Cessna 182

Lastig, heb de kist zelf niet maar lees even mee met de bouwbeschrijving.

Volgens de beschrijving zou je hem zo in het blokje kunnen duwen wat in de romp aan de voorzijde zit.
Maar blijkbaar werkt dat dus niet bij die van jouw :?

ik had hetzelfde probleem.

Je hebt tussen de kap en het schuim een opening zitten daarin kan je hem inklikken waarschijnlijk zit er nog een klein beetje schuim over het stuk waar je hem moet inklikken. Het zieter hetzelfde uit als waar je de achterwielen moet inklikken alleen dan stuk kleiner.

dat witte lipje op het ijzer gaat nergens in hoor dat blijft er gewoon onder hangen, hij gata net iets verder als dat hoekje erin.

Als je op hoog gras gaat landen dan is het slimste om de wielen eronderuit te halen want het voorwieltje buigt heel makkelijk als je iets te hard neerkomt.

Zelf vlieg ik zonder wielen en maak buiklandingen in het gras, dat gaat perfect.

Ben benieuwd naar je eerste vliegervaringen.

Iniedergeval succes met je eerste vlucht

Idd, landen op de buik gaat heel goed :P

en gravit, jij komt zaterdag ook he :P ?

ik kan echt niet wachten!

gravit zei:
ik had hetzelfde probleem.

Je hebt tussen de kap en het schuim een opening zitten daarin kan je hem inklikken waarschijnlijk zit er nog een klein beetje schuim over het stuk waar je hem moet inklikken. Het zieter hetzelfde uit als waar je de achterwielen moet inklikken alleen dan stuk kleiner.
Ik plaats morgen wel ff een foto van waar ik denk dat die in hoort maar niet past :S

Ik heb gezocht op Internet naar een foto van de bevestiging maar kan hem niet vinden. Misschien kan iemand even een foto van zijn Cessna-neuswielbevestiging maken en hier posten?

Ik kom tot zover (zie foto)
Bij de eerste foto krijg ik hem er gewoon niet in..(hangt er los ins)
En bij de 2e foto is het gat te zien waar dat wieletje in zou moeten maar waar ik hem niet helemaal goed in krijg..

IMG_0021.JPG

IMG_0020.JPG

Volgens mij zit de opening verscholen onder het piepschuim, volgens mij moet het neuswiel hier in:

Benno Z zei:
Volgens mij zit de opening verscholen onder het piepschuim, volgens mij moet het neuswiel hier in:

Klopt :D ik heb hem gevonden :D Ik ga nu ff bbqen en ga daarna of naar ede of ff naar een veld hier in huissen :d thnx in iedergeval:D

tiemoderksen zei:
Klopt :D ik heb hem gevonden :D Ik ga nu ff bbqen en ga daarna of naar ede of ff naar een veld hier in huissen :d thnx in iedergeval:D
Goh, iedereen is aan het bbq-en, ik heb net mijn laatste satétje verorbert maar nu gaat het hier onweren.
Tiemo, op donderdag zijn wij altijd op de Ginkelse Hei in Ede te vinden, mocht je nog vragen of problemen hebben met de Cessna kom dan gerust even langs dan helpen we je er mee.

Eey benno..
Ben net ff wezen vliegen en opzoek gegaan naar een geschikt plekje om te vliegen (zo ook ede,niets te vinden) Het vliegen lukte wel (aardig) na een tijdje gevlogen te hebben moest ik hem laten landen. Helaas ging het op dat moment fout. Gevolg: een gebroken vleugel/schomp.. Morgen ga ik hem proberen te lijmen, ookal ben ik nog niet zeker met wat voor lijm. Lukt dat het beste met 1 seconde lijm of toch met de lijm die erbij geleverd word ??

hij is heel goed te lijmen heb de mijne zelf ook vaak gelijmd ,je kan gewoon de lijm pakken die erbij zit. En als die op is gewoon even epoxy kopen bij de gamma.

Hee Tiemoderksen,

het vliegveld van Ede is hier: Link
[web:388d43be84]http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&t=k&om=1&ll=52.029353,5.728791&spn=0.003215,0.007231&z=17[/web:388d43be84]

Als je de weg van Ede naar Arnhem hebt door de hei en je komt vanaf Ede dan moet je ruim voor de schaapskooi net voordat de bomenrij rechts van de weg begint de hei op.

Let op als je geen lid bent van de club mag je de hei niet op, doe je dat wel dan riskeer je een boete zonder pardon.
Je kunt de auto naast het fietspad parkeren en via het zandpad naar het vliegveld lopen.

Ik (berto dus) ben daar donderdag vanaf 16:00 aanwezig, Benno zal waarschijnlijk wat later volgen.

Je kan dan ook eens aan de kabel vliegen met 1 van onze Calmato leskisten en je kan wat les van mij krijgen als je dat op prijs stelt.

Zie je dan misschien wel :D

Back