Cessna 182

Hmmm, helaas te veel wind voor mij om te vliegen maar gelukkig was er een kundige piloot op het veld om de nieuwe zender eens te testen.... (nog bedankt Berto voor het afregelen, instellen en aansluiten)

@Berto, het klopte dat de motor niet met het volle toerental draaide afgelopen donderdag. Ik heb de servo-uitslag nu op +125% gezet en nu draait 'ie weer vol gas. Bij de vorige zender moest ik de subtrim vol open zetten om hem vol gas te laten draaien, zal wel aan de regelaar liggen denk ik.
Ook heb ik meteen verkleinde uitslagen (alleen hoogte en richting) geprogrammeerd onder een switch, zodat ik dat tijdens een vlucht makkelijk kan uitproberen. Mechanisch kan dit namenlijk niet meer. Leuk, zo'n computerzender :D

Hee Benno,

heerlijk man zo`n MX-12 t.o.v. de "speelgoed zender" je voelt nu zelf ook het verschil wel met de stuurknuppels.
Ook nogmaal s bedankt dat je je vliegtuig aan mij durfde uit te lenen, je weet het met ons namenlijk maar nooit.

Jammer dat er net even teveel wind stond voor jou om zelf even te ervaren hoe het vliegt met de MX-12 maar de Cessna is nu uitgetrimd (voorzover met die wind) en je zou er lekker mee kunnen vliegen.
Je hebt in ieder geval wel weer wat vliegervaring opgedaan met onze Calmato.

Wel heel laten he voor komende donderdag :wink:

Mooi dat je het volgas ook weer ingesteld heb, normaal zou de regelaar dat zelf "herkennen" maar ik vermoedt dat in de Cessna 182 niet zo`n geavanceerde regelaar zit.
Maar als die nu weer volgas draait maakt dat ook niet meer uit, toppie.

En met een computerzender heb je verschrikkelijk veel mogelijkheden, daar gaat wel even overheen voordat je weet wat ie allemaal echt kan (en da`s meer dan jij voorlopig nodig hebt :lol: ).

Volgende stap wordt toch maar eens rolroeren monteren Benno je zult zien hoeveel lekkerder dat vliegt :D

Berto zei:
Volgende stap wordt toch maar eens rolroeren monteren Benno je zult zien hoeveel lekkerder dat vliegt
Ja, ik ben al druk zoekende naar mede forummers met een gecrashte Cessna die hun betreffende onderdelen kwijt willen.

Berto zei:
Met een computerzender heb je verschrikkelijk veel mogelijkheden, daar gaat wel even overheen voordat je weet wat ie allemaal echt kan (en da`s meer dan jij voorlopig nodig hebt)
Ja, ik heb alle functies en mogelijkheden inmiddels 99% in m'n hoofd zitten en da's echt heel veel wat 'ie allemaal kan. Gelukkig maar, dan kan ik me bij m'n volgende model helmaal uitleven.

Vandaag moet ik werken tot-te-laat-om-te-vliegen, maar hopelijk is het zondag beter. Lijkt me leuk om een keer heel vroeg te vliegen, ben benieuwd hoe druk het dan is.

Benno zei:
Vandaag moet ik werken tot-te-laat-om-te-vliegen, maar hopelijk is het zondag beter. Lijkt me leuk om een keer heel vroeg te vliegen, ben benieuwd hoe druk het dan is.
Kan zijn dat er niemend is en het kan zijn dat er veel zijn.
Ik geloof dat de ELC zondag `s ochtend les geeft aan hun leerlingen.

Maar met redelijk weer ben ik er ook, heb net toestemming van de vrouw gekregen om morgenochtend de hei even onveilig te maken :D

Ben er vanaf 8 tot 12 8)

Berto zei:
Ben er vanaf 8 tot 12 8)
Vanaf 8 uur??? Op zondagmorgen??? Allemachtig, hoe laat gaat je wekker dan wel niet :wink:
Ik zal er dan ook zeker zijn, maar aangezien dit mijn enige vrije morgen is zal de kleine wijzer op mijn klokje horizontaal of iets hoger staan.....

(Maar nu wordt ik weer achter de PC vandaan getrokken: wereldkampioenschap insecten eten in Wageningen filmen voor het Guinness book of records, wie verzint het...?...)

Gezellig :D
Vanavond de servo's eventjes mechanisch recht zetten en de laatste pagina's van m'n MX-12 boek doorworstelen en dan ben ik er weer klaar voor!

Leuk filmpje :D

Ik vloog trouwens altijd stukken onbenulliger :P Mischien wel de reden dattie nu aan gort is.

Ja, zo ziet het eruit als er een ervaren piloot achter de knuppels zit :wink:

@ Pinda man ...en dan toch weer een keer die vraag: wil je die onderdelen nog kwijt waar ik om had gevraagd?

Zojuist weer naar de hei geweest met 3 volle accu's en de zender geladen. Er waren maar 3 man aan het vliegen, dat ziet er goed uit. Maar helaas was de wind toch heel wat meer dan "gewoon thuis" en ben ik na een uur wachten op windstilte met de staart tussen de benen toch maar weer naar huis gegaan. Mijn vliegtuig waaide op de grond al ondersteboven laat staan in de lucht!

Oh ja, de marrechaussee was ook aan het controleren......

Ja, zo ziet het eruit als er een ervaren piloot achter de knuppels zit :wink:
Whoeeaahahahahhahaha :hammer:

Zojuist weer naar de hei geweest..................................
Dat is wel een beetje het nadeel van de Cessna ja, met een beetje wind is er eigenlijk al niet echt lekker meer mee te vliegen en sta je al snel aan de grond.

Met een brandstof trainer zou je dit "probleem" al niet meer hebben, hint hint ;-)

Berto zei:
Met een brandstof trainer zou je dit "probleem" al niet meer hebben
Jaja, ik ben ook al rustig aan het orienteren, maar ik wil eerst toch rustig die Cessna helemaal onder de knie krijgen, rolroeren monteren en daarna komt er echt wel een opvolger :)

Gister naar de bieb geweest en twee leuke boeken gehaald over vliegen en bouwen. Het kan nooit kwaad om veel over deze hobby te weten te komen..... :P

Vandaag eindelijk voor het eerst met m'n MX-12 kunnen vliegen. Lekker weer, wel ietsjes te veel wind voor de Cessna maar na het vergroten van de uitslagen ging dit perfect. Nou ja perfect, ik ben wel twee keer geland in die "zwijnebulten", dan staat je toestel wel erg snel stil. Om 16.00u op de club aangekomen en ik was de enige! Heerlijk om als beginner zo te kunnen oefenen.
Ik merk dat de besturing van mijn nieuwe zender vele malen lekkerder vliegt dan diegene die er standaard bijzit.
Helaas gaan de accu's van het vliegtuig toch sneller leeg door de wind en moest ik na een half uurtje al weer stoppen.......maar morgen is er weer een nieuwe dag :D

Mooi Benno, kun je morgen lekker verder vliegen zonder mijn "bemoeienissen" ;-)

Lekker he, die MX-12, nu heb je echt het idee dat de stuurinputs overeenkomen met de uitslagen.
Morgen zijn wij er ook weer dus tot morgen :-)

Benno Z zei:
Vandaag eindelijk voor het eerst met m'n MX-12 kunnen vliegen. Lekker weer, wel ietsjes te veel wind voor de Cessna maar na het vergroten van de uitslagen ging dit perfect. Nou ja perfect, ik ben wel twee keer geland in die "zwijnebulten", dan staat je toestel wel erg snel stil. Om 16.00u op de club aangekomen en ik was de enige! Heerlijk om als beginner zo te kunnen oefenen.
Ik merk dat de besturing van mijn nieuwe zender vele malen lekkerder vliegt dan diegene die er standaard bijzit.
Helaas gaan de accu's van het vliegtuig toch sneller leeg door de wind en moest ik na een half uurtje al weer stoppen.......maar morgen is er weer een nieuwe dag :D

Leuk om te horen, en te lezen dat het je zo bevalt :wink:

Grt,

Hobby

wat bedoel je met aardig wat vliegen?
xtwin? => daar leer je niet met vliegen.
en een cessna is op zich niet zo'n goed model als je al "wat aardig kan vliegen"

greets

Back