Het idee om de instelhoek uit het profiel te halen, zoals andere Bart beschrijft, vind ik heel spannend...
Waarom vind je dit? Meer instelhoek, is simpel weg te veel. Je kunt dan je model niet meer hard en hoog gooien, het gene dat de chuck juist zo leuk maakt.
Verder wil ik ook nog laten zien dat binnen 'chucken' heel erg goed gaat, mits je beschikt over een gymzaal. v2U7TvJ3z8I[/media] - Indoor HLG (cat.2) World Record flight
@Peter:
Mijn reactie is niet omdat ik experimenteren wil ontmoedigen, ik moedig het juist aan. Maar wat het grote risico is van op deze manier beginnen met vrije vlucht, is dat je afhaakt op het moment dat het tegenvalt. Dat zou erg zonde zijn, want wie weet kun je er erg veel plezier aan beleven. Verder wil ik nog even opmerken dat jou archief met 20 modellen die soortgelijk zijn aan die van Bart, alleen maar mijn verhaal versterken. Twintig verschillende ontwerpers zijn (naar veel experimenteren) op nagenoeg hetzelfde ontwerp uitgekomen. Een bewijs dus dat radicaal andere ontwerpen minder goed zullen functioneren.
Als laatste wil ik nog even zeggen, dat mensen die aan een chuck beginnen niet te snel moeten opgeven als het vliegen niet meteen is wat je er van verwacht. Want ik kan uit eigen ervaring zeggen dat chucks, hoewel het model relatief eenvoudig is, ontzettend moeilijk zijn om erg goed te laten vliegen. Dit is niet bedoeld om mensen af te schrikken, maar juist te motiveren.
Kevin
Laatst bewerkt door een moderator: