Nu alles goed ingesteld (denk ik).
Wanneer ik nu de lipo aansluit geeft hij een melody dat hij gereed is, als ik niks doe laat hij dmv piepjes horen hoe hij ingesteld is (dit doet hij altijd heb ik al gelezen) tenzij je een klein beetje gas geeft dan is hij stil.
Maar nu het volgende.
Wanneer ik de rudder en Elevator gebruik blijft hij het keurig doen.
Maar wanneer ik de Ailerons gebruik stopt hij na 3 seconden (ook stopt het motortje er dan mee als hij draait) en lijkt het alsof hij de servo's aan het kalibreren is (Aileron servo's). Je ziet de armpjes volledig uitslaan in het verlengde van de servo, en daarna de andere kant op van de servo.
Vervolgens als hij daar mee klaar is kan ik de ailerons weer bedienen maar naar 3 seconden gebeurd er weer hetzelfde.
Wat kan dit zijn ?
Alvast bedankt.
Hoi, inderdaad de servo's moeten wel soepel lopen , niet aanlopen etc etc en nee
de servo's worden niet gecalibreerd.
Als je beide elevator en rudder laat werken wat gebeurd er dan ? , dan zou die ook moeten uitvallen zoals bij de 2 ailerons ( ailerons moeten soepelloepel en niet aanlopen !!)
Laats kwam er ook een met zon zelfde nieuw toestel, hij vertelde me alles werkte 10 minuten en toen als hij de Lipo aansloot werkte niets meer, de ontvanger ledje brandde heel zwak , BEC was defect. Als ik ontvangerbatterij NIMh 5 cellen gebruikte werkte alles perfect zo ziet die eruit deze batterij zie hier: ontvangerbatterij
Maar ik kan je wel zeggen die ESC die standaard geleverd erbij zit is waardeloos , schaf een andere aan bijv deze ( ik gebruik altijd Hobbywing FlyFun ESC ) zie ebay