Clipped Wing Piper J3 Cub met 4cil 4T

Hoi allemaal,

Een tijdje terug melde ik al dat ik een 4cil 4T had gekocht en ik er een Clipped Wing Piper J3 erbij zou gaan bouwen.

Op aandringen van Teus, heb ik er dan toch maar een draadje hier van gemaakt.

Deze motor is het een 4cil 4T 52cc van OS.

400049ua3.jpg

Hier de echte motor van een 1/1 Piper J3 cub.
Dank Gerald voor de foto`s en die linken.

N71370_C90.jpg

Hier 2 linken van de echte kisten ook weer van Gerald.

http://www.clippedwingcub.com/
ClippedCub.com

En dit is het model die ik aan het bouwen ben voor die motor.

SIGRC47.jpg

De spanweidte zal 3,2775 Mtr worden en de kleuren zoals Hazel Sig die heeft.

hsig3.jpg

Hier de link naar Hazel Sig, met hun complete verhaal over hun zelf en de Clipped Wing.

http://www.avweb.com/news/profiles/182140-1.html

De kleinere Clipped Wing heb ik ook en die is van Sig, daar vlieg ik al een tijdje mee en die heeft een spanweidte van 2185mm, dus heb ik de tekening 50% laten vergroten en een bos hout gekocht.

Ik ben al aardig opgeschoten met de bouw en ik heb van de vorderingen van de bouw ook foto`s gemaakt, deze zal ik later nog plaatsen.

Maar ik dacht ik maak het draadje alvast aan dan zijn Teus en de anderen er weer helemaal tevreden.

Ik zal die kist een beetje op schaal proberen te gaan maken, maar dat is niet het uitgaanspunt.

Vriendelijk groeten Jaap

Laatst bewerkt:
:banana:

:thumbsup: Tja, wie wat beloofd.................... :rolling:

Gaat een mooi project worden Jaap.

Gr. Teus

Ha Japio.

Hehe eindelijk een verslag.
En nu nog veelllllll!!!!! foto's erbij.
Helemaal toppie.

Han.

Jaap, je daagt me uit om die oude OS FT 1.20 Gemini 1 weer in werkende staat te verkrijgen..........
Helaas zijn er geen onderdelen meer van te verkrijgen, dsu op soek naar een draaier en frezer.......

hee jaap

waar blijven de fotoos van de piper
is leuk omdat hier bij te zetten

groeten martin

Leuk dat je erg een verslag van gaat maken, kunnen anderen ook eens zien wat je allemaal uitspookt! Heb een paar foto's gezien van het begin werk maar ben wel erg benieuwd naar de vorderingen.

Groet

Eindelijk

He Jaap,

Ga dit natuurlijk volgen dus een abotje erbij:p, veel bouwplezier en zorg voor lekker veel foto's.

Hou je in de gaten en misschien komen die verdwaalde smurfen wel bij jou terecht voor een vlucht:rolleyes:.

mvgr,
Marcel

@Iedereen

Hoi allemaal bedankt voor jullie reactie hier, ik ben al een stuk opgeschoten met de bouw, een tijdje heb ik er even niets aangedaan. Maar door tekijken bij Handebouwer op zijn cam, heeft hij me toch weer aangstoken en nu ben ik weer driftig aan het bouwen en heb er veel schik in.

Ik zal de bouw van begin af hier laten zien icl met foto`s, ik moet nog even de foto`s op men hyves zetten zodat ik een url heb, om ze hier te kunnen plaatsen.

Hier alvast een link naar youtobe van een piper met een 4cil 4T, dezelfde als ik heb en die ik in mijn piper ga hangen, kunnen jullie alvast genieten van het geluid.

YouTube - balsa usa 1/3 cub with O.S FF-320 no.2

Zo ik ben weer weg, snel met de foto`s aan de gang, toedeloe

Vriendelijke groeten Jaap

@Jan

Ik kan tegen een geintje hoor, maar je hoeft hier ook maar ff iets te schrijven wat anders uitgelegt kan worden en gelijk duikt men erop, daarom wilde ik eigenlijk geen draadje meer op starten op het mbf.

Maar Jan je snapte het toch wel, of niet ?? GEINTJE

Zoals eerder gezegt heb ik de tekening van de Clipped wing van Sig 50% vergroot, die heb ik afgelopen keer op Nederweert aan een aantal bouwers laten zien en hun op en aanmerkingen onthouden,
Je kunt namelijk niet zomaar een tekening vergroten en die kist dan bouwen, zonder dat daar aanpassingen aangedaan moeten worden, denk maar eens aan de afstand van de vleugelribben die kan te groot worden enz enz enz, daar ga ik verder niet op in hier en ik doe aanpassingen gewoon tijdens de bouw.

Mijn bedoeling is om te bouwen in een sandwich construktie dat leek me het sterkste en je kunt toch ligt bouwen, hieronder het begin van de bouw, daar heb ik dus een hoogteroer gemaakt uit 8mm balsa en beplakt met een 0,8 mm vliegtuigtriplex en wat blijkt, er is zowat geen torsie gewoon een beetje en dat is goed anders breekt ti he.

411412761_6_kR5g.jpeg

411412805_6_vJ-W.jpeg

Dat handzagen was ik gauw zat, dus hoppa snel ff en elek figuurzaag gekocht, ik zag die bui al hangen met al dat gezaag in het vooruitzicht.

411412836_6__yIj.jpeg

Zo dat is het voor nu even weer toedeloe

Groet Jaap

Laatst bewerkt:
Ha Japio.

Dat ziet er heel goed uit.
Mooie manier van bouwen.
En die figuurzaag is ook een toppertje.

Als je het bouwen effe niet ziet zitten kom je maar weer effe,
Langs waaien.
De chat brengt uitkomst.

Groeten Webmaster HanDeBouwer.

@Han

Dat bouwen zie ik niet zo snel niet zitten hoor, ik heb vaak als ik er te lang mee bezig ben, dan heb ik er even geen zin meer in en begin ik aan wat anders en aan iets anders en aan iets anders enz enz hahaha.

Ja de manier van het sandwich bouwen is niet nieuw natuurlijk, maar het leek mij de beste en sterkste manier om op die manier mijn piper te bouwen, in Nederweert zei een bouwer, maak de bovenkant van de romp niet te sterk, als je crasht, is de rest dan vaak nog heel, dat zijn nog eens opbeurende opmerkingen hahahaha maar die man heeft wel gelijk.

Wat betreft het chatten op jou camsite jo, dat is gewoon gezellie en we leren steeds meer modelbouwers kennen de meeste van het MBF bij jou op de chat en das gewoon toppie.

Ik weet dat ik welkom ben bij jullie met of zonder gebak, maar jullie ook bij mij natuurlijk ook.

Vriendelijke groet Jaap gaasbeek

en voor men vrienden bij Han op de chat Japio

Toedeloe

Laatst bewerkt:
Zo weer een stukje verder met men pipertje, nu zijn stabilo en kielvlak en roeren klaar om bekleed te worden.

Ik zit nog ff met een probleem, hoe sterk men sorvo`s moeten worden, dus als iemand raad weet please tel my, ik zelf zat te denken aan een 4kg servo voor hooglaag en 1tje voor de rudder.

Ik zal ze gaan aanschaffen omdat het al aardig opschiet met de bouw.

412162589_6_N8eq.jpeg

morgen verder toedeloe

Groet Jaap

Laatst bewerkt:
Back