Cessna 182

Benno is al even niet meer op het forum gesignaleerd en op het veld ben ik hem jammer genoeg ook nog niet tegengekomen.
Hij zal wel druk in de weer zijn met z`n pas geboren zoon.

Wat ik wel weet is dat hij de standaard akku gebruikt.

Het lijkt mij dat het met een 2S LiPo toch ook moet vliegen.........

Ik zal mezelf even antwoord geven :P
Je moet m dus met een 3S vliegen, ik heb vanmiddag 2 pakketjes 3S1500 mah leeg gevlogen ondanks de harde wind en,
een verkeerd liggend zwaartepunt.
Zo en nu het zwaartepunt goed maken, ik heb de wielen eronderuit omdat het hier in de weilanden toch niet op normale wijze te landen valt (met wielen)!

Berto zei:
Benno is al even niet meer op het forum gesignaleerd en op het veld ben ik hem jammer genoeg ook nog niet tegengekomen.
Hij zal wel druk in de weer zijn met z`n pas geboren zoon.

Wat ik wel weet is dat hij de standaard akku gebruikt.

Het lijkt mij dat het met een 2S LiPo toch ook moet vliegen.........

Tja, kinderen hé? Dat vreet tijd en energie :wink:
Laatst had ik mijn accu's weer opgeladen voor een verse vlucht maar kreeg ik onverwachts kraambezoek, grrr. Wel leuk natuurlijk maar zo had ik m'n vliegdag weer gemist.

Ik gebruik inderdaad de standaard accu's en daar vlieg ik zo'n 7 á 8 minuten mee.
Hopelijk is het weer zondag een beetje okee, dan ben ik eindelijk weer eens van de partij!

Tja, kinderen hé? Dat vreet tijd en energie ;-)
Yep, maar wel een kwestie van inplanne ;-)

Zondag moet ik voorbij laten gaan :-( weer werken :cry:
Volgende week zaterdag staat wel weer gepland :yes:

En binnenkort weer elke donderdag avond :banana:

Gisteren heb ik mijn verse 8 weken oude zoon even het vliegveld en wat vliegtuigen laten zien, hij was zéér onder de indruk, dat komt wel goed met deze piloot in spé!
Helaas waaide het te hard om te vliegen voor m'n schuimpje maar vandaag was het echt schitterend weer! Geen wind en strak blauwe lucht, kortom perfect vliegweer. Ik heb dan ook heerlijk gevlogen en Berto, nogmaals bedankt voor de snellader :D
Morgen en overmorgen blijft het hopelijk dit weer dan kan ik lekker doorvliegen :)

guy5927 zei:
Sneu voor je , hobby !

Maar wel dapper dat je het geprobeerd hebt ... er zijn hier mensen zat op dit forum die zelf op hun eentje leren vliegen hebben ...
En ook moedig om daarover te verhalen ... jammer van je schade doch ...

...

en mij is het gelukt en ben in staat om nu te rollen en loopings etc. te maken met mijn edge 540 T van conrad... :wink:
schade: stikkers beetje losgelaten door het vocht in de ochtenden

maar pas wel op
ik had er ook een, maar soms heeft dat schuim de neiging om langzamerhand een breuk te veroorzaken, dus na een harde landing leek alles goed ,MAAR 4 vluchten later: handstart maak een bocht daarna een roll verlies hoogte in de roll trek op en hou de knuppel naar beneden ,maar toen knap! vleugel in tweeen,nog even volgas de grond in jagen AUW!
zo'n harde crash dat de speed 480 scheurde!
pas op

Beste Cessna liefhebbers,
Ik heb geruime tijd een Cessna. Helaas is door een ruwe landing mijn vleugel gebroken. Inmiddels alles weer gerepareerd. Weet iemand waar ik een neiuwe vleugel coor mijn Cessna kan kopen? Erg leuke kist zeg.

Leuke topic, he nog niet alles kunnen lezen.

Mish

Ja, even naar Conrad (wel via de link op de eerste pagina van het MBF natuurlijk ;-) )
En even zoeken op: 231015 - 8A

Heee,
Wat een snelle reactie. Inmiddels gevonden. Incl verzending gaat het toch wel wat kosten, maar beter duur dan niet te koop. Heeft iemand ervaring met een gerepareerde vleugel? Ik heb hem met speciale secondenlijm en activator gelijmd. Daar overheen tape. Geen idee hoe sterk dit is..

Gr. Msh

Geen idee hoe sterk dit is..
Testen ;-)

Het is een vrij licht kissie en als de vleugel redelijk aan voelt kun je een poging wagen.

Vraag anders eens aan Benno Z waar hij zijn kist mee lijmt, zijn romp heeft al verscheidende malen in elkaar gelegen (eigenlijk uit elkaar dus :roll: ) maar die vliegt nog steeds (geloof niet dat hij een vleugel overmidden heeft gehad).

Het is een leuk vliegend kissie, heb zelf ook met het kissie van Benno gevlogen.

Hier nog zonder rolroeren welke intussen ingebouwd zijn:
Ik aan het maidenen met Benno`s Cessna 182 1min 14sec / 3.2mb
Benno`s Cessna 182 2min 01sec / 5.2mb

Berto zei:
Vraag anders eens aan Benno Z waar hij zijn kist mee lijmt, zijn romp heeft al verscheidende malen in elkaar gelegen (eigenlijk uit elkaar dus :roll: ) maar die vliegt nog steeds (geloof niet dat hij een vleugel overmidden heeft gehad).
Mijn vleugel heeft al diverse malen op diverse plekken doormidden gelegen. De eerste keren heb ik het gelijmd met de bijgeleverde lijm maar die is niet al te sterk. Tegenwoordig plak ik alles met (Bison) konstruktielijm (bruislijm). Dat werkt erg goed, is sterk en vreet niet in op het piepschuim.

Trouwens Conrad rekent boven de € 20,00 geen verzendkosten, dus als je er nog iets bij besteld wordt de vleugel zonder verzendkosten geleverd. Bij Aerotoys.nl kun je de vleugel trouwens ook bestellen, zowel met als zonder rolroeren.

Succes, Benno

Kijk de ervaren Cessna 182 kenner aan het woord ;-)

Zie je vanavond weer???

Berto zei:
Zie je vanavond weer???
Tuuurlijk, ik heb echter wel lichtelijke woordjes met mijn vrouw, haar vader is jarig vandaag en ik word daar verwacht, maar ja, vliegen is toch leuker hè? :roll:
Neem je de brandstof mee? Dan kan ik hem komende dagen laten inlopen.

ach we mogen toch pas om 16:00 het veld op dus nog de hele dag ervoor om naar die verjaardag te gaan.

Of pas na 21:00 als het toch te donder wordt om te vliegen ;-)

Brandstof staat al in de kar :-)

He Mannu,
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga ook even op de andere site kijken. Veel plezier met vliegen!

Bruislijm is een goede tip.

Msh

Overigens, leuke filmpjes! Helaas kan ik de vleugel niet bij Aerotoys vinden. Bij Conrad is de vleugel 25,-. Ik lijm hem nog maar een keertje :)

mSH

mish zei:
Overigens, leuke filmpjes! Helaas kan ik de vleugel niet bij Aerotoys vinden. Bij Conrad is de vleugel 25,-. Ik lijm hem nog maar een keertje :)

mSH
Klopt, je moet hem even bellen voor de vleugel, dit staat inderdaad niet op Internet. Volgens mij is de vleugel bij hem € 19,95 maar dat weet ik niet zeker.

@ Berto, die verjaardag is anderhalf uur rijden van hier en is 's avonds dus dat wordt hem niet meer.....
Bedankt voor de brandstof!

Back