cessna 182 by Dave Blum

De hoek van de V-stelling lijkt me ook wel een beetje veel, als ik die W1 zie liggen.

Een klein beetje V-stelling zou de vleugel wel mogen hebben.
Lijkt me niet verkeerd qua vlieggedrag.

Ziet er leuk uit. Blijf je volgen

Ik heb de vleugel al als een geheel gemaakt is dat dan al fout ?

02112008375fl8.jpg

en ik neem hem dinsdag avond wel mee.

Laatst bewerkt:
Op de tekening staat een Wing joiner.

Deze loopt vlak (tussen stuk vleugel) en gaat dan met enige graden schuin omhoog.
Hierdoor krijgt je vleugel dus iets V-stelling.

Op de tekening staat een Wing joiner.

Deze loopt vlak (tussen stuk vleugel) en gaat dan met enige graden schuin omhoog.
Hierdoor krijgt je vleugel dus iets V-stelling.

Ben meteen even op de tekening gaan spieken.
nu weet ik eindelijk waar die wing jooiner voor dient.
als ik het zo zie moet er maar een klein beetje meer v stelling in maar denk dat ik die wel krijg door de wing stut te plaatsen.

Je moet het maar weten hahaha

dank voor jullie tips

Laatst bewerkt:
De hoek van de V-stelling lijkt me ook wel een beetje veel, als ik die W1 zie liggen.

Een klein beetje V-stelling zou de vleugel wel mogen hebben.
Lijkt me niet verkeerd qua vlieggedrag.

Ziet er leuk uit. Blijf je volgen

Nee hoor, je moet de linker zijde tegen de rib aan zetten. Daar zit een kleinere hoek dan aan de rechterzijde. De rechterzijde hadden ze ook gewoon haaks kunnen maken.

@ Marcel, dat middenstuk laten zitten en effe met de gauge kijken hoeveel het scheelt. als de vleugel dan recht is dan het middenstuk verwijderen en nieuw maken. Die V-stelling is kritisch en heel belangrijk tussen reageren op wat je stuurt of niet.

Als ik het dan goed begrijp is dit min of meer de bedoeling.

Dan denk ik dat ik redelijk goed in de buurt zit.

02112008376tx7.jpg

Anders ben je morgen rond de klok 4 van 4 thuis?

Nee, andersom, met de lange zijde op de tafel. Hoe laat ik morgen thuis ben weet ik nog niet, wordt mijn eerste dag voor mijn nieuwe werkgever...........

Ga gokkasten assembleren......inclusief het programeren van de spelchips.

Nee, andersom, met de lange zijde op de tafel. Hoe laat ik morgen thuis ben weet ik nog niet, wordt mijn eerste dag voor mijn nieuwe werkgever...........

Ga gokkasten assembleren......inclusief het programeren van de spelchips.

als ik dat doe krijg ik een negatieve v stelling.

ow dan heel veel succes. dan bel ik wel even van te voren.
heb eerlijk gezegt nu even geen geduld want wil lekker verder kunnen knutselen.

verslaving is niks maar ervanaf komen

Als ik het dan goed begrijp is dit min of meer de bedoeling.

Dan denk ik dat ik redelijk goed in de buurt zit.

02112008376tx7.jpg

Anders ben je morgen rond de klok 4 van 4 thuis?

Nee, andersom, met de lange zijde op de tafel.

Zoals uitgelegd heb ik vandaag de vleugel dan onder die hoek weer inelkaar gezet. gevolg is dan dat ik hem niet meer passend over de romp krijg. enige wat dan gebeurt is dat hij uitelkaar kraakt.
Kan het dan niet zo zijn dan hij plat op de tafel moet komen en dan de vleugel van achter iets smaller bij elkaar staat dan aan de voor kant waardoor je ook een ligte v krijgt in de vleugel.

Goeden avond,

Dat is toevallig want vandaag ben ik na een korte pose weer begonnen met bouwen.
Al was het niet aan de cessna maar een ander projectje moest eerst afgemaakt worden ( zie bouwverslag balsa sportkistje elktro).
Deze week komt er een vervolg op dit projekt zodat er eindelijk ook een einde aan komt komt zodat ik daana eens het grote werk af ga maken.( zie p 40 tiger shark (dynaflite)).

De setup ben ik nog niet helemaal uit maar voorals nog worde het deze motor.
2822-15 Brushless Outrunner 1550KV

Word snel vervolgd

Goeden avond,

Na een lange poos niks meer gedaan te hebben volgen hier nu een paar foto's van hoe de stand van zaken er nu voor staan.

cessna1.jpg

cessna2.jpg

cessna3.jpg

word vervolgd.

Laatst bewerkt:
Hé, de foto's zijn gegroeid...

Heb jij dat nou gedaan? De foto's vergroot?

Net kreeg ik foto's van 5 bij 5cm op mijn beeldscherm.

Ziet er in iedergeval leuk uit!

Back