collectief bestellen van LB spullen in de VS

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 30 jan 2007.

  1. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    PP, ik begrijp het standpunt.

    Alles wat je zegt is plausibel.

    Maar het punt is : ik wil het selectie spelletje spelen op een verzameling hout , waarvan a priori vast staat dat het "quarter grain" is.

    Te meer omdat kennelijk de markt zo is verdeeld dat we dat hout in Nederland amper te zien krijgen.

    Mijn verzoek aan jou was eigenlijk meer retorisch dan concreet. Het was een wens.

    Ik ga gewoon in Engeland aan de slag. Daar heb ik inmiddels adressen die in ieder geval " quarter grain" garantie geven.

    Daarna komt pas het probleem van het gewicht. Dan moet ik het hebben van de grote aantallen plankjes.

    Ik heb overigens van E-bay een partij 1,5 mm balsa gekocht van zgn. "B" kwaliteit. Ook daar geldt dat door wegen en selecteren ik goed kan uitkomen. Alleen : dat is geen quarter enz.

    Dus... geen hout bestellen in Amerika is voor mij OK.
     
  2. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Laatste kans om door te geven wat je in de VS zou willen bestellen. Alleen kleine onderdelen, dus geen bouwdozen, ARF's of pakketten balsa. Ik ga binnenkort alles verzamelen en bestellen.
     
  3. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    OK, even herhalen : 20 grote links voor het verbinden van lijnen met kisten.
    10 canopies SIG 6 inch.

    Al vast bedankt.
     
  4. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Helaas ervaar ik problemen om mijn bestelling er bij Brodak door te krijgen. Gaat wat te ver om precies uit te leggen, maar ik heb het probleem daar neergelegd en ze mailen niet terug. Het zal dus vrees ik niet lukken de spullen vóór Almere binnen te hebben.
     
  5. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ik heb net hier besteld:
    http://members.cox.net/mbschuette/

    Verzend kosten iets van 10 dollar geloof ik.
    Snel en geen hoeanen kosten

    Ik weet je schrijft het anders maar stel dat de mannen dit zien.

    Rappe levering
    hij heeft ook connectors en bulk lijnen.
    dit is de 2e keer dat ik hier bestel, je betaald met Paypall.
    Ik had alles al in de bus voordat ik betaald had.
    Over goed vertrouwen gesproken.

    Als er interesse is kan ik de bestelling Zaterdag laten zien dan weetje hoe de lijnen en de connectors er uitzien.

    Groet Robert-Jan
     
  6. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Klinkt interessant, maar er waren ook andere wensen, zoals cockpitkappen, tekeningen van Brodak-modellen, blikken tanks, etc. Ik had al gemerkt dat andere bedrijven soms goedkoper waren met bepaalde dingen, maar weer duurder met andere. Ik heb er voor gekozen om alles toch te beperken tot één leverancier, ook om extra verzendkosten te voorkomen. Als het echt niet lukt met Brodak probeer ik het wel anders. Probleem is dat het erg druk is op mijn werk en ik dit er tussendoor moet doen ...
     
  7. sparkie

    sparkie

    Lid geworden:
    2 jan 2006
    Berichten:
    675
    Locatie:
    den haag
    is er nou al besteld??? het is al weer tien dagen later maar ik maak nergens op uit dat het al besteld is...
    (ik heb nog niks besteld omdat ik nog niet weet wat ik nodig ha hebben..., kga met lb beginnen denk ik)

    vrgt Jacar
     
  8. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Als je niets besteld hebt, wat is het dan voor belang of er al besteld is???? :p :p :p
     
  9. sparkie

    sparkie

    Lid geworden:
    2 jan 2006
    Berichten:
    675
    Locatie:
    den haag
    misschien wil ik nog wel bestellen... sommige reacties zijn niet al te slim...
     
  10. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    zo als van een 15 jarig knaapje
     
  11. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    hahaha Niet dat we er moeilijk over zullen doen hoor, maar "mischien wil ik nog wel" in een eenmalige bestelling die al afgerond is lijkt me nou niet een al te snuggere opmerking. :)

    Trouwens, als je idd met LB wil beginnen kom dan een keer langs. Leer je in 1 middag zelfstandig vliegen... Eigen model is niet nodig.
     
  12. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk

    PP, inmiddels ben ik op het spoor gekomen van : flight-depot.com in Duitsland. Zijn leveren het SIG programma. Ik heb als proef wat lijnen en connectors besteld. Een SIG kitje voor de Good Year "Shoestring" kost bij hen 26 EUR. De SIG Twister kost er 46 EUR. Volgens mij kun je met zulke prijzen niet meer aarzelen! NIET zelf in Amerika bestellen b.v.
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die spullen liggen nu ook bij W&W in de winkel, zal van de week eens naar de prijzen kijken voor jullie.
     
  14. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Hallo Theo,
    we zijn kennelijk rijker dan we dachten!
    Wat of Wie is W&W ? Ik ken jouw regio niet zo.
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    W&W modellbau te Waldfeught. Dit is een klein dorpje net over de grens bij Echt. Zij staan nu in de Modelbouwaktueel beschreven. 90% van de Limburgse modelbouwers gaat daar hun materiaal halen en dan vergeet ik gemaks halve de vele Belgen en Duitsers die ik daar steeds tegen kom. Ze zijn kwa prijs, kennis en ervaring op modelbouw gebied beter dan de standaard modelbouwwinkels hier in de buurt.

    website: www.w-w-modellbau.de
     
  16. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    dat klinkt niet verkeert :p
     
  17. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Sorry jongens, de problemen met Brodak zijn nog niet verholpen en eerlijk gezegd heb ik er momenteel de tijd niet voor om het met ze uit te vechten. Het leek me wel wat om bepaalde dingen te bestellen bij die mensen die Marco aanbracht, maar bepaalde spullen die mensen willen heeft alleen Brodak (met name tekeningen van hun bouwdozen).
    Gerben: 26 euro, is dat voor een set lijnen of een bouwdoosje? Bedenk dat die Shoestring waarschijnlijk de 'racer' is, m.a.w. een beginnerstrainer met de plankvleugel. Wel zijn SIG bouwdozen hier uberhaupt betaalbaar. Ze zijn via Hobby Inn te bestellen (heb ik zelf gedaan) voor omgerekend ongeveer hetzelfde bedrag als je in de VS zou betalen! Ik begrijp daarom ook niet waarom wij Brodak en Topflite dozen hier niet voor vergelijkbare bedragen kunnen krijgen. Overigens, de SIG Primary Force, in de VS denk ik iets van 90 dollar, is bij Conrad wel 143 euro!
     
  18. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Sorry, 26 euro is voor het bouwdoosje; ongeveer 10 euro voor lijnen plus connectors. Ik heb de hele catalogus bekeken. Zij verkopen ook vellen glasdoek 19 grams !

    Ik weet dat de Shoestring een plankkistje is, maar ik wilde de leverancier testen.
     
  19. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    maar hoe zit het met RSM,is dat geen optie?
    Ik geloof dat die ook tekeningen en losse spullen verkopen
     
  20. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ja, maar zij verkopen geen tekeningen van Brodak bouwdozen!
     

Deel Deze Pagina