Cessna 182

Pfff, ik ben de héle dag met die startkist in de weer geweest: spijkers timmeren in de kopse kanten van 3,2mm triplex, dat is leuk :evil: Helaas is er dus vandaag weer nix gekomen van de afbouw van de Cessna :( Geeft niet, eerst goed leren vliegen :)

Benno

Een camera moet je met twee handen vast houden, (dat weet jij toch)
Dit geld ook voor een hamer. :rolling:

Tot donderdagavond

Als het moet wil ik wel een foto van mijn zender maken?? Btw ik ken donderdag dus helemaal niemand dus als ik naar benno vraag of berto dan komt het wel goed ?

Mij kun je niet missen, ben er vaak als eerste vanaf 16:00 (meestal al eerder om alles al op te bouwen) en ben te herkennen aan:
- een zwart t-shirt met www.bosmodelair.nl erop en m`n naam op de voorzijde (als het warm genoeg is ;-) ),
- een windzak vlak bij onze kisten met www.bosmodelair.nl erop
- 1 persoon met meerdere kisten,
- 2 en/of 4 motorige kist van +/- 3 meter spanwijdte,
- een leskist, de Calmato, gerepareerd met aluminium folie,
- rode VW Passat Station met aanhanger met www.bosmodelair.nl erop,
- niet de nieuwste kisten,
- veel vliegend,
- druk heen en weer lopend,
- niet normaal vliegend.

Benno is te herkennen aan z`n rustig voorkomen, nette vrij nieuwe Calmato, lange gestalte (en lege zenderakku, sorry moest even ;-) )

Mocht je ons nog niet kunnen herkennen vraag dan maar even rond (zal niet meer dan 7 waarschijnlijk) en dan komt het helemaal goed :P

Ik moet even kijken wat er morgen gebeurt maar er is een kans dat ik er pas om 18:00 ben.

Ik laat het nog even weten.

Tja, Benno,

Er staat een bezichtiging van een woning op de planning die net vanochtend op de markt is gekomen en die vrij in trek is.
Je weet dat wij er mee bezig zijn en anders konden we volgende week pas bezichtigen.

Dus dan maar even prioriteiten stellen :cry:

Nu schijnt het weer ook tegen te gaan vallen maar met een beetje redelijk vliegweer ben ik er wel rond 6 uur om dan toch nog even lekker een stuk weg te vliegen ;-)

Hallo allemaal,
Ik krijg waarschijnlijk morgen mijn cessna, ik zit alleen met een probleempje, ik zou niet weten of 4 á 10 minuten vliegtuig veel is, of raden jullie me een lipo aan? zouden jullie me evt. nog wat verdere tips kunnen geven bij het opbouwen van dit ding of voor het vliegen van dit ding? Hoeveel ruimte heb je nodig om er mee te vliegen ? bij mij tegenover is namelijk een klein veldje van 45X45 meter.. ik weet nit of dit genoeg is..

Bvd. Groeten Thomas.

10 minuten vliegen is vrij lang, gemiddeld vlieg je zo`n 6 a 7 minuten.

LiPo is mooi maar echt geen must, Benno vloog hem ook met het originele pakket.

Voor start en landing is 10 meter genoeg (als je ervaring hebt ;-) ) voor het vliegen is 100 bij 100 wel lekker.
35 bij 45 kan wel maar is wel krap mijn inziens.

Ok, bedankt..lipo ga ik dus (nog) niet doen. 100X 100..hmm dat is jammer..dan gaat het denk ik niet lukken :(
ik moet het nog even aanzien ..

45 bij 45 kan wel maar dan ben je wel heel krap aan het vliegen, weet niet wat je ervaring is maar ik raadt het af.

Ja, hmm, dit was een schatting van mijn vader, ik denk eigenlijk dat het wat meer is, maar ik ga zeker geen risico nemen.
Ook is dat veld nu nog niet klaar, het is nu nog een bouwplaats, als het klaar is heb ik misschien wel zoveel ervaring opgedaan dat ik daar dan kan vliegen. ik moet het allemaal even aanzien, een vliegtuig met een span van 98 cm kan ik me ook niet echt voorstellen,

Back