Cessna Skymaster 337 1:5 (BosModelAir)

Hee Edwin,

Leuk dat jij (en de anderen ook natuurlijk) nog steeds meelezen geeft weer wat extra motivatie.

Ik zeg er wel meteen bij dat het echt geen schaalkist gaat worden, het moet gewoon een leuk uitziende kist worden voor dagelijks (mis)bruik.
(en binnen redelijke tijd klaar om aan m`n eerste jet te gaan beginnen ;-) )

Dit is wat er is te zien als ik een gewone servo liggen monteer:
Cessna-337-69.jpg

Cessna-337-70.jpg

Als het gemonteerd zit op de kist met het hoogteroer er aan dan valt het amper op.

Ik ben dus tevreden :yes:

Ik heb nog mogelijke storingsmaker ontdekt.
De hoogteroerkabel is bijna 2 meter lang en van gewoon servosnoer, deze loopt vanaf de ontvanger, door het vleugelmiddendeel, door een staartboom en dan door het stabilo.
Vindt ik erg lang dus dit ga ik vervangen door getwist servosnoer.

Laatst bewerkt:
Ondanks m`n snotkop toch nog wat gedaan vandaag.

Het stabilo en hoogteroer voorzien van nieuwe scharnieren, vastgelijmd en geborgd + bespannen.

Hier de bovenzijde:
Cessna-337-71.jpg

En de onderzijde:
Cessna-337-72.jpg

Met nog een klein dekseltje over de servoopening is dit helemaal klaar en gereed om te monteren als ik servosnoer van Onno heb gekregen.

En het uitsteken aan de onderzijde windt ik niet storend dus ben zekers tevreden hierover.

Binnenkort dus weer verder met de vleugels :D

Laatst bewerkt:
hee berto ziet er goed uit
bij die van mij zit het nog zoals bij jouw van te voren
moet alleen nog twee spinners halen voor erop en hij is helemaal af
ik zal hem wel eens fotograferen dan en hier erbij zetten

klus ze nog groetjes Johan

Hee Johan,

Op zich maakt het natuurlijk helemaal niets uit maar nu ik toch bezig was.

Ben nu het plaatje voor het instrumentenpaneel aan het maken, eens kijken hoe dat wordt.
Kunnen binnenkort de tanks er weer in en dan moet ik toch echt aan de buitenvleugels gaan beginnen.

Het verloopt allemaal voorspoedig dus ben wel tevreden zover.

En ja, post hier eens wat foto`s leuk om een andere 337 te zien.

Grt,
Berto.

berto
de motor die er achter op zit, zit die een stuk naar binnen gewerkt in het motorschot?
ik krijg de spinner niet zo aansluitent als die bij jouw en heb al gevreesd in het motorschot en steun kan dus eigenlijk niet verder achteruit, is dit zo'n motorsteun die uit twee delen bestaat?
misschien is dat wel de oplossing zit ik nu te denken

Yep, 2-delige motorsteun met ruimte in het motorschot om de carburateur iets in te laten vallen:
Cessna-337-12.jpg

Laatst bewerkt:
zover zit ie bij mij ook ongeveer als ik hem met zo'n steunzou monteren
maar hoe zit dan bij jouw de regelnaald heb je daar misschien een foto van ?

bij mij zit naald verder naar achter jammer genoeg denk dat ik de achterkant van de spinner zelf ga draaien zodat ie wat verder naar achter komt en aansluit

groetjes Johan

Naast m`n eerste jetje [66779] m-n-eerste-jet-bosmodelair-deel-1-a-17 ben ik ook lekker bezig met de Skymaster tijdens m`n werkweekend :cool:

Heb 1 vleugelhelft geglast, de ander ontdaan van de oude bespan en het vleugelmiddendeel in de plamuurprimer gezet.

Stukje bij beetje rommelen we zo rustig verder :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo eindelijk weer wat vooruitgang met de Skymaster.

Ben af en toe teveel al bezig met de Jet :cool:

Maar beide vleugeluiteindes zijn kompleet geglast, de linker heeft nog 1 keer schuren tegemoet te zien en de rechter nog 2x.

Maar er is weer vooruitgang :yes:

Ha Berto,

Hoe is het met je Skymaster?
Mocht je nog eens interesse hebben in het maken van retracts voor de skymaster.
Hieronder heb ik alvast een fotootje voor je toegevoegd.

full

Groeten Bastiaan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Bastiaan,

da`s zeker de FLF van Flying Focus, die wil ook nog wel eens op ons veld staan.

En die retracts zijn op de zeer lange baan geschoven, momenteel veelste druk met m`n jet project ;-)
Toch bedankt voor de foto.

Grt,
Berto.

Jullie denken misschien van dat die Berto alleen maar met z`n jet bezig is maar niets is minder waar.

Thuis is het `s avonds jet knutselen en overdags op het werk is het schuren, schuren en nog eens schuren aan de Skymaster vleugels.

Ben nu zover dat de R-vleugelhelft gespoten kan worden, de linker staat in de spuitplamuur en moet geschuurd worden.
Het vleugelmiddendeel moet nog 2 lagen lak hebben met tussendoor schuren daar zit nog het meeste werk aan.

Rustig maar gestaag wordt hier dus ook aan gewerkt ;-)

Gelukkig maar dat je het op je eigenlijke werk niet al te druk hebt. Valt er voor ons des te meer te genieten :-)

Druk zat maar zo af en toe kan er wel wat gerommeld worden.

Vandaag begonnen met het schuren van de L-vleugel en de R-vleugel wit gespoten.
Denk dat daar nog 1 a 2 lagen op mogen en dan weer een zwarte neuslijst aanbrengen.

Als dat gedaan is gaat er 2K blanke lak overheen.

Langzaam maar zeker kom ik steeds een stukje dichter bij.

Over het glas- en spuitwerk ben ik niet geheel tevreden maar ook niet ontevreden.
Hier en daar zitten een paar kleine onregelmatigheden waar ik de volgende keer wat beter op zou moeten letten.

Maar voor zover ben ik eigenlijk best tevreden:
Cessna-337-76.jpg

Cessna-337-77.jpg

Laatst bewerkt:
Nou dat ziet er weer mooi uit toch.

Handig he op je werk spuiten?
Dat doe ik ook altijd met de restjes die overblijven.

Groeten Bastiaan

Back