Cessna 182

Kan zeker wel hoor, zie de video`s in het Cessna 182 draadje............

Ratjetoe zei:

Je kunt hier de 2007 versie kopen, dit heb ik ook gedaan --> http://www.schlaukauf.net/product_info.php?products_id=2034&cPath=42

Zitten wel een paar extra verbeteringen op ten opzichten van het 2006 model dat ze in Nederland verkopen:

- Borstelloze motor
- Lipo batterij 1250maH 11.1V
- Lipo lader (geschikt voor 220V/12V)
- 2 rolroeren i.p.v. 1
- Stuurbaar neuswiel
- 35 Mhz zender

gsm2xtreme zei:
Ratjetoe zei:

Je kunt hier de 2007 versie kopen, dit heb ik ook gedaan --> http://www.schlaukauf.net/product_info.php?products_id=2034&cPath=42

Zitten wel een paar extra verbeteringen op ten opzichten van het 2006 model dat ze in Nederland verkopen:

- Borstelloze motor
- Lipo batterij 1250maH 11.1V
- Lipo lader (geschikt voor 220V/12V)
- 2 rolroeren i.p.v. 1
- Stuurbaar neuswiel
- 35 Mhz zender

Ok, cool maar deze is niet van artech of skyartech toch?
Dan weet ik al dat ik voor deze ga.
Hoelang duurde het voordat je hem in huis had?
Want het is vanuit duitsland begrijp ik?
Gr Robert

Hallo,

Donderdag is mijn maiden, dan ga ik met 2 andere gebruikers van dit forum vliegen(o.a. een instructeur). Heeft iemand verder nog tips om mijn maiden zonder brokken te laten verlopen? Of eventueel wat andere tips?

Ik hoor het graag,

groeten Thomas

Hoi,

Ik heb mijn Cessna te koop staan op het forum. Is nog splinternieuw en dus niet gebruikt. Kijk maar eens bij "te koop vliegtuigen". Alles zit er bij, op 35 Mhz + extra nieuwe vleugel én 2 extra propps. Het is dus de 2007 versie! (Ik doe hem weg omdat ik toch hier meteen in Stompetoren ga vliegen met brandstof).

Gr. DrDeJe

Thobo6 zei:
Hallo,

Donderdag is mijn maiden, dan ga ik met 2 andere gebruikers van dit forum vliegen(o.a. een instructeur). Heeft iemand verder nog tips om mijn maiden zonder brokken te laten verlopen? Of eventueel wat andere tips?

Ik hoor het graag,

groeten Thomas
En, hoe is het vliegen tot nog toe verlopen?

Hallo,
Mijn maiden is niet gelukt, het waaide veel te hard. Ik wou nog geen risico nemen dus ik heb het niet gedaan. De jongen waarmee ik toen mee ging vliegen, is nu op vakantie, ik vind het hartstikke jammer dat hij er nu niet is, maar ik ga het zelf ook niet proberen. Hij is namelijk best wel ervaren. Als ik mijn maiden heb gevlogen, dan zal ik dat hier gelijk melden !!

Groeten Thomas

Thobo6 zei:
Als ik mijn maiden heb gevlogen, dan zal ik dat hier gelijk melden !!

Groeten Thomas
Okee, jammer dat `ie op vakantie is, ik kan me voorstellen dat je snel wilt gaan vliegen. Maar wel een goed besluit om niet alleen te gaan vliegen (ik spreek uit ervaring)

:D
Had u dat ook, dat het vliegtuig zeer slecht is afgewerkt? De stickers zitten er niet mooi(zacht uitgedrukt) op, sommige stickers zaten
los 8O en alle electronica lag gewoon los in het vliegtuig. Gelukkig waren er vorige week bij de aldi van die heerlijke klitteband setjes, 2 rolletjes met klitteband, allemaal cirkeltjes, IDEAAL! daar heb ik nu alles mee vastgezet !!

Groeten Thomas

Ik weet niet welke uitvoering je hebt, de mijne kwam bij Conrad vandaan, de Art-Tech uitvoering. Bij mij zaten alle stickers en elektronica gewoon goed vast. Wel moest er een beetje lijm op de servo's, maar dat stond ook gewoon in de handleiding.
De ontvanger is wel een keer losgeschoten bij een te harde landing, die heb ik daarna vastgeplakt met Bison wit dubbelzijdig plakband, dat gaat nooit meer los :D

Ik heb hem ook van conrad!!!
de stickers op de vleugels zitten helemaal los, dat was al toen hij net uit de dood was. overal op het vliegtuig bobbeltjes onder de stickers, van die vouwtjes met lucht eronder. en de ontvanger zat vastegplakt met PLANKBAND, slechte oplossing, de servo's zaten los( stond ook in de handleiding) en de regelaar zat los, ook kon ik het roervlak( ik weet niet precies hoe dat heet, waar het hoogteroer aan zit) er niet inmaken, ik moest een deel van het achterstuk van het vliegtuig er af halen dmv. een schaar. toen kon ik hem er in schuiven, maar het was heel erg raar, want ik kreeg een hele andere handleiding, ook stond erbij dat ik een startknop had. :?
maarja, allemaal opgelost!! :lol:

Thobo6 zei:
Ik moest een deel van het achterstuk van het vliegtuig er af halen dmv. een schaar. toen kon ik hem er in schuiven, maar het was heel erg raar, want ik kreeg een hele andere handleiding, ook stond erbij dat ik een startknop had. :?
maarja, allemaal opgelost!! :lol:
Dat achterstuk klopt, daar moet je inderdaad iets afhalen of een sneetje in maken. Op mijn uitvoering zat overigens wel een startschakelaar, maar ik zie het nut er niet van in. Als je de accu er in doet moet je op dat knopje drukken, anders wil de motor niet draaien.
Heb jij de uitvoering met of zonder rolroeren?

Ik vind het echt een rare oplossing, dat ik er een stukje af moest halen. Maargoed, maakt verder ook niet uit, misschien kunnen ze het voortaan even in de handleiding zetten, dat is wel iets handiger voor beginners!!

Ik heb trouwens de versie zonder rolroeren!

Thobo6 zei:
Ik heb trouwens de versie zonder rolroeren!
Okee, dan hoef je verder geen aanpassingen te doen. De versie mét rolroeren heeft namenlijk veel te grote uitslagen, zodat een beginner vrijwel direct crasht als je zo gaat vliegen.

Ok! Fijn om te horen, Ik was wel erg geschrokken over de grootte, er werd me dan ook een doos bezorgd, ik schrok me helemaal kapot :D
Vliegt hij echt goed? ik ben erg gespannen, ik heb echt GEEN zin om hem kapot te vliegen :lol:

Groeten Thomas

Thobo6 zei:
Ok! Fijn om te horen, Ik was wel erg geschrokken over de grootte, er werd me dan ook een doos bezorgd, ik schrok me helemaal kapot :D
Vliegt hij echt goed? ik ben erg gespannen, ik heb echt GEEN zin om hem kapot te vliegen :lol:

Groeten Thomas

we heeft nu wel zin om zijn model te crashen.... :roll:
veel succes met de maiden

op pagina 36 werd gevraagd of ik jullie op de hoogte zou houden van m'n vorderingen, tuurlijk !!
al zijn we ondertussen een jaartje verder :lol:

ik heb ondertussen mijn brevet :D en mag dus alleen vliegen (na een half jaartje lessen 8) )
ik vlieg nu met een calmato sport (het brevet heb ik nog met de taxi gehaald).

ik ben ondertussen op zoek naar een electro kistje (nog steeds :wink: ) en vind de cessna, nog steeds, erg leuk en heb nog een paar andere vliegtuigjes gezien warvan ik deze ook wel erg mooi vind:

http://www.parkflieger.de/Flugzeuge/Ready-to-Fly/Parkzone-Typhoon-3D-RTF::283.html

misschien dat iemand hier ervaring mee heeft, of suggesties.....

jefff

Hallo,
Ik heb ff een vraagje.

Kan je voor de Cessna een losse motorsteun bestellen?
Zo ja, Waar dan ?(linkje?)
Mvg, Robert

Back