Cessna 182

Zo weer even wat bijwerken..........

Na een tijdje te hebben gevlogen met de orginele set-up wil men wel eens wat anders, vandaar dat ik in gesprek ben gekomen met 2 forumleden (Nico de Boer en Freakazoid die mij op weg hebben geholpen om een leuke set-up (fietsbel) op mijn cessna 182 te zetten.

De bedoeling is dat ik dit setje straks ook kan over zetten naar mijn minimagistar, want het is wel de bedoeling dat ik die straks ga aanschaffen.

Na de nodige vragen aan deze 2 heren te hebben gesteld over de montage van de fietsbel kreeg ik van Nico de boer de volgende foto´s.
En het leek mij wel leuk om deze even te laten zien op het cessna draadje, zodat andere met een cessna 182 het ook kunnen zien.

DSC00883.jpg

DSC00882.jpg
DSC00883.jpg

Het is eigenlijk heel makkelijk als je het ziet, gewoon even iets van de bestaande motorhouder afhalen en dan een stukje hout van de juist afmeting er in lijmen, en daar dan de fietbel op bevestigen.

Wel leuk om het verschil te zien van een standaard motortje en een fietsbel, vandaar nog even een foto van mijn orginele set-up

cessnamotor004.jpg

cessnamotor003.jpg

Nou tot zo ver de update van het draadje.....en advies is altijd welkom.....en Nico de Boer en Freakazoid bedankt nog voor jullie advies :wink:

even je bericht wijzigen en een "enter" tussen de foto's zetten. Er staan er nu 2 op 1 regel.

Wat zijn die warme windstille avonden, toch lekker om te vliegen zeggg.... :!:

En ik moet zeggen dat de eerste vluchtjes mij weer uitstekend zijn bevallen met de cessna 182 :lol:

Zo lang op gewacht maar daar is dan eindelijk een filmpje van mij en de cessna 182.

Helaas moest ik alles in een zeer korte tijd doen, omdat ik anders het filmpje niet kon plaatsten.

Mensen idd. het landen was niet zoals het hoort, maar dat kwam omdat alles snel moest.

Wellicht dat ik van de week nog even een ander filmpje plaats, en dan is het misschien ook wat verstandiger om wat dichterbij te vliegen zodat het beter te zien is.

HELAAS HET DUURT EVEN VOOR HET FILMPJE ER IS (SORRY MENSEN)

FILMPJE :arrow: :arrow: http://media.putfile.com/Cessna-182

J o h a n zei:
Ligt het aan je vliegkunst of pompt je toestel?

Je landing was met de wind mee?

Probeer voor het volgende filmpje eens:

http://home.hetnet.nl/~meijhmb/modelflight/breveta/images/brevetatransp.gif

Ben benieuwd wat iemand hiervan maakt zonder instructeur.
johan

Dat heb je idd. goed gezien, mijn landing was idd. met de wind mee.

En dat pompen van de cessna lag aan mij, omdat ik alles even snel moest doen, anders kon ik hem niet op putfile zetten....daar kan maar max 1 minuut 30 op.

En aangezien ik alles erop wilde zetten wilde ik even snel hoogte maken.
(natuurlijk is dit niet de beste manier....maar toch)

Zal bij de volgende vluchtfilmpjes eens kijken of mij met http://home.hetnet.nl/~meijhmb/modelflight/breveta/images/brevetatransp.gif ............ gaat lukken zonder instructeur.

Met tekening 4 en 5 zal ik waarschijnlijk wel veel moeite mee hebben denk ik zo :(

(maar op mijn manier vind ik het al leuk genoeg :wink: :lol:)

athvdk zei:
Welke propeller zat/zit er op dit toestel?

Beste athvdk, ik moet je teleurstellen wat de maat van mijn prop is.

Mijn orginele prop en motor heb ik destijds naar de klote gevlogen, en op advies van 2brothers (modelbouwwinkel) hebben ze mij deze prop geadviseerd.

Er zat standaard een 480 motortje in, maar deze hadden ze niet op voorraad, maar ze zeiden dat ik met dit setje ook prima kon vliegen.

Dus ik heb een jamara pro 480 motortje erin samen met een jamara prop zie afbeelding.

cesssssnaaaaaaaaaaaa001.jpg

en hier de afbeelding van mijn prop.

prop.jpg

Het enige wat ik je wel kan vertellen is het artikel nr van de Jamara prop. best.-nr 171168 kan je kijken op de site van www.jamara.de

(ik weet namenlijk niet hoe ik voor je moet uitrekenen wat de maat van de prop is :?

Maar ik vind hem igg stukken beter vliegen dan het orginele prop(je) wat er destijds bij zat.

Mocht je nog vragen hebben ik hoor het wel :wink:

Kan op de site van Jamara de propeller niet vinden.
17,5 cm is 6,8 inch. Nu de spoed nog.

Staan er geen getallen ergens op?

athvdk zei:
Kan op de site van Jamara de propeller niet vinden.
17,5 cm is 6,8 inch. Nu de spoed nog.

Staan er geen getallen ergens op?

Het enige wat er op de verpakking staat is LUFTSCHRAUBE PIPER J-3

Misschien als je naar een modelbouwwinkel gaat en zegt dat je op zoek bent naar een prop van Jamara en het artikel nr geeft 171168, dat ze je dan kunnen helpen. :)

Ze kosten bij 2brothers 1,95 per stuk.....misschien heb je er wat aan :?:

Ik heb een 2 cell 1800 mAh lipo aangeschaft bij http://www.rchobby-online.nl/ , omdat ik met mijn 1000 nimh niet meer dan 5 minuten kon vliegen.

Inmiddels heb ik hem aan de tafelpoot vast gezet, met iets minder dan 3/4 gas, om te kijken hoe lang ik nu met deze lipo kan vliegen.

En ik kwam uit op 14 minuten, dat is dus bijna een verbetering van 200%, en ik kan jullie zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben.

Misschien een :idea: voor de andere vliegers met de cessna 182 :wink:

Had ik veel eerder moeten doen :celebrate:

hobby als je het model de lucht in stuurd zul je ongeveer de zelfde tijd hebben maar mischien ook wel meer mischien ook wel minder licht aan het soort weer waar in je vliegt

marco bosch zei:
hobby als je het model de lucht in stuurd zul je ongeveer de zelfde tijd hebben maar mischien ook wel meer mischien ook wel minder licht aan het soort weer waar in je vliegt

Denk het niet, want als ik mijn 1000 mAh nimh het vliegtuig vast zet aan de tafelpoot, dan kwam ik uit op 5 minuten, met minder gas open.
En als ik het nu deed met de 1800 mAh lipo dan kwam ik uit op 14 minuten en dan gaf ik meer gas dan bij de test met de 1000 mAh nimh.
Dus ik ben er van overtuigd dat de vliegduur veel en veel langer is geworden.

Ik wil wel wedden hoor :lol:

( en weersinvloeden hebben uiteraad invloed op de vliegtijd...als ik met mijn auto tegen de wind in rij kost het mij ook meer benzine :wink:

Zo hier nog even een filmpje van de cessna 182.

Helaas is het weer van Putfile, dus het laden gaat helaas niet zo snel.

Maar wat ik voornamelijk wil laten zien is dat dit de perfecte plek is, om straks lekker met de minimagistar met drivers te kunnen vliegen.
Ik kan niet wachten :wink:

http://media.putfile.com/cessna-182-

Misschien wel wat te kort door de bochten gevlogen, maar dat moest toch echt ff voor het filmpje.

Back