Micropuller
Forum veteraan
Een rijbewijs zegt iets over het feit of de bestuurder aan de wettelijke regels voldoet (voldoende kennis heeft van de verkeersregels en kundig is in het besturen van een bepaald motorvoertuig), net als een CE markering iets zegt over het feit of een bepaald product voldoet aan de wettelijke regels waaraan dergelijke producten moeten voldoen.Een rijbewijs zegt wat over de gebruiker, namelijk de automobilist, dus je analogie gaat enorm scheef.
Dat beweert ook niemand. Het zegt alleen maar dat er een (of meerdere) exemplaar is gekeurd en goedbevonden. Als blijkt dat de fabrikant producten onder op de markt brengt waarvan hij beweert dat deze gelijkwaardig zijn, maar dat dus niet blijken te zijn, dan is hij, of zijn vertegenwoordiger verantwoordelijk (productaansprakelijkheid)Verder is het een feit dat dat CE markerinkje niet betekent dat het exemplaar wat jij in je handen hebt, ook daadwerkelijk getest is.
Nogmaals, dit beweert niemand. Jij bent de enige die hier telkens weer over begint.Dat betekent niet dat CE markeringen een soort van keurmerk zijn op de qualiteitscontrole van de fabriek. Hoe moeilijk kan dit onderscheid nu zijn?
Dat beweer jij. Kun je het ook onderbouwen met feiten?Overigens heeft Dirk gelijk en zal een verzekering nooit ook maar vragen naar een certificaat voor wat betreft CE markeringen
Wederom jouw mening. Er is al vaak genoeg aangetoond dat deze verplichting inderdaad niet bij de eindafnemer ligt (heeft niets met particulier of zakelijk te maken), mits deze het product binnen de EER gekocht heeft.niet in de laatste plaats omdat die verplichting niet bij de particulier ligt.
Ervan uitgaande dat de eigenaar van de auto deze gewoon in Nederland heeft gekocht, hoeft deze zich daar inderdaad geen zorgen over te maken. Probeer voor de lol maar eens een goedkope Chinese auto te kopen die normaalgesproken niet in Europa wordt verkocht en daar een kenteken voor te krijgen. Ik wens je veel succes bij de RDW.Dat is zoiets als een automobilist aansprakelijk willen stellen voor een bouwfout in de auto die bestuurd wordt.
Je zegt het zelf al, het is dus gewoon de boel belazeren (niets legaals aan) Ik denk toch zomaar dat ze bij de douane wel meer spullen krijgen om in te klaren dan die paar pakketjes met modelbouwspul. Het is gewoon niet te doen om al die kleinschalige fraudeurs te vervolgen, dus laten ze je gewoon achteraf alsnog de BTW en invoerrechten betalen en rekenen ze een stevig bedrag voor het controleren van de pakketjes.Voor wat betreft douane kosten en de waarde van de pakketjes, je kunt er van op aan dat ze bij de Nederlandse douane al lang weten wie HobbyKing is, dus het is aan jezelf als klant of je de boel wel of niet belazerd.
Wederom, jouw mening. Je bent verplicht aangifte te den bij invoer, dus geef jij gegevens door die niet overeenstemmen met de werkelijkheid en dat is dus gewoon fraude.Officieel is het overigens niet verboden om de waarde van een pakketje anders weer te geven, c.q. het geheel als 'gift' aan te merken. Dat is gewoon een grijze zone in de regelgeving waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt.