CC P125/P180 op 5S/6S

Heren vliegers,

Zoals jullie wellicht weten is er een hoop discussie geweest over dit onderwerp en er zullen vast nog wel eens mensen zijn die vinden dat het wel moet werken zonder modificaties. Prima, je moet het zelf weten.

De modificatie waar ik het over heb;
Advanced Modification | UK F5B

Na dat George al zijn CC P125's heeft gemodificeerd, ik mijn P180's en de Italianen ook een stuk of 20, gaan de Americanen ook lekker mee doen. Ik sta op het punt 40 setjes onderdelen te bestellen bij Farnell hier in Engeland en krijg een stapel logica boardjes opgestuurd uit de USA die gemodificeerd moeten worden.

De onderdelen kosten mij iets van 3 euro per setje en daarnaast zit er nog een half uurtje werk in om het goed te doen.

Ik vraag niks nada noppes. Doe het met liefde. Jij stuurd de regelaar naar mij toe en ik stuur hem gemodificeerd terug. Graag wel de post vergoeden.

Voor een ieder die mee wil doen, stuur mij even een PB'tje of een e-mail en dan bestel ik nog wat meer setjes.

Vriendelijke F5B groet,

Jos

Nog even een klein puntje, ik kreeg een berichtje wat betreft de garantie bij CC.

Als de regelaar in de fik staat kun je niet meer zien dat er wat gemodificeerd is, de veranderingen zijn zo klein. Het is echter juist de bedoeling dit te voorkomen.

Overigens doet CC niet zo moeilijk. De "no questions asked flat fee repair service" staat altijd open dus als je het toch lukt hem te slopen zonder dat hij helemaal is afgefikt is het nog geen werelds probleem.

Overigens, ik doe de modificatie alleen als het logica boardje lijkt te werken en ik check dat hij nog steeds werkt voor dat hij terug op de post gaat. Daarna voel ik mij niet verantwoordelijk voor wat er verder met de regelaar gebeurd.

De modificatie is trouwens niet nodig voor 4S en na dat de modificatie is gedaan is de regelaar niet meer geschikt voor minder dan 4S. Dus je kunt niet even met 3S proefdraaien!!!

Even een berichtje van ver weg...

Het verhaal klopt niet helemaal.
Garantie is geen "Flat Fee".

Garantie is kostenloze reparatie of omruil.
Val zijn regelaar is bij wijze van uitzondering gratis vervangen, met als opmerking dat de modificatie de garantie laat vervallen.

Dus.. na de modificatie moet je altijd betalen, ook al is de regelaar nooit gebruikt, dat is Flat Fee.

De reden dat de regelaar van Val stuk ging na de modificatie is lekspanningen die de FETS verkeerd opengestuurd hebben waardoor de regelaar opgeblazen is.

GJ

GJ, vaak is het zo dat als je de regelaar in de fik zet je niet gratis een nieuwe krijgt. De fabrikant geeft de gebruiker de schuld met dingen zoals "de accu kabels waren te lang'' of "slechte accu's gebruikt" of "te veel stroom"". Ook al zit je binnen de garantie periode. Als je niks hoefd te betalen is dat mooi meegenomen. Dan vindt ik de flat fee prijs van CC best zacht vergeleken met de europeese fabrikanten zoals Schulze of Kontronik.

Wat er met Val zijn regelaar is gebeurd weet ik niet. Wist niet eens dat hij de volledige modificatie had doorgevoerd.

Op dit moment heb ik deze mensen en aantallen op het lijstje staan, als je er niet tussen staat dan snel even een PB.

Jos; 2
Eric uit de USA; 16
Roy uit de UK; 2
Steve uit de UK; 4
Mike uit de UK; 1
Luc uit Bels; 2
Mark; 4
Frank; 2
Andre uit Brazilie; 4
Gerben; 1
Alan uit de UK; 5

Totaal; 43

Als ik de onderdelen binnen heb zal ik even een mail rond sturen met mijn address voor de mensen die de regelaar op willen sturen naar mij. Als je de modificatie zelf wilt doorvoeren zal ik dan jou adress nodig hebben.

Gr, Jos

P.s. geen paniek, het minimum aantal setjes om te bestellen is slechts 10 dus als je dit keer niet mee doet komt er vast nog wel een vervolg.

Laatst bewerkt:
Jos,

In de tijd dat ik de mijne gemodificeerd heb (op jou aanraden) was er nog geen sprake van de big modification. ik had dus enkel de weerstand overbrugd en het rode draadje geplaatst om opwarming te voorkomen... Hopelijk werken de regelaars nu wel betrouwbaar met de nieuwe veranderingen.
Vreemd eigenlijk dat ze dit bij CC zelf niet deftig oplossen, en die regelaar toch voor 25Volt adviseren.

Regulators.jpg

Voor diegene die een nieuwe CC125 zoeken, Bij aerobertics.be Castle creations Phoenix 125 NEW ! 147,00 €

Lijkt me geen verkeerde prijs.

Gr Frank

Val, tja dat trucje werkte toch niet helemaal. Het idee was goed maar de werkelijkheid is toch anders. Ik heb ook een P180 verloren die alleen die extra draad had, gelukkig geen fik.

Het blijft natuurlijk een oplossing voor een probleem wat eigenlijk niet zou moeten bestaan. Naar mijn meening moeten ze bij CC gewoon max 4S op die dingen zetten en daarmee basta. Niet alleen voor F5B gebruik maar voor elk gebruik want ook met 50A in een Funjet kan de regelaar nog in de fik vliegen. Maar ja, CC wil er niks van weten.

Laten we maar blij zijn met George en dat er nu een goede oplossing is.

Wim, 2S of 3S?

Het is best mogelijk, bij nader nadenken. Dat jou setup te weinig volt leverde onder belasting.

Hoeveel ampaire trok jij uit welke cellen? Koud?

Bij 6V input kom je namelijk al in de gevaren zone terecht.

2S, zo'n 300A , warm
was een tweedehandse CC125(eigenlijk niew, flat fee replacement), ging totdantoe goed met Polyquest 6000 cellen, was eerste vlucht met Hyperion 4200 VX of zo. Heb hem (binnen de 14 dagen, net op tijd voor de 2S wedstrijd in HodB die ik won ) upgegraded naar de CC180, die ik meteen gemod heb (enkel uitschakelen componentje) voor 95 USD "all in" en op versie 1.23 beta gezet. Nadien geen problemen meer gehad(nu al 2 jaar ok)

Tja, niet alles is meteen te verklaren. Wel typish dat het gebeurde tijdens de 1ste vluchte met de kleinere cellen.

In ieder geval zat jij daarmee in een ander scenario als wij met 5S en 6S.

ja, wou allen maar zeggen dat het er ook zo uit zag, een paar fets stuk. Maar wat je zegt over de 1 keer met de kleinere akku zegt me wel iets...

Goed,

Het totaal even opnieuw opgeteld, Eric wil er nu slechts 16 (is ook niet weinig) en wat andere kleine veranderingen.

Ik ga denk ik 50 stuks bestellen en dan heb ik nog wat reserve.

Ook zal ik een stapel condensatoren bestellen, precies dezelfde als die nu op de regelaars zitten. Daar kunnen mensen (inclusief ik) dan bestaande condensatoren mee vervangen of uitbreiden.

Jos

Your order has been received
Dear Josef Mouris
Thank you for ordering via the Farnell web site.
Your order has been given the following Farnell order reference number: 96406520.
Please refer to this number if you contact Farnell regarding your order.

Totaal voor de 50 setjes is het 109.50 gbp + 17.5% VAT = 128.67 gbp

/ 50 = 2.57 gbp = 2.94 euro of wel 3 euro.

Verder heb ik 50 extra condensatoren besteld, e-mail me als je hier wat van wilt hebben. Prijs is 0.55 euro per stuk.

Groeten uit Engeland

Laatst bewerkt:
Back