Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit komt omdat je hoogstwaarschijnlijk de spanten niet goed schuin afgevijld(geschuurd)hebt. Dit is een secuur klusje wat zeker niet onbelangrijk is.Na vijf regels loop je vast, dan heb je gaten van een centimeter.
Die gaten zitten niet in mijn schip voor de vijfhonderdtachtigste keer, die gaten zie je als je de latjes er los op legt. Mijn schip is strak en netjes.Dit komt omdat je hoogstwaarschijnlijk de spanten niet goed schuin afgevijld(geschuurd)hebt. Dit is een secuur klusje wat zeker niet onbelangrijk is.
Als de kieren te breed zijn om met plamuur te dichten zal ik er passend 1 of meerdere latjes tussen lijmen als ik jou was en niet over je beplanking heen beplanken. Scheef zal die daar niet van worden maar dit geeft onnodig veel schuurwerk.
En over mogelijke valkuilen.... Zie ze als een uitdaging.
Je vordert lekker zo. Ga zo door ik ga dit draadje volgen.
Ik heb alleen de voor mij niet relevante berichten verwijderd, en, voor de zoveelste keer, er gaat niks verkeerd in mijn model. In tegendeel. Daaaaag, Piet.het is alleen heel irritant om relevante berichten te verwijderen omdat je dat niet bevalt, maar loop dan niet te klagen als er iets niet goed gaat.
groet piet
Ik heb MIJN spanten keurig geschuurd. Zoals het hoort, met een balkje. Kan niet anders, met een model met zoveel haakse bochten. De gaten ontstaan als je de latjes legt zoals de tekening het voorschrijft. Het tussenlijmen van splinters en spielatjes heb ik tot een ware kunst verheven. Moet ik zwevende latjes plaatsen gebruik ik zelfs speciaal boekbindersmateriaal, oersterk en zo dun dat je het na lijmen niet ziet. Onzichtbaar. Wat in deze discussie tot massale verwarring gezorgd heeft is dat ik fotoos van andere bouwers bekeken heb, gewoon, om enige sturing te vinden, en daar zitten massaal grote scheluwe, gaten in. Ik ben intussen zo bedreven in het beplanken (waarlijk het leukste onderdeel van het modelbouwen van schepen) dat je, zelfs als er lapwerk heeft plaatsgevonden, niet ziet dat dit zo was. Alle tips van opbouwende aard hebben mij inmiddels veel geleerd... en nog even van dat erover heen lijmen, inmiddels zijn die vlak geschuurd en het ziet er apestrak uit.Dit komt omdat je hoogstwaarschijnlijk de spanten niet goed schuin afgevijld(geschuurd)hebt. Dit is een secuur klusje wat zeker niet onbelangrijk is.
Als de kieren te breed zijn om met plamuur te dichten zal ik er passend 1 of meerdere latjes tussen lijmen als ik jou was en niet over je beplanking heen beplanken. Scheef zal die daar niet van worden maar dit geeft onnodig veel schuurwerk.
En over mogelijke valkuilen.... Zie ze als een uitdaging.
Je vordert lekker zo. Ga zo door ik ga dit draadje volgen.
Wow..... ik wist niet dat je boos werd. Het is een goedbedoeld advies. Doe er wat mee als je wil en anders doe je er niets mee. Aan jou de keuze.Die gaten zitten niet in mijn schip voor de vijfhonderdtachtigste keer,
Nee, ben niet boos, integendeel, eindelijk een positieve reactie. Ik ben slechts een beetje boos op al die kerels die slecht lezen en mij dan betichten van slordig werken en ten toppunt ongevraagd advies geven. Das alles. Punt erachter.Wow..... ik wist niet dat je boos werd. Het is een goedbedoeld advies. Doe er wat mee als je wil en anders doe je er niets mee. Aan jou de keuze.
Even zo goed, succes met de bouw