Citabria project

Heb met veel interesse het bouwverslag gelezen. Ik bezit zelf ook een Citabria van SIG. Een prachtige kist maar de vliegeigenschappen waren niet zo denderend. Het kistje stijgt snel op maar je moet er flink gas ophouden anders gaat hij de bocht bijna niet om. Nadat ik de rolroeren had verlengd met 7 centimeter vloog hij perfect. Ik zie op de foto's dat je je vleugel nog open hebt liggen dus je kan het nu eenvoudig doen.
Door het verlengen van de rolroeren heb je meer stuurdruk en kun je veel langzamer vliegen hetgeen je de kist volledig onder controle houdt.

Succes
Michiel

Zon collega wil ik ook..

Tim, nieuwe modellen ook weer even bij de instructeur laten keuren ok?

Tim_NL zei:
Gisteren nieuwe zender van een collega gekregen :D
IMG_0900.jpg
Mazzelpik dat je er bent :wink: .
maar is de deze nu ook beter dan die je nu al hebt :?: . want je had er toch al een :? . had ie 'm beter kunnen verkopen op marktplaats :wink:

groeten danny.

futaba f-14 veeel beter:D
Hij is op 35 mhz ik vlieg op de 40 band dus hij word omgebouwd door robbe er word een nieuwe module ingezet zodat ik ook nog met me trainer kan vliegen en hij op 40 Mhz zit.

Waarom zou je m om laten bouwen... Gebruik voor je trainer gewoon je oude zender en voor de citabria de nieuwe... Scheelt weer in de poen, kan me voorstellen dat je als 13-jarige niet te veel te makken hebt, zo goedkoop is de hobby nou ook weer niet... Ik heb ook wel eens dat ik even niet kan vliegen bij gebrek aan brandstof :roll:

Pfff, ik gebruik gewoon de Futaba 6EXA, nog beter ( denk ik :lol: ) en de 35 MhZ vol? hoeveel leden hebben jullie dan? ik heb maar 1 ander lid waarmee ik mijn frequentie hoef te delen.

Danny Mulders zei:
Pfff, ik gebruik gewoon de Futaba 6EXA, nog beter ( denk ik :lol: ) en de 35 MhZ vol? hoeveel leden hebben jullie dan? ik heb maar 1 ander lid waarmee ik mijn frequentie hoef te delen.
ik ben de enige op 71 :lol:

Hallo, ik ben maar weer eens begonnen heb een tijdje gelede mijn trainer gekraakt, nieuwe kist gekocht dus niet egt veel tijd gehad 8O Hier de rolroeren gemaakt en gemonteerd :

IMG_1031.jpg

IMG_1030.jpg

Hier even alles erop en eraan gezet :P :

IMG_1034.jpg

IMG_1033.jpg

Ok, ik dacht eerst dat 't een grote bak was door deze post op de eerste pagina;

99kris zei:
Hallo Tim,

ik ben ook aan juist het zelfde project bezig.
Het is ook een citabria van BUD NOSEN, ik
ben hem wel een beetje anders aan het maken.
Ik ben er de super decathlon versie van aan het maken
Dit wil zegen een ander vleugel profiel (NACA 2415) en
een kortere vleugel met dan natuurlijk een bredere koorde.
Ik ga hem uitrusten met een zenoah 62, het wordt een sleepkist.

Groeten Kris

Grt.

Back