CNC bijeenkomst op 29 oktober Purmerend

• Topicstarter Topicstarter juan30
  • Startdatum Startdatum
Kevin damen van damencnc komt ook. Hij neemt veel spullen mee om te laten zien en ik denk ook voor de verkoop.

Als ik vrij kan krijgen, en iemand kan vinden om te carpoolen kom ik misschien ook wel een kijkje nemen, misschien neem ik mijn proxxon cnc wel mee.

Zie www onderaan hier kan je mijn proxxon bekijken.

Gr. Pascal

Heej Pascal,

Dat zou leuk zijn als je je proxxon mee kan nemen. Als je komt natuurlijk.

Ik heb mijn nieuwe kast bijna klaar, ben nu de motoren aan het testen maar ze lopen niet zo als ik het wil. Morgen weer verder stoeien.

Ukkie leuk dat je aan andere denkt voor mijn zijn ze net te kort, anders had ik wel interesse.

Gr Juan

Hee Juan, een kast voor het inbouwen van mijn kaart moet ik nog steeds maken, misschien dat deze meeting de reden word om het nog even mooi en te bouwen.

Ik laat nog wel even wat weten.

Gr. Pascal

@ pascal,

In mijn ontwerp koppel ik twee geleidingen achter elkaar.
Daarmee bereik ik uiteindelijk een freesbereik van 1100 mm

Piet

Oke heren nog even en het is zover.
Ik hoop dat het leuk en interessant gaat worden. Ook Majosoft zou langs komen (zegt hij). Hoop zeker 4 of 5 verschillende machine`s te hebben om te laten zien. Natuurlijk is er koffie en thee (gratis) en we kunnen wat van elkaar leren. (Ik zeker) Als er nog mensen zijn die wat mee willen nemen stuur dan even een PBtje of stuur een berichtje naar www.mijncnc.web-log.nl tot de 29ste

Gr Juan (Jan)

Natuurlijk wil ik dat weer doen, op blz 3 bovenaan staat het ook maar je hebt gelijk dat dit makkelijker leest.

Het Adres voor de meeting 29 Oktober van 11:00 tot 15:00 ongeveer is;

Ohmstraat 15
1446 TC Purmerend

Het is op een industrieterrein dus we kunnen lawaai maken als het nodig is.

Hier nog een klein stukje tekst uit mijn log wat er allemaal te doen is,

Kevin van damencnc komt met een aantal onderdelen die hij wil laten zien zoals het drylin geleidings systeem, power supply`s ook de electronica komt aan bod. Majosoft komt ook met een kleine graveermachine. Ik dacht dat Fred ook met een machine komt. Erik porsius komt langs om ons bij te staan in moeilijke electronische vragen (haha) en neemt zijn machine en electronica mee (zie site rechts). Robin komt ook met een zelf gemaakte digitale probe en een handwiel voor mach 3 (zeer interressant).Ik neem zelf me mdf jgro machine mee die ook gaat draaien. En mijn andere besturing is wel leuk om te zien die ik voor niet veel geld gemaakt heb.

Misschien tot zondag en ik bericht ook hoe het is gegaan.

Gr Juan

Yep, tot zondag,

Ik breng mijn besturing mee (opgebouwd uit onderdelen van Kevin)
Leuk om over te babbelen.

Piet

Gezellig tot zondag.

Ik heb net weer 4 aanmeldingen, en de frisdrank en koek is ingekocht. :D (zolang de voorraad strekt)

@Juan30, zou je misschien je mobiele nummer naar mij kunnen PBen? Ik ga namelijk met het openbaar vervoer, en ik zie me al verdwalen daar op het industrieterein..

Joost

Het was een zeer geslaagde dag. De opkomst van 30 mensen lijkt niet veel, maar voor mij was het meer dan leuk. Er werd een sturing op basis van een usb poort uitgelegd (en was ook te koop). Damencnc liet zien wat hij allemaal kan leveren. Majosoft had een graveermachine mee en hij liet zijn slijp kunsten zien op de slijpmachine. Joost was ook gekomen uit Eindhoven.
En meer mensen hadden eigen bouwsels mee genomen. echt super.

Er werd meerdere keren gevraagd of dit een vervolg krijgt. Ja dat kon ik niet afslaan, dus volgend jaar gaan ik het weer organiseren.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en de geslaagde dag.

Gr Juan (Jan)

Hoi Mannen,

Bedankt voor de oganisatie was erg leuk en leervol voor mij en anderen,
ik heb die usbcnc gekocht en thuis gekomen gelijk de softwhare gedowload en al zitten te pielen.

Ziet er allemaal goed uit moet ik zeggen ik zal jullie hier op het furum de resultaten vertellen en laten zien.

Ook heb ik een voeding gekocht en dat ik nu nog net nodig dus ik had mooi mazzel.

Nogmaals erg bedankt voor de organisatie het was een top daggie :thumbsup:

Het was inderdaad een geslaagde meeting :) Veel te zien, en erg gezellig.

Bedankt Jan!

Komen er nog wat fotootjes?

Dank je jongens, hier een kleine impressie van de meeting.

normal_DSCN0813.jpg

normal_DSCN0825.jpg

normal_DSC_0011.jpg

normal_DSC_0047.jpg

Hartstikke leuke middag.
Veel gezien en geleerd.
Vooral de software van Bert vond ik verrassend goed.
Gisteravond gedownloaded en eens wat getest.
In een woord Gewoon goed
Ondanks het eenvoudige uiterlijk een krachtig programma.
Ik was in tien minuten net zover als 3 dagen met Mach3.
Vooral ook het laden van DXF en het toekennen van de atributes aan de diverse layers.
Zodra ik het mechanische gedeelte van de machine op orde heb ga ik het zeker gebruiken.
Voor de organisatoren:
Goed georganiseerd,
Een volgende keer kom ik zeker weer.

Piet

Back