Cc-01 Landcruiser pick up

Gewoon lekker blijven bouwen Biem.
Het is een leuk project.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groeten Roelof.

Ik kraak niemand af ik weet uit eigen ervaring dat lexaan op een scaler gewoon ideaal is.

Je rolt nog wel.is hard op zen dak.

Maar ben gewoon bang dat je straks een hoop tijd in die body heb zitten en dan blijkt dat het niks word.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet uit eigen ervaring dat lexaan op een scaler gewoon ideaal is.

En dan nog raadt je hem aan een hardbody te nemen???

Laat Biem zijn werk eens gewoon afmaken.
Hij is 1 van de weinige jonge rijders die zelf aan de slag gaat om iets aan te passen.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen met dat kapot gaan.
Alle bashers hebben een Lexaan kap en die kan kapot gaan ja, dat is zeker waar.
Maar ook goedkoop weer te vervangen als hij helemaal gaar is.

Hij is 1 van de weinige jonge rijders die zelf aan de slag gaat om iets aan te passen.

Ideaal ? dat verrekte auto correct

Bedoelde niet ideaal.

Hij mot het zelf weten hard body kost ook gewoon snel 40 euro.

Maar dit word een discussie Onder eind .

Biem lekker blijven bouwen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik blijf lekker bouwen hoor, er komen al vorderingen.
Foto's volgen nog, maar vandaag is mn verjaardag dus het zal wel im het weekend worden.
Dan onthul ik ook hoe de bak wordt....
Tip: het heeft met een boot te maken......

De bak is inmiddels bijna klaar, foto's komen nog (ik weet het, dat zeg ik elke keer) maar ik heb het heel druk met school, en af en toe maar een halfuurtje tijd.
Maar de bak begint erg leuk te worden.

Ik heb toch besloten het de gaan lijmen met kit. Ik heb nog goede professionele kit liggen die ook in de autoindustrie wordt gebruikt (ook door de grote bedrijven) die onder de naam 'adhesal INOTEC' gaat. Adhesal is het merk.
Daarmaa ga ik delen aan elkaar lijmen met waarschijnlijk nog een plaatje tegen de onderkant voor de versteviging.
Aangezien het dan dus niet meer (zo) flexibel is ga ik waarschijnlijk 2 componenten lijm als plamuur gebruiken, maar dat zien we later wel weer.

Ik heb inmiddels voor mijn verjaardag een eigen spiegelreflexcamera gekocht (een Nikon d80). Maar natuurlijk nog wel wat overgelaten voor de modelbouw;)

Biem

De bak is inmiddels bijna klaar, foto's komen nog (ik weet het, dat zeg ik elke keer) maar ik heb het heel druk met school, en af en toe maar een halfuurtje tijd.
Maar de bak begint erg leuk te worden.

Zonder een paar duidelijk foto's geloof ik er helemaal NIETS van Biem...... :rofl::rofl::rofl:

Jawel, jawel.
Hier zijn dan eindelijk de foto's.
Het totaal is gemaakt van een plankje mahonie-triplex, waarop 3 plankjes modelbouw-bootdek (naast elkaar) zijn geplakt. Het geheel bestaat dus uit 2 lagen. Dan zitten er nog aan de boven en aan de onderkant 3 lagen lak.
DSC_0081_zpsyyozukiy.jpg

De 2 lagen.

DSC_0080_zpspgunxah4.jpg

DSC_0078_zpsggeekvko.jpg

Het geheel ziet er dan zo uit.

DSC_0082_zpsg9uosffg.jpg

De achterkant natuurlijk ook.

DSC_0083_zpssa1wimhq.jpg

Aan de onderkant 2 stukjes ingebeiteld zodat er plaats is voor de ingevallen stukjes van de body (die zitten aan de achterkant).

DSC_0085_zpszt3nm0ar.jpg

De lak waarmee het geheel is gelakt (geen goedkoop potje :()

DSC_0086_zpsw9pm2szi.jpg

De INNOTEC waar ik het over had

Voor degenen die het zich afvragen: naast modelbouw is dingen maken van hout (alles; tafels, tv-meubels, kistjes, maakt niet uit) ook één van mijn hobby's. Zo heb ik een mooie houten kist voor mijn andere auto's. En dat is ook de reden dat is zoveel lak en houtgereedschap heb.

Caretaker, geloof je het nu wel?;)

Dat moeten jullie het maar weer mee doen voor vandaag,

Biem

Ik zal kijken of ik het geheel misschien ook nog ff kan plaatsen op het rctrailforum silverpijl (a.k.a Eddy).
En bedankt natuurlijk voor je reactie

Back