Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door willemvdm, 18 jun 2009.

  1. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Hoi, inderdaad de servo's moeten wel soepel lopen , niet aanlopen etc etc en nee
    de servo's worden niet gecalibreerd.
    Als je beide elevator en rudder laat werken wat gebeurd er dan ? , dan zou die ook moeten uitvallen zoals bij de 2 ailerons ( ailerons moeten soepelloepel en niet aanlopen !!)

    Laats kwam er ook een met zon zelfde nieuw toestel, hij vertelde me alles werkte 10 minuten en toen als hij de Lipo aansloot werkte niets meer, de ontvanger ledje brandde heel zwak , BEC was defect. Als ik ontvangerbatterij NIMh 5 cellen gebruikte werkte alles perfect zo ziet die eruit deze batterij zie hier: ontvangerbatterij

    Maar ik kan je wel zeggen die ESC die standaard geleverd erbij zit is waardeloos , schaf een andere aan bijv deze ( ik gebruik altijd Hobbywing FlyFun ESC ) zie ebay
     
  2. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Deze kist heeft geen echte scharnieren, maar een dun stuk EPO schuim als scharnier.
    Net als Elapor bij de kisten van MPX gaan deze scharnieren erg zwaar als ze nieuw zijn.
    Servo stang loshalen en de roeren 50 x heen en weer halen tot de aanslag en de roeren gaan echt veel lichter!
    Ik zou in jouw geval in ieder geval de rolroerstangen loshalen en zien wat er dan gebeurt.
    Hierna omstebeurt de rolroeren aansluiten en je weet waar de fout zit.

    succes Willem
     
  3. Goontje

    Goontje

    Lid geworden:
    18 sep 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Emmen
    Ik heb de servo stangetjes er van af gehaald (dus dat de servo alleen met het armpje beweegt). nog steeds hetzelfde wanneer ik de ailerons beweeg helaas.

    Ik heb inderdaad per vleugel 1 servo, wanneer ik de rudder en elevator tegelijk beweeg is er niks aan de hand, dit kan ik zo lang en zo gek doen als ik wil.

    Helaas heb ik geen ontvanger batterij om dat te testen, maar ik betwijfel of die servo's wel goed zijn, aangezien de rudder en elevator exact dezelfde servo's zijn en daar geen enkel probleem vormt.

    ------
    Groeten
    Rick
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Dat is inderdaad een "duister" verhaal geworden. Er zou een servo defect kunnen zijn.
    Sluit eens één ailenron servo tegelijk aan aan en kijk wat er dan gebeurt. Gaat het goed sluit dan alleen de andere aan en kijk weer wat er gebeurt. Als het dan wel fout gaat weet je welke servo het is.
     
  5. Goontje

    Goontje

    Lid geworden:
    18 sep 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Emmen
    Dat is inderdaad een goede om te gaan proberen.
    Ik zal het morgen eens testen en mijn bevindingen met jullie delen !

    --------
    Groeten
    Rick
     
  6. Goontje

    Goontje

    Lid geworden:
    18 sep 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Emmen
    Nou het is nu wel een heel duister verhaal geworden.
    Wanneer ik de aileron servo's afzonderlijk probeer werkt hij zoals het hoort, maar zodra ze allebei gekoppeld zijn begint de ellende weer.

    Ik denk dat ik HK maar eens een berichtje moet gaan sturen dat de BEC in deze 25A ESC het niet trekt lijkt mij ?

    ------
    Groeten
    Rick
     
  7. Goontje

    Goontje

    Lid geworden:
    18 sep 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Emmen

    Heb contact opgenomen met HK en ze zeiden dat het typisch een BEC Failure was.

    Ik moest even een RMA aanmaken en ik zou een nieuwe krijgen.
    Wel heb ik gevraagd om een vervangend exemplaar van Turnigy o.i.d., geen stock ESC, kijken wat ze daar op zeggen.

    -------
    Groeten
    Rick
     
  8. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    succes bij HK het kan lang duren zon RMA ..dan kom je nooit aan het vliegen
    koop een nieuwe zoals ik je die link gegeven heb, schaf je ook een ontvangerbatterij aan en een servo tester
    er zijn je zoveel voorgegaan met die slechte ESC , ik heb hem meteen vervangen
    toen ik hem kreeg, ik zag van andere al die ellende en dat heb ik voorkomen
     
  9. Goontje

    Goontje

    Lid geworden:
    18 sep 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Emmen
    Dat dacht ik dus ook al, heb op rcaddict.nl de hobbywing flyfun 30A besteld zodat ik morgen misschien nog even kan vliegen.

    Ik heb trouwens nog niet goed gekeken hoe de originele ESC (Die dus defect is) is aangesloten op het motortje ?

    Is dit met plugjes gedaan, of zit hij vast gesoldeerd op het motortje ?

    -------
    Groeten
    Rick
     
  10. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Hoi Rick,
    3 draden van de motor zitten vastgesoldeerd an de ESC ,
    trek de ESC door de cockpit zover mogelijk naar buiten,
    misschien zie je waar hij aangesoldeerd is , als je erbij kunt maak dat los en soldeer de nieuwe eraan, zoniet dan gewoon motordraden dooknippen en nieuwe aansolderen , soldeer eerst een draad aan en die kun je rustig met krimpkous al voorzien, de 2 andere solder je ook, maar je moet controleren of de motor goed omloopt anders moet je 2 draden verwiselen .
    ( tekst op prop wijst naar de neus!! , ga je achter het toestel staan dan loopt de prop rechtsom en blaast naar achteren .
    PAS op voor een draaide prop het is een mes!!!
    succes
     
  11. Goontje

    Goontje

    Lid geworden:
    18 sep 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Emmen
    De hobbywing flyfun 30A is binnen, heb gelijk van die koppeling stekkertjes gekocht om aan de motor / ESC te solderen zodat je hem altijd weer makkelijk kan vervangen indien ooit nodig.

    Alles netjes gemonteerd, en vliegen maar!

    Vandaag de maiden flight gehad, en gelukkig heb ik geluisterd om het gas maar half open te doen terwijl je hem weggooit (Anders zat hij gelijk in de grond).

    Na wat trimmen vloog hij super, lekker pittig toestel wanneer je 3/4 gas hebt, en lekker rustig als je 1/4 gas hebt.

    Al met al een geslaagde vlucht en een leuk kistje !
     
  12. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    ik heb er van de week ook nog een gerepareerd waarvan de ESC kapot was gegaan, en hij vliegt weer super

    proficiat met je maiden , ja half gas weggooien onder een hoek van 10 graden naar boven .
    ja en heel rustig als je wat thermiek hebt dan gas helemaal uit :)
    geniet ervan..en hou hem heel :)
     

Deel Deze Pagina