Cessna 182

Helza zei:
Bij Quartel hebben ze een product:

GRAUPNER Cessna 182 voor Speed 400, prijs € 49.95

Ziet er iets anders uit.. maar zoals ik heb grijp zoek jij een compleet nieuwe body terwijl je de electronica nog hebt.. dan is dit toch ook een mogelijkheid?

Is dit ook een model met rolroeren?

Eerlijk gezegd, ken ik het vliegtuigje wel, maar ik kan nou niet zeggen dat ik hem mooi vind :cry: :cry:

Ik had juist voor de Hype cessna 182 gekozen, omdat ik het model zo ontzettend gaaf vind :wink: en het zo realistiche is :wink:
Nou kreeg ik een pb(tje) van Martin Rudolf, en die vertelde mij dat Hype, waar mijn cessna van is niet meer bestaat, dus ik heb geen andere keus :roll:

Zijn er nog meer mensen hiervan op de hoogte :?: , en Art-Tech is dat ook een onderdeel van Hype, ik dacht dat Kyosho Hype leverde :?:

Ik heb inmiddels met van der Goor gesproken, en het volgende doet zich voor.

Van der Goor heeft geen prijslijst meer van Hype, en kan daarom de cessna 182 van Hype niet meer bestellen.

Wel hebben ze een cessna 182 van het merk Graupner, ziet er eerlijk gezegd, ook wel heel erg gaaf uit moet ik zeggen.

Alleen is dit toestel incl batterij, maar 420 gram tegenover de cessna van Hype van 560 gram, ik denk dat de wind dan wel meer invloed heeft op het toestel.

Wel vertelde ze mij, dat ik alles kan overzetten van mijn oude cessna 182 in dit model, het is een complete set, uiteraad zonder motor, servo, ontvanger en regelaar.

Hij kost maar 45 euro, dus ik denk dat ik hier mijn nieuwe cessna maar ga bestellen.
Nog wel even na checken of ik mijn Hype niet meer kan bestellen, want anders word het wel heel erg moeilijk met wind te vliegen :wink:

Dus Martin Rudolf, ik had het verkeerd, en heb je niet goed begrepen, mijn excuus hiervoor.

Even een plaatje voor de rest, dan weten ze over welk toestel wij het hebben.

naamloos.jpg

hobby zei:
Alleen is dit toestel incl batterij, maar 420 gram tegenover de cessna van Hype van 560 gram, ik denk dat de wind dan wel meer invloed heeft op het toestel.
met minder gewicht vliegt ie beter.. écht waar :)

ps, ik hoor altijd maar roepen (door anderen natuurlijk :P) dat kleine vliegtuigjes met veel wind niet of minder goed kunnen vliegen

da's flauwe kul, ze zullen hooguit last hebben van de turbulentie.

hardere wind bestaat ook niet, het is hooguit sneller bewegende lucht. sneller bewegende lucht komt relatief wat vaker opstakels tegen en komt die obstakels met een grotere snelheid tegen. dus zal ze meer turbulent worden.

op een klein veldje met windkracht 2 en veel bomen eromheen, of andere obstakels, heb je meer last van "de wind" dan met windkracht 4 op een groot open veld zonder obstakels.

de meeste last van "turbulentie" heb je op een windstille zomerdag als het zonnetje staat te branden. ons zweefvliegers noemen dit fenomeen dan termiek en genieten er van 8) dat terzijde:

ik heb bij de MVA (prachtig open veld zonder obstakels) met windkracht 5 met de holiday gevlogen. geen centje pijn, terwijl ik met windkracht 3 al echt ga uitkijken in het park voor m'n huis :)

Toedels, en een vliegbaar weekend toegewenst!!!
Rico

Die van de conrad is ZONDER roloeren helaas...

die graupner he... hebben ze die ook in rtf kit??? Op de site zie ik hem niet :?

Ik heb op ebay Duitsland een cessna 182 gekocht, en dacht ook "dat vliegen zal wel meevallen".
Niet dus.

De verkoper van de cessna heeft ook een "normale" site.
Hij verkoopt de "gewone" cessna voor 119 Euro, en de versie met rolroeren voor 149 Euro. Hij verkoopt ook een hoop onderdelen.
kijk eens op http://www.doppelpack2.de/

@Michel04,

Bedankt voor de :idea: ....ik zal eens kijken op die site.

Zelf heb ik mijn cessna 182 met rolroeren, gekocht voor 149.- in een modelbouw winkel in Nederland, alleen nu ik de losse onderdelen wilde bestellen, beloofde ze mij ze te hebben binnen een week, niet dus.

Maar ik kreeg een belletje, vandaag dat ze donderdag binnen zijn, uiteindelijk dus 1 maand moeten wachten :cry:

Ps: Heb jij de versie met rol roeren :?: en als je wilt, kan jij dan eens je ervaringen delen met mij, mag ook evt via pb :wink:

@Michel04,

Ik heb even gekeken naar je site, maar dit is niet de cessna 182 die ik heb, deze is van Jamara, volgens mij.

En degené die ik heb is van Hype, art-tech, deze twee modellen kan je niet met elkaar vergelijken :wink:

Maar de onderdelen zijn hier wel een stuk goedkoper dan van de Hype :cry:

@hobby

Jammer dat het niet om hetzelfde type gaat.
Ik heb absoluut niet te klagen over de verzendsnelheid, afgelopen maandag 2 accu's besteld, via meteen Paypal betaald en gisteren bericht gekregen dat ze onderweg zijn.
Ik verwacht ze voor het weekend in huis te hebben.

Wat mijn ervaringen betreft : behalve dat ik eigenwijs ben, ben ik ook nog redelijk ongeduldig.
Ik heb mijn eerste vlucht met de cessna gemaakt op een dag dat het zonnig was, maar er wel een redelijke (ruk)wind stond.
Romp en vleugel beschadigd.

Ik stond toen voor de keuze; voor 40 a 50 euro (met verzendkosten)onderdelen bestellen of voor 62,50 Euro (met verzendkosten) een EZ bestellen en de ontvanger, servo's en vliegaccu omzetten. Ik heb voor het laatste gekozen.

Ik heb in diverse voorbeeld filmpjes gezien dat de easy star wel redelijk "idiot proof" is, en ben dus steeds van plan om zelf een beetje te leren vliegen.

Als je toch absoluut het zelf wilt leren, kies dan een dag met geen of weinig wind en een groot veld met hoog gras.

Vooral geen dag met rukwinden.

Johan

Ik heb even gekeken naar je site, maar dit is niet de cessna 182 die ik heb, deze is van Jamara, volgens mij.

En degené die ik heb is van Hype, art-tech, deze twee modellen kan je niet met elkaar vergelijken

Die Jamara's hebben een verschrikkelijk geforceerde V-stelling, waardoor die cessna's meer "waggelen" dan vliegen ....

Beter die van kyosho/Hype denk ik ...

De Cessna 182 die ik had was inderdaad van Jamara, en waggelde inderdaad.

Ik heb nog niet echt met de easystar gevlogen, ik heb eigenlijk alleen in het weekend tijd, hopelijk hebben we komend weekend een beetje zonnig en vooral windstil weer.

hobby zei:
Kijk mensen dit is het vliegtuig wat ik gekocht had :wink:
http://www.monkeytoys.de/product_info.php/products_id/2342
Weten jullie waar ik over praat :lol:
Ik heb even gekeken en ik heb exact zo'n Cessna 182 (zie foto). Enige verschil is dat aan mijn model geen rolroeren zitten (waar ik best van baal). Ding vliegt prima, alleen mis ik met sturen de rolroeren wel. Vind daardoor de bewegingen niet altijd mooi. Maar ik zie nu dat dit model dus ook met rolroeren is uit te voeren (wat ik dus ook binnenkort maar even moet gaan aanpassen :D )

cessna.jpg

Back