@ Bakel
Tot nu toe heb ik zo´n kleine 300 euro uitgegeven aan de cessna 182
Het totale pakket 150,-
(bestaand uit 4 kanaals zender, 3 servo´s, motor 2 prop. Ontvanger, regelaar, batterij 1000 mAH, lader voor thuis…niet de beste.)
Een hele nieuwe cessna 50,-
Een Ultramat 10 lader 69,-
4 propjes in totaal 7,80
goudstekkertje (hoeft niet) ±10,-
8 opl. Penlite batter. Zender 10,-
Nieuw motortje jamara 480 6,95
Totaal 303,75
Dat moet je een beetje aanhouden als je als starter begint aan de cessna 182.
Inmiddels kan ik het aardig goed, en houd ik mijn toestel ook heel, maar bij de eerste was dat niet het geval.
Maar ik heb altijd gedacht, als ik het toestel kapot vlieg koop ik gewoon weer een nieuwe van ± 50 euro……als ik ga stappen ben ik dit ook kwijt, en dit is leuker vind ik.
Het eerste toestel was gewoon uiteindelijk te zwaar om nog mee te vliegen, daarom adviseer ik iedereen als je schade hebt, smeer het dun uit, zodat het vliegtuig niet te zwaar gaat worden.
Het enige nadeel wat ik kan vinden van de cessna 182 is, dat hij is gemaakt van piepschuim, en bijv. niet van elapor, want dat is gewoon vele malen sterker dan piepschuim.
http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html
:idea: oefen eerst op de f.m.s om te zien hoe vliegtuigen reageren op je zender, en als je die niet hebt, koop dan een simpele controller, maar wel met knupples en ga eens oefenen.
http://www.multiplex-rc.de/
Je moet voor de grap eens kijken naar de minimagistar van multiplex, dat model lijkt op de cessna maar is qua matriaal veel sterker dan de cessna 182.
@ Bruno van Hoek
Ik ben het deels met je eens dat dit geen beginnersvliegtuig is, maar als je de verhalen leest van de mensen die er een gekocht hebben……dan wordt er vrij postitief over gesproken, dat het vliegtuig zo goed reageerd, en dat hij er realistische uitziet (en het oog wilt ook wat).
Je hebt natuurlijk altijd nog het 3 kanaals cessna 182, en die vliegt voor een beginner natuurlijk wel een stukje beter dan die 4 kanaals.
@ Theo Koenen
Natuurlijk is de Easy Star het beste beginnersmodel wat er is, daar kan ik niet onder uit, er is zoveel positief geschreven over dit model.
En uit de ervaring van alle modelbouwforumleden is dat ook wel gebleken ook.
Maar het oog wilt ook wat, en ik wilde destijds een model wat standaard meer kon dan zweven en een looping maken, vandaar dat ik dus voor de cessna had gekozen, en op de dag van vandaag geen spijt van heb.
Even voor de duidelijkheid de Easy Star is oke, maar ik koos voor meer uitdaging.