Cc-01 Landcruiser pick up

Heel erg bedankt, binnenkort (waarschijnlijk morgen) komen er foto's want inmiddels zijn de 2 lexaan delen aan elkaar geplakt.
 
Zo, de 2 helften van lexaan zijn nu 1 geworden. Het eindpunt komt steeds dichterbij...

DSC_0089_zpsjqqchlnq.jpg

Het plan.

DSC_0090_zpsbszd8xpq.jpg

Het materiaal

DSC_0091_zpsgqx0pk4q.jpg

Alles lekker ingesmeerd;

DSC_0092_zpsgzsunruk.jpg


DSC_0094_zpsiaq2jvqv.jpg


DSC_0093_zpsszuncrys.jpg

En het totaalplaatje van het plakgebeuren, helaas een tikkie overbelicht maar je ziet het wel. Ik moet nog ff wennen aan mijn nieuwe camera.

DSC_0096_zpsm55b43ad.jpg

Daar is hij dan, de randjes zijn mooi strak, een klein beetje 2 componentenplamuur voor plastic en hij kan in de verf.
Nog een plaatje:

DSC_0098_zpsvbnhmoex.jpg


Dat was het dan weer, over de verf ben ik nog niet uit. Komt wel.

Biem
 
Ziet er goed uit!
Wat is het witte onder het rvs plaatje?
Ga je hem aan de buitenkant spuiten?
Ik zou sowieso voor lexan verf gaan in verband met de flexibiliteit van de kap.
 
Bedoel je datgene met de blauwe letters erop? Dat is beschermfolie, dit rvs komt uit bij een professioneel bedrijf vandaan heeft dus beschermfolie erop. Ik weet dat ik lexaan moet gebruiken maar ik vraag me af of er ook merken zijn behalve de standaard Tamiya die goede lexaanverf maken.
 
Nee ik bedoelde het witte daaronder, maar nu ik beter kijk lijkt dat gewoon de verf van het dak te zijn?
Ikzelf heb goede ervaringen met LRP verf, daar zit meer in dan de Tamiya busjes, en ze zijn goedkoper.
Alleen het kleuren assortiment is minder, maar Tamiya verf kan gebacked worden met LRP, en andersom ook.
Dus je kunt alle normale kleuren van LRP kopen, en een speciale van Tamiya bijvoorbeeld, en dat reageert niet op elkaar.
 
Ik heb een testje gedaan met ts en as verf van tamiya op lexaan. Zo ff kijken hoe het uitpakt. Ik wilde namelijk weten hoe 'niet flexibel' die verf nou is. Details over hoe en wat volgen nog.

Ik heb inmiddels bedacht hoe hij eruit gaat zien.
Ik ga er een Ultimate Adventure truck van maken. En hij gaat voldoen aan alle eisen daarvoor. En hij krijgt natuurlijk sponsor stickers....
Ultimate Adventure
Hoe hij eruit komt te zien weet ik alleen nog niet.
En voor nu ga ik ook geen aanpassingen aan het chassis doen.
 
De verf is goed uitgepakt. Ik kan twisten en veel buigen (45*), dus ik ga het erop wagen. Ik ga tamiya ts/as verf gebruiken op een lexaan body.....
Lets hope for the best.
Foto's van de testen en hoe ik het aangepakt hebt volgen nog.
 
Is de verf wel helemaal droog ?
Als deze nog nat is denk ik dat hij nog wat flexibeler is?
Veel mooie auto's op die site!
 
Ik heb de verf eergisteren om 16.30 gespoten, en binnen laten drogen, dus nu is die wel droog denk ik. Morgen nog een test voor de 200%.
De auto's zijn inderdaad mooi, maar ook zeker hun prestaties.
 
Ah, Oké, omdat je het vrij snel na elkaar poste.
Mag ik vragen waarom je voorkeur uit gaat naar die verf, en niet de "normale" lexan verf?
 
Ik heb Zelf TS lak en PS lak in de kap van mij truggy zitten, echter begint de TS lak er toch echt vanaf te komen. En de PS lak die geeft geen krimp.

Rustig buigen gaat/ging bij mij ook wel goed, maar toch laat het nu los.
 
Ik denk ook dat het niet alleen om de buigzaamheid gaat maar ook om de hechting die er moet zijn bij de verschillende soorten kunststof.
 
Ik heb Zelf TS lak en PS lak in de kap van mij truggy zitten, echter begint de TS lak er toch echt vanaf te komen. En de PS lak die geeft geen krimp.

Rustig buigen gaat/ging bij mij ook wel goed, maar toch laat het nu los.

Ik zal nog een keer wat sneller buigen en dan kijken.
Maar een truggy is toch wat anders qua rijden dan deze.
 
Heb toch ook eens een verkeerd busje verf gekocht,en kan je zeggen dat na 2 keer de verf ook begon te splinteren en eraf kwam.Ik zou het niet doen eerlijk gezegd.
 
Oké. Snap ik.
Maar als ik de testjes doe kan ik ze heel erg snel heen en weer buigen tot 45* en zelfs twisten.
Ik denk dat de truc is om goed te ontvetten en in veel dunne laagjes spuiten. Ik heb de testjes in 5x gedaan.
 
Back
Top