Clipped Wing Piper J3 Cub met 4cil 4T

Zou het misschien een valse snip kunnen wezen hihihihihi.

Wat dacht je, als het een echte was geweest, dan had ik hem gelijk omgewisseld natuurlijk en er gelijk modelbouwspullen voor gekocht.

Vriendelijke groeten Jaap

Ik zit nog ff met een probleem, hoe sterk men sorvo`s moeten worden, dus als iemand raad weet please tel my, ik zelf zat te denken aan een 4kg servo voor hooglaag en 1tje voor de rudder.

Ik ben heel tevreden over de Hitec HS-645 MG Jaap, mooie krachtige servo van hoge kwaliteit tegen een redelijke prijs.

Gr. Teus

Op hoogte zou ik zeker voor een 2x 4kg servo gaan (eigenlijk iets meer nog), mijn S. Decathlon met 2,4mtr spanwijdte heeft 2 gescheiden hoogteroeren met elk een eigen 4.5 kg servo.

Of minimaal 1x zo`n 645MG (en misschien nog 1 maatje meer).

Voor elk rolroer gebruik ik zelf ook de 645MG naar volle tevredenheid.

Laatst bewerkt:
Mooi project zeg.

Ik ben zelf ook helemaal weg van de piper cub.
Heb zelf een 1/4 balsa usa cub
Als je evt nog schaal details wilt hebben kan ik ze wel mailen, want op m'n werk staat af en toe wel eens een piper J-3.

veel bouwplezier

Bastiaan

@Bastiaan

Dat zou heel gaaf wezen als jij wat foto`s stuurt dan kan ik eens kijken of ik het een beetje schaal kan maken.

Ik wou graag de stoelen-trottle-de aansluiting van de struts aan de vleugel en romp en de luchtinlaat onder in de neus en nog veel meeeeeeeeeeeeeerr hahaha

Fijn dat je het aanbied daar heb ik veel aan mijn dank alvast daarvoor.

Nu even laten zien wat ik vanavond heb uitgespookt.

412882386_6_IZfh.jpeg

412882419_6_lBAu.jpeg

Zo dat was wel ff schrikken met dat gat in de 1e helft van het stabilo maar niemand die het ziet toch!!
412882450_6_qIeb.jpeg

Zo nu de andere helft bekleden en eens kijken of ik het ook zonder gaten kan bekleden hihihi.
412882485_6_tbbi.jpeg

Tata klaar jihaaaaaaaaa helemaal toppie gegaan met de 2e helft dus Japio helemaal tevreden voor vandaag
412882525_6_v0U9.jpeg

Het kielvlak ging vlotjes, het stabilo was even wat minder maar ik heb dat gat aan de onderkant wat erin smolt gewoon een plakstukje op geplakt ziet niemand (denk ik) gelijk vergeten mannen niks aan de hand, ga gerust slapen, we gaan gewoon verder met de bouw.

Ik heb de gang er goed in nu maar hopen dat moeders geen wazige werkjes voor me verzint, alhoewel ik haar lijstje heb gezien en dat is toch wel een behoorlijke lange lijst wat ik zag oeps. Ik doe net of ik gek ben als ze erover begint, ik ben niet gek natuurlijk, maar ik ben wel een vliegtuig hihihi.

Oke ff genoeg voor vandaag en ik ga nu ff kijken of die smurfen er zijn bij handebouwer op de chat/cam.

Toedeloe

Laatst bewerkt:
Ja John (curley) eerst wat inspiratie opdoen voordat ik ga werken.

Jaap, Maandag komt als het weer meezit die piper J-3 bij ons, dan zal ik een zooi foto's maken.

Hoi Mannen,

Vandaag nog even wat geknutseld aan men piper en maar begonnen aan de vleugels.

414961197_6_zmxQ.jpeg

Hieronder een foto hoe ik de samenbouw van de te maken sigmenten te samen hebt gebouwt/geplakt.
414971642_6_U3Zt.jpeg

Zo het begin is er van de vleugels, jeetje wat een lappen van vleugels zeg, oeps geen plek in men hobbyruimte thuis, dus hoppa naar de zolder met die vleugels, daar heb ik nog ruimte over om thuis te kunnen bouwen het is daar wel koud maar het leven van een modelbouwer gaat niet over rozen natuurlijk.

Vriendelijke groet Japio

Laatst bewerkt:
Hee Jaap,

sluit me bij m`n voorgangers aan.

Hier willen we een hoop foto`s van zien :yes: ;-)

Oeps heren menen jullie dat nu, als dat zo is dan mijn dank voor uw complimenten, maar als ik jullie zie bouwen dan denk ik eigenlijk dat mijn draadje hier niet moet te staan ik ga niet helemaal voor schaal namelijk.

Hier even wat ik vandaag heb uitgespookt.

De neuslijsten gesneden en in verstek geplakt morgen ga ik ze op elkaar plakken.
416076284_6_BwLv.jpeg

En hier op de foto alle ribben gesneden 14x links en 14 x rechts hihi

416138746_6_Sgqz.jpeg

416138769_6_fnQN.jpeg

Op de voorgrond de voorlijst die ligt te drogen, moet nog even bedenken hoe ik die in model ga schuren/slijpen.

416076336_6_Xg5T.jpeg

Zo lekker bezig geweest vandaag morgen verder.

Toedeloe

Laatst bewerkt:
@Ron

Jij bent ook een slimmert Ron, daar heb ik zekers over zitten denken maar ik wil hem eerst wel eens zo horen draaien en dan zie ik wel of het een vervelend geluid is. De motor staat natuurlijk hier op mijn buro, zodat ik er het zicht op heb, geweldig om naar te kijken.

Nu ben ik drukker met het bouwen van de Clipped, eigenlijk is het gewoon een J3 wand ik maak de lange uitvoering, misschien maak ik ook nog de ingekorte vleugels, lijkt me best leuk om een beetje te raggen met zo`n kist, maar eerst maar eens zo bouwen.

Laatst bewerkt:
Een clubgenoot vliegt de 40cc versie op een Piper, ongedempt, alleen met de standaardbochtjes. Onder 80dB(a) op 7 meter. Desondanks heb ik me altijd afgevraagd hoe een 4-cylinder gedempt zou klinken. Ik denk dat een 4-cylinder van 40cc makkelijker te dempen is dan een 1-cylinder van 40cc.

Ron we zien wel, dat gepruttel hou ik wel van, ik ben een motor liefhebber en wil dat geluid graag horen, maar het moet aanvaardbaar zijn voor de omgeving.
We leven in 2008 en nog even en dan is het 2009.

Maar als er iemand hier is die ervaring heeft op het gebied uitlaten voor een 4cil 4T 52cc of iets wat daar in de buurt van komt, dan zou ik graag daar meer van willen weten.

14x links en 14 x rechts hihi

Ik snap er niks van. :nooo:

Ik kan zo'n beetje een dwarsdoorsnede van de vleugel op de tekening zien, en dan zie ik toch echt allemaal liggers lopen!

Ga je de ribben nog in een blok zetten? :confused:

Dat wordt iets minder hihi, ben ik bang . . .

Succes!

jan.

en ook de neuslijst uitspaaring zit er nog niet in. (maar dat komt nog wel) hoop ik

een manier om je hoogre roer aan te sturen
attachment.php

Back