China verbiedt airmail van lipo's

Nu nog effe de zelfde koers als maart 2008,
1euro = 1,5688 dollar:mrgreen:

Al vindt ik 2 dollar mooier afgerond:lol:
Maar dat zal wel never zijn:sad:

Vergeet het maar.
Volgens mij is de koers $1,13 (GWS wisselkoers).

Ik gok dat LiPo's de grootste business is voor HK, dit zullen ze zeker merken in de financien.

M.b.t. de wisselkoers, gewoon vet rot. Allemaal die kansloze landen dumpen, kost mij bakken met geld ;)

rechtstreeks van een douane medewerker : "lipos met een bepaald gehalte lithium erin, de grotere worden meer eisen gesteld aan verpakking en transport, voor zover hij weet word nog gewoon verstuurd, maar bij gecontoleerde shippings moet wel de boel goed zijn verpakt en tenminste de aansuitsnoeren afgewerkt"

dus, even extra contole, daarna weer verder en prioriteiten op drugs enzo ;)

ps info komt van iemand die daar je pakketten aanpakt en invoert, uit eerste hand, dus geen "ik heb gehoord" en "van horen zeggen"

ps info komt van iemand die daar je pakketten aanpakt en invoert, uit eerste hand, dus geen "ik heb gehoord" en "van horen zeggen"
Dat is dus, als ik het goed begrijp, een van die lui die onze pakjes een paar weken op de plank laten liggen? En daar ga jij mee om? :rolleyes:

Waar zie je dat citaat nou staan?
Ik heb het door jou gelinkte document grofweg doorgelezen en vind alleen:

"Dangerous goods
6. All dangerous goods including perfumery products are prohibited to be sent to overseas
destinations by air mail."

Niks over lithium batteries.

Dangerous, offensive and indecent articles
12. Dangerous articles including explosives, flammable, corrosive, oxidizing, toxic, noxious
or deleterious, or otherwise harmful substances; and sharp instruments not properly
protected. Also included are matches of all kinds, pressurized containers (aerosols),
charged lighters and refills. Christmas crackers, however, are admitted.
All dangerous goods including perfumery products and lithium batteries are prohibited
to be sent to overseas destinations by air mail.

Tsja, als je dat letterlijk gaat nemen, kun je beter niet meer met het vliegtuig reizen naar Hong Kong of China. :? ;) Gelukkig kan mijn schoonmoeder nog wel verstuurd worden (blijft een optie hè :lol:).

Er staat in de komende 14 dagen, dus ik hoop dat het daarna weer kan.
Ik snap niet waarom ze er nu pas op letten.

Een goed voorbeeld zijn camera accu's.
Die zijn meestal lithium-ion of lipo en worden al jaren in pakketten verstuurd.
Stel dat je straks een camera online koopt en de accu's worden eruit gehaald.

Maar ik koop nu toch geen lipo's, vanwege de dollar koers.
Ik hoop dat het na een tijdje gewoon weer kan en dat de koers beter is.

Zojuist ontvangen: 2x2200mAh3s en 2x 1000mAh3s met nog wat ander spul...

tegelijk waren ook nog wat kleinere lipo's verstuurd maar die zijn nog ergens onderweg denk ik... poeh.. het was wel een opluchting dat dit pakketje binnen kwam.

Maarten

Dat is dus, als ik het goed begrijp, een van die lui die onze pakjes een paar weken op de plank laten liggen? En daar ga jij mee om? :rolleyes:

:mrgreen: haha.

Maareh wel balen als ze er ineens problemen van gaan maken terwijl er nog tig andere dingen zijn die misschien wel meer brand en explosie gevaar vormen. Vaak zitten ze in de cabine op bv stoeltje 36 ;)

De koers is inderdaad een beetje jammer nu. :S

Tsja, als je dat letterlijk gaat nemen, kun je beter niet meer met het vliegtuig reizen naar Hong Kong of China. :? ;) Gelukkig kan mijn schoonmoeder nog wel verstuurd worden (blijft een optie hè :lol:).

ipv bolletjes slikken, lipos happen ;)

Tja, als je echt goedkoop wilt zijn.

Moest toch ook eens wat ontvanger LiPo`s bestellen, gewoon maar de duitse warehouse genomen.
Gisterochtend besteld, vanocht al in huis :cool:

Kost wat meer maar wel lekker snel en zeker ;-)

nee, als brandstofvlieger betaal je voor n liter brandstof (een paar vluchten dus) net zo veel als een lipo voor een electro setup met dezelfde prestaties.. ;)

Jammer alleen dat veel 6S pakketten niet voorradig zijn in de DE warehousen..
Ook de lichtere accu's zijn slecht in voorraad in Hamburg. Deze douaneactie zal er ongetwijfeld toe bijdragen dat HK Hamburg extra zal bevoorraden - maar dat kost tijd. Container laden, uitklaren, verschepen, inklaren, uitladen... de lichte lipo's (1000mah 3s) zijn momenteel ook vrijwel allemaal uitverkocht, ook in HongKong.

Heeft iemand al ervaring met hoe de verzendkosten vanuit Hamburg uitpakken? Kan niet heel veel zijn toch...?

de verzendkosten vanuit hamburg zijn altijd 10 dollar. Dan heb je het wel de volgende dag thuis, ook zware pakketten.

Back