hobby zei:
Kijk eindelijk eens iemand met ervaring
Ehhh wij 8O
Het is zeker een alleraardigst kistje, op zich heb ik alleen maar op en aanmerkingen over de zender die erbij zit.
Als je deze zou vervangen door een "echte" zender dan is de Cessna nog beter en makkelijker te besturen.
De zender is echt van "speelgoed" kwaliteit, zelfs zo erg dat de vroegere nikko auto`s nog betere knuppelbestruring had.
De knuppels hebben geen duidelijke neutraalstand, de trim werkt ook niet feilloos.
Als ik de trim van het richtingsroer geheel naar links trimde dan ging het roer op de bijnz uiterste trimstand weer naar rechts :?
Zelf kende ik de kist ook niet maar als er servo`s inzitten is het wat mij betreft al geen speelgoed meer.
Jammer van de zender anders zou het een "echte" modelvliegset zijn geweest.
Maar de kist vliegt als een echt modelvliegtuig (in ieder geval na het verkleinen van de uitslagen :wink: ) en daar kan ik niet op aanmerken.
Starts en landingen op kort gras (op het veld bij ons iets van 1 cm) zijn geen enkel probleem.
Vluchtduur iets van 6 tot 7 min op 1 accupack vindt ik ook acceptabel.
Ik heb 2 vluchten gemaakt met 1 pakket en beide met een grondstart zonder problemen.
Volgas is op zich ook alleen nodig tijdens de start verder is half gas of iets erboven voldoende om lekker te kunnen rondvliegen.
De stabiliteit is ook prima te noemen, de kist reageert verder goed op de roeruitslagen (uitvoeren met rolroeren zou een nog mooier vliegbeeld geven 8) ) en er is lekker mee te vliegen.
Landingen met dit kistje gaan ook bijna vanzel heb ik gemerkt, als je op final zit gewoon gan helemaal dicht en de Cessna zet een rustige stabile daalvucht in (het was wel windstil dus dat helpt ook).
Vlak boven de grond een iets up trekken en een nette rustige landing is het gevolg (klinkt simpel he van zo`n "ervaren" vlieger :lol: ).
Dank je, dat is bij ons toch altijd wel een vereiste, nieuwe kist of onbekende kist betekent even filmen 8)
@ Pinda man,
storing kan ik me iets van voorstellen, het is in jouw woorden "goedkope zooi" en dus ook gevoeliger voor storingen etc.
Als je deze hobby wilt voortzetten zal je ook een moeten gaan bedenken wat je wil gaan vliegen in de toekomst.
Als je elektro wil gaan vliegen dan kan dat oa met de Easystar maar er zullen andere gevordere kandidaten hiervoor zijn.
Wil je eigenlijk verder met brandstof dan zou ik een brandstof trainer kopen dan kun je al meteen hiermee goed overweg voor later.
Ik heb ook van Benno begrepen dat hij 2 accupacks erbij heeft gekocht en een "echte" zender zodat ie binnenkort ook vaker kan vliegen waaroor zijn ervaring alleen maar toe zal gaan nemen.
Toppie.