Hallo F3K'ers,
Na een lange verplichte rust periode ben ik weer zover dat ik kan/mag gaan gooien
Dus eerst de CX5's afgestoft en nagekeken. Gelijk nog even op MBF gekeken of er nieuwe of interessante topics gestart waren.
1 van de topics gaf me het idee om dit topic te starten.
Ik heb 2 CX5's, waarvan er 1 een oudere, eerste serie is (zonder afneembare neus)
Deze heeft al het nodige meegemaakt, zowel bij de vorige eigenaar, als bij mij. Hij heeft dus wel wat reparaties gehad.
Nu heb ik sinds een poosje een weegschaal/CG meter. Na deze CX erop gelegd te hebben, schrok ik nogal.
De CG was al eerder een issue met deze, maar dat leek onder controle. De CG meter geeft 71mm aan. Daarbij vliegt hij goed. Maar........ het gewicht is best hoog 270 gram
Ik las het topic over de round lipo 650 mAh....van 13 gram.....
Om aan mijn CG van 71mm te komen moet ik een accu in de neus stoppen van 31 gram. Daar zit dan ook nog een propje tungsten bij.....
Ook bij de nieuwe/onbeschadigde CX5 zit dezelfde accu erin, om een beetje goed uit te komen.
Mijn vraag:
Hoe hebben jullie het zwaartepunt zo goed gekregen met lichte(ere) accu's erin?
Ik wil de oude CX graag een beetje lichter maken, bijvoorbeeld door een andere accu (nu 550mAh, capaciteit genoeg)
O ja 1 ding....ik wil graag op 2s blijven vliegen (MPX)
Beide CX'en zijn rudderless uitgevoerd, dat zou een gedeelte van het gewicht voorin kunnen verklaren...
Iemand een goede tip?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Martin
Na een lange verplichte rust periode ben ik weer zover dat ik kan/mag gaan gooien

Dus eerst de CX5's afgestoft en nagekeken. Gelijk nog even op MBF gekeken of er nieuwe of interessante topics gestart waren.
1 van de topics gaf me het idee om dit topic te starten.
Ik heb 2 CX5's, waarvan er 1 een oudere, eerste serie is (zonder afneembare neus)
Deze heeft al het nodige meegemaakt, zowel bij de vorige eigenaar, als bij mij. Hij heeft dus wel wat reparaties gehad.
Nu heb ik sinds een poosje een weegschaal/CG meter. Na deze CX erop gelegd te hebben, schrok ik nogal.
De CG was al eerder een issue met deze, maar dat leek onder controle. De CG meter geeft 71mm aan. Daarbij vliegt hij goed. Maar........ het gewicht is best hoog 270 gram

Ik las het topic over de round lipo 650 mAh....van 13 gram.....
Om aan mijn CG van 71mm te komen moet ik een accu in de neus stoppen van 31 gram. Daar zit dan ook nog een propje tungsten bij.....
Ook bij de nieuwe/onbeschadigde CX5 zit dezelfde accu erin, om een beetje goed uit te komen.
Mijn vraag:
Hoe hebben jullie het zwaartepunt zo goed gekregen met lichte(ere) accu's erin?
Ik wil de oude CX graag een beetje lichter maken, bijvoorbeeld door een andere accu (nu 550mAh, capaciteit genoeg)
O ja 1 ding....ik wil graag op 2s blijven vliegen (MPX)
Beide CX'en zijn rudderless uitgevoerd, dat zou een gedeelte van het gewicht voorin kunnen verklaren...
Iemand een goede tip?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Martin