Cessna 182

Whehe machtig waaien ja mn xtwin had er ookal de grootste moeite mee :D

Trouwens wel lachen dat je nog altijd je cessna vliegt man nog weinig crashes gehad? :D Mischien is de minimag van MPX wel een leuke opvolger voor je lekker zwaar motortje erin ailerons erop en hoppa gaan :)

Nee, crashes heb ik niet meer gehad en verwacht ik eigenlijk ook niet meer. Die ene klapper was een dom foutje. Ik ben erg tevreden over de Cessna en blijf er voorlopig nog eventjes mee oefenen :P

Erg rustig op de club, zondagavond vloog ik alleen en gisteravond was ik ook weer de enige. Prachtig weer gisteravond overigens: bijna windstil en mooie rode ondergaande zon. Alleen lastig met opstijgen zo tegen de zon in, maar het zou mooie plaatjes opleveren. Volgende keer maar eens een camera meenemen 8)

Hee Benno,

ja, de rustige tijden breken nu een beetje aan op de club.
De goedweer en zondagsvliegers zijn bezig met het afsluiten van hun zomervliegseizoen je ziet nu veelal de echt enthousiastelingen op het veld.

Het onvoorspelbare weer speelt natuurlijk ook een grote rol.

Ik hoop dat het weer ons morgen een beetje gunstig gezind is (net als vandaag) dan zijn wij er ook were.

Wel lekker dat je zoveel plezier hebt met het vliegen.

En ja dat jij als camera man geen camera bij zich heeft dat kan eigenlijk niet he :wink:

De opvolger van de Cessna is ook een lekker dingetje :

standaard brushless ingebouwd en lipo meegeleverd ....

http://www.art-tech.cn/english/ArticleShow.asp?ArticleID=137

Pitts.jpg

Is nog niet zo lang uit maar toch al één positieve amerikaanse ervaring gelezen...

filmpie ?

http://www.back40flyers.com/flightvids/Pitts.wmv

Ziet er erg leuk uit maar een vliegtuig met een spanwijdte van maar 88cm voor €200,00 is toch wel een beetje veel lijkt mij. Dat geld besteed ik liever in een ander model. :|

Berto zei:
je ziet nu veelal de echt enthousiastelingen op het veld
Hee Berto,

Zolang er geen sneeuw op het veld ligt vlieg ik gewoon door :D (de Cessna is namenlijk te licht voor ski's :wink: of heb ik tegen die tijd al een ander?)

Morgen 50% regen, 30% zon. Als die 30% nu maar tussen 16.00u en 19.30u komt ben ik een blij mens :D
Tja, en wat betreft die camera, heb je wel eens een schilder in z'n vrije tijd met een kwast gezien? :wink:

Gewoon het landingsgestel eronderuit en gooien als er sneeuw ligt :mad:
(Ik kan je wel aanraden om dan van een paar warme handschoenen de vingertopjes af te knippen, anders heb je telkens maar heeeeeeeeeeele korte vluchtjes :wink:)

Met een beetje lichte materialen zijn er voilgens mij best wel ski`s te maken voor deze Cessna 182.

Denk bijvoorlbeeld aan blik van een blikje ofzo, moet kunnen ;-)

Okee, ik zal eens wat gaan experimenteren dan. De sneeuw komt er bijnal al weer aan :D (kan het snowboardje ook weer uit het vet)

Vanavond heeft mijn vrouw voor het eerst gevlogen met de Cessna aan de kabel. Op zich ging het goed, maar ze had niet door dat ze ongewild twee loopings had gemaakt. Helaas heeft ze het zelf niet bewust meegemaakt, waarschijnlijk ivm adrenaline :)
Ondanks dat dit haar echte eerste vlucht was, ook heeft ze nooit geoefend op de flight-simulator, was ik toch wel verrast dat het haar zo goed afging.
Maar of ze nu ook de kick te pakken heeft? Ik weet het niet. De luchtmacht was vanmiddag met (echte) F16's aan het oefenen en volgens mij vond ze dat leuker om naar te kijken..... :evil:

Een mooie optie overigens zo'n extra zender én kabel, kun je mooi op tijd ingrijpen (en dat moest drie keer gebeuren :? )

Hmmmm, ben geloof ik de enige nog hier, maar goed, ik ga gewoon door :P
Als het goed is krijg ik dinsdag "materiaal" om m'n geliefde Cessna'tje, met inmiddels heel veel vlieguren, om te bouwen naar "rolroermodel". Ben benieuwd hoe hij dan zal vliegen, tot nog toe bevalt hij mij érg goed! (en dat voor die prijs... :wink: )

Zijn er btw nog meer hype Cessna 182 vliegers hier???

Hee Benno,

mooi dat je hem gaat ombouwen naar rolroer je zult merken dat dat veel lekkerder en directer vliegt.

Succes.

Benno Z zei:
Hmmmm, ben geloof ik de enige nog hier, maar goed, ik ga gewoon door :P
Als het goed is krijg ik dinsdag "materiaal" om m'n geliefde Cessna'tje, met inmiddels heel veel vlieguren, om te bouwen naar "rolroermodel". Ben benieuwd hoe hij dan zal vliegen, tot nog toe bevalt hij mij érg goed! (en dat voor die prijs... :wink: )

Zijn er btw nog meer hype Cessna 182 vliegers hier???

En geloof mij, dan wordt het vliegen met de cessna 182 nog een tikkie leuker en meer uitdagend.

Maar ik lees je ervaringen wel weer :wink:

Grt,

Hobby

Ja Hobby, dat jij nog steeds mee zou lezen had ik wel verwacht :P maar volgens mij ben ik de enige die hem nog niet naar de eeuwige vliegvelden heeft gevlogen en er dus nog steeds mee vliegt.

Berto, je zult het zien a.s. donderdag!

Gister m'n nieuwe vleugel met rolroeren en servo ontvangen. Nu begrijp ik waarom veel andere 4-kanaals Hype Cessna vliegers vroegtijdig zijn gecrasht: Dit systeem is volledig onbetrouwbaar en zal na een paar keer vliegen al niet meer goed werken. Er zit ook veel te veel speling tussen beide rolroeren. Ze worden met een stalen kabeltje verbonden en in een bocht naar de servo geleid die midden voor aan de onderkant van de vleugel wordt geplijmt. Het "roeren" gaat érg zwaar en het metalen busje wat op de kabel zit "geïmbust" schiet ook wel eens los.
Daarnaast had ik de pech dat de servo die er bij zat stuk was, hij draaide continu rond. Na een telefoontje met Aerotoys(.nl) is dit erg goed en naar tevredenheid opgelost. Ik krijg via de post twee mini-servo's zodat ik de rolroeren nu direct kan aansturen, dat zal een stuk beter werken :P
Dit weekend hopelijk de eerste vlucht met rolroeren....

Ik denk dat er te weinig postzegels op de envelop met de servo's zaten, ik heb ze nog steeds niet binnen. Vandaag dus zonder rolroeren gevlogen.
Erg veel wind, maar daar leer ik weer van. 4 vluchten gemaakt met drie goede landingen. Alleen die laatste....ivm het zéér slechte veld op de Ginkelse Hei moest ik een doorstart maken, anders landde ik midden op zo'n "zwijnebult". Op zich geen probleem maar ik wil uiteraard steeds netjes landen. Bij het optrekken kwam er echter een flinke windvlaag van opzij. Hierdoor maakte het vliegtuig een halve schroef en vloog daarna op zijn kop 1 meter boven de grond. In paniek "up" geven natuurlijk en ja....dan belandt 'ie hard in de grond natuurlijk. Stabilo op twee plaatsen gebroken, vleugel uit romp gescheurd (breekboutjes hebben hun werk dus niet goed gedaan :| ) en de romp doormidden.
Spijtig dat ik nog niet heb kunnen vliegen met rolroeren. Ik zal hem eerst weer opknappen en kijken hoe hij dan vliegt. Daarna zal ik de nieuwe vleugel met rolroeren monteren. Wordt vervolgd....

Back