Ik had die monitor eerst ook gemonteerd, maar nu verwijderd.
Ik vloog toch nooit een accu leeg, tot gisteren dan
Gisteren vloog de clouds fly dus voor het eerst sinds de laatste 2 crashes vorig weekend (oorzaak losse antenne verbinding in de zender)
De eerste vlucht ging niet goed, de stekkertjes van de rolroerverbindingen zaten tussen de vleugels klem, ik had ze stevig aangeduwd dus de magneet klikte vast, maar in de lucht werkte de vleugel zich los, de CF vliegt erg slecht met 1 vleugel, maar dwarrelde naar beneden zonder schade.
2e vlucht maakte ik met dezelfde accu, veel wind en ik moest veel down trimmen dus vloog met half gas en accu was na 18 minuten helemaal leeg.
ESC afslag werkte goed, er ging 1950 Mah uur in de 2000 Mah accu.
Gebeurde boven het veld, dus ik maakte een (harde( landing op het veld.
Dus advies is toch om na iedere vlucht, ook na enkele minuten de accu te wisselen.
En ik zal voor de vlucht even aan de vleugels trekken, trek je de vleugels 5 mm uit dan voel je de magneet loskomen maar laat je dan los dan schiet de vleugel vanzelf terug.
Ik vloog daarna voorzichtig, de laatste 4 landingen waren slecht geweest en om mij heen telde ik ook zeker 6 crashes/ongelukjes.
Motorzwever landde in de sloot, lichte schade, volgende vlucht zware crash (water in regelaar?)
Andere motorzwever landde tegen de benen van een helikopter piloot, die toen zijn helikopter crashte (begrijpelijk).
Ik kreeg ook bijna een motorkist tegen mijn benen en een andere motorkist vloog eerst de propellor en later het landingsgestel eraf.
Alles bij elkaar een pechdag voor veel piloten.
De wind was dan ook niet erg hard, maar wel vlagerig en veranderlijk van richting, dit speelde zeker mee.
Gelukkig vloog ik verder zonder schade en waren de landingen perfect, maar wel 30 meter van mij af (normaal probeer ik ongeveer 3 meter voor mijn voeten te landen).
Groeten Willem