Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

Lees dit draadje maar eens door, dan zijn er nog meer tips:

Vaste propmount (dus geen rubber elastiekjes meer op de prop)
Magneetjes om de vleugels vast te zetten.
Carbon staafje in het stabilo
Klitteband om de accu extra vast te zetten.

En die HXT900 servo's zijn inderdaad stukken beter als de orginele!

Groeten Willem

Word steeds wijzer , lijstje begint ergens op te lijken.
Hoop volgende week te bestellen , mijn zoon begint ook warm te lopen.

Lees dit draadje maar eens door, dan zijn er nog meer tips:

Vaste propmount (dus geen rubber elastiekjes meer op de prop)
Magneetjes om de vleugels vast te zetten.
Carbon staafje in het stabilo
Klitteband om de accu extra vast te zetten.

En die HXT900 servo's zijn inderdaad stukken beter als de orginele!

Groeten Willem

Hoi Willem,

heb een Arrow aangeschaft wat een exacte clone van de Clouds Fly is maar 10% groter,
mijn Clouds Fly vliegt nog goed, maar heeft toch wel wat meegemaakt , vaak geplakt
dus ziet er niet zo mooi uit meer.
ter info zie BMI Arrow ( clone of AXN Clouds Fly) - RC Groups

groeten Jac

Laatst bewerkt:
net 13+ en nu -2 in stock

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er vandaag eentje te pakken gekregen. zit er al een tijdje op te wachten :)

heb nu alleen nog een nieuwe spektrum ontvanger nodig, want anders moet ik teveel ombouwen.
welke raden jullie aan voor deze kist ? is de AR6110 een goede keuze ?

AR6110 zou ik afraden, is geen fullrange ontvanger. Ik vlieg hem met een AR-500 en daar kan ik ook best ver mee. Een AR6200 zou natuurlijk helemaal safe zijn, maar kost iets meer.

AR6110 zou ik afraden, is geen fullrange ontvanger. Ik vlieg hem met een AR-500 en daar kan ik ook best ver mee. Een AR6200 zou natuurlijk helemaal safe zijn, maar kost iets meer.

AR-500 zou je toch ook in theorie gerust 1km ver weg kunnen vliegen?
Niet dat je het haalt ,als je geen fpv vliegt.

79,- kan nog zeker tot feb / mrt gaan duren maar zoals het er nu uit ziet gaan ze dan naar 89,- en voorlopig niet goedkoper. Alleen bij grotere afname kan er nog wat korting vanaf.
Ik heb de eerste zending namelijk door de grote vraag per luchtpost laten komen. Dit was erg duur, vandaar dat de prijzen wat hoger lagen maar wel direct leverbaar en spare parts!
Nu alles per boot gaat komen kunnen de prijzen flink naar beneden.
Het blijft kwa prijs opvallend stil :rolleyes:

Sterkere vertanding van de servo's

Mijn servo's zijn nu al enkele keren defect gegaan (HXT900, één van de tandjes defect). Ik zou graag sterkere vertandingen willen hebben? Zijn er ook sterkere servo's (althans de tanden) te vinden van dit formaat bij onze Chinese vrienden?
Iemand ervaring?

Inderdaad, geen goede reacties.
Iemand nog ervaring met goede, stevige servo's?
Dat ze iets meer kosten neem ik maar op de koop toe.
Wat is overigens het verschil tussen een gewone servo en een digitale servo?
Ik stuur ze aan dmv een Futuba 6EX (2.4 GHz) zender/ontvanger.

Zo te zien aan de laatste reacties is het geen goede servo
Waar zie je mij zeggen dat het geen goede servo's zijn:confused:
Ik heb er persoonlijk meerdere van (een stuk of 15...denk ik) en ben er zeer tevreden over maar.... als je ze regelmatig kennis laat maken met moeder aarde zullen ze inderdaad tanden verliezen:( dat heb ik ook al een paar keer ondervonden:rolleyes:
Dan kan je twee kanten uit of je koopt nieuwe setjes tandwielen (zijn niet duur) of je koopt sterkere servo's met metalen tandwielen ( die kunnen veel meer hebben) maar de prijs is ook duurder en wegen iets meer.;)
En digitale servo's wil niet zeggen sterkere sevo's het is juist een andere manier van aansturen, komen beter en juister terug op de nul stand ( maar verbruiken ook meestal meer stroom ). En let op er zijn evenveel digitale servo's met kunststof tandwielen als bij analoge servo's:D dus zal je bij deze ook metalen tandwielen moeten kiezen....en die kosten dan nog iets meer :rolleyes:.

Laatst bewerkt:
...geen goede servo's... spraakverwarring!
Het ging over de reacties van gebruikers van de website van onze Chinese vrienden en niet over jouw reactie.
Ben nog zoekende...

Ik heb het nu ook gezien :oops::oops: ik had die enkel aangegeven als voorbeeld en niet verder gekeken (waarvoor mijn verontschuldigingen), wat me is opgevallen dat de meeste servo's daar met MG tanwielen matige tot slechte beoordelingen hebben (dat was vroeger niet zo):rolleyes:
Hier is er een goede maar.....duur HobbyKing Online R/C Hobby Store : BMS-375DMG Digital Servo (Metal Gear) 1.6kg / .13sec / 11.4g $41.90 ( veel te duur voor daar):mad:
Daar heb je 14 van deze voor HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $2.99 ....en voor dat verschil mag er al eens een tandje uitvliegen:p

Groetjes ReneDL

Laatst bewerkt:
Mijn servo's zijn nu al enkele keren defect gegaan (HXT900, één van de tandjes defect). Ik zou graag sterkere vertandingen willen hebben? Zijn er ook sterkere servo's (althans de tanden) te vinden van dit formaat bij onze Chinese vrienden?
Iemand ervaring?

I gebruik altijd deze analoge servo (betaalbaar):
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona 929MG Metal Gear Servo 2.2kg/ 12.5g/ 0.10sec $4.49

digitale servo verbruikt meer stroom, is wat nauwkeuriger en wordt veel in helikopters gebruikt, voor parkflyers heb je die echt niet nodig

Laatst bewerkt:
Thanks, gezien de prijs lijkt me dit inderdaad een goede deal.
Ga er deze week meteen een paar bestellen met wat nieuwe lipo's. Op naar het mooie vliegweer!
Meteen ook voor mijn zoon (10 jaar) wat spullen bestellen om een Depdart (de-depdart) te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back