Clinometer

Beste Ko,
Een verzamelputje, het beetje water dat daarin blijft staan is niet desastreus als het bevriest, het putje wel voorzien van schuine wand.
Kan me voorstellen dat je die tanker niet met volle tanks uit het water gaat tillen maar eerst zal lossen.

groet,Paul

Nu mijn vraag het uiteinde van de standpijp in de tank zal iets boven de bodem moeten zitten dus het restant
water blijf zitten
Hoe denken jullie hier over als de tanker het winterseizoen niet vaart en het water er in blijft zitten of is er nog een oplossing om deze leeg te trekken

Het is altijd aan te raden een zuigwel in de tanks te maken, zodat de zuigmond lager staat dan de tanktop. Dan blijft er maar een heel klein beetje water achter.
Als je het model niet vorstvrij kunt bewaren, zal hoogstwaarschijnlijk dat hele kleine beetje water weinig kwaad kunnen (vorst maakt alleen schade als er geen ruimte is voor uitzetting van het bevriezende water), en anders kun je altijd nog het model even op zijn neus zetten (het water loopt dan de welletjes uit naar de voorkant van de tanks) en het model vervolgens licht voorover in zijn opslag zetten, zodat het water voorin blíjft.

voor het vriezen nou er bestaat toch antivries ,of spiritus.
in het echt kon via de laad leidingen aardig gaan hevelen om dat alle tanks met elkaar in verbinding stonden ,via pers wou dat dus niet ,dit alleen met gedeeltelijk ongelijk geladen tanks geladen tanks en dan meestal liep het van de voorste tanks naar de achterste meer opwaartse druk van voren ,omdat het schip daar lichter is .
wout.

Baggeraar : hier ook gewoon alles binnen op hobbykamer min 15 gr , ik zat meer te denken of het water in zo, n lange tijd niet gaat rotten

Paul : had ik niet om gedacht een slobput met standpijp er in , ja dan blijft ermaar heel weinig in de tanks kan ik mee leven
Nee tanker wordt eerst leeg gepompt voor hij uit het water gehaald wordt

Hallo Ko, Heb je al een schip op het oog? natuurlijk weet ik niet wat jouw smaak is, maar als ik nog eens een scheepje zou bouwen dan is het er eentje met wat lijn er in. DE NVM heeft een tekening van een schip van 60x7x2.3 de Icarus tekening nummer 16.15.003. Zelf heb ik op een soortgelijk schip gevaren bij dezelfde rederij. Er waren toen een stuk of 7 60-meterschepen bij die club. Kan zijn dat de tekening van het verlengde schip is en de lengte 70 m. aangeeft. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Lijkt me wel leuk een zelf ladend en lossend schip. Succes ermee. Gr. Klaas.

klaas de icarus (rubis) en atlas waren verlengt tot 69.80 m en uiteraard prachtige schepen ,met nog een ouderwets koproer inder tijd ,
toch blijft ook bij mij het in de kop zitten om hem te bouwen .

Hoi mannen
Ik wil dit draadje over de clinometer niet verder bevuilen
Ik kom er in een eigen draadje op terug als ik daadwerkelijk aan de bouw gaat beginnen
Hoop tegen die tijd dat ik het onder de knie hebt om fotos te plaatsen ( een nul op gebied van computers )
Sta in febr. Ook in Goes bij de club van Vlissingen dus mocht je daar ook zijn kunnen we altijd nog even praten
Dus nu weer verder met de clinometer
Grt Ko

Back