Collectief bouw- en Vliegavontuur verslag VV en VRA

Het naamkaartje! Natuurlijk, ik moet de bronzen plaquette nog laten gieten.
Dan ben je bij TFA aan het juiste adres, daar resideert een hele kudde mallenmakers en minstens 1 giet expert.....:D
Ik zou het niet kunnen (en al zeker niet op zo'n korte tijd).
Dat verwacht ook niemand van je.
Konden wij als volslagen nieuwelingen vroeger ook niet.
Gewoon de tijd z'n werk laten doen.....:jan::rofl:

Eigenlijk moest er nog een spinner op, maar ik wist niet goed hoe ik die om de freewheel installatie heen kon frommelen
dutchfreewheels.jpg

Misschien kan je hier wel iets mee?
spitprop.jpg
spitspinner.jpg

En anders is dit wel nog een optie (met holle spinner). Ikzelf zou er toch een spinner proberen opzetten, da's toch altijd mooier?:)

Gister was het geweldig vliegweer, hoewel de wind toch nog sterker was dan ik verwacht had. dus Bruno en ik naar de hei bij Garderen met de Coupe d'Hiver en Sparkie. Voor de Coupe had ik een kleinere prop gemaakt met minder spoed. Met de originele éénbladspropeller van de tekening wou het model niet klimmen. In de 60e jaren, waar het ontwerp uit stamt, gebruikte men rubber strip van 6x1 mm. Tegenwoordig gebruiken we strip van 3x1 mm, wat dus minder torsie levert. Vandaar de kleinere prop, die dus een hoger toerental draait. Het resultaat was bemoedigend! Nu nog de power stall er uit trimmen. We zijn trouwens na een 4-tal vluchten met het model opgehouden omdat het stabilo in de zon ging vertrekken. Ik noemde het 'die wokkel achteraan' en had het gevoel dat het niks uit zou maken als ik het stabilo aan de propas zou vastmaken en het propellerblad achteraan zou plaatsen. Allebei even krom....
Daarna was het de beurt voor Sparkie. 13 gram rubber, eerst in 4 strengen gevlochten, maar dat gaf te weinig power. Daarna hetzelfde rubber in 6 strengen ongevlochten. Dat ging beter! Afijn, kijk zelf maar....

Vliegpret .......de eerste vluchtjes met mijn Senator en misschien lukt een beetje hellingzweven hier ook wel met de Halgal gebouwd door mnr Leeuwang (misschien verkeerd gespeld) andere avonturen met mijn snelle boten heb ik nu nog niet maar de voorpret is er al wel nu ik net verhuist ben naar een nieuwe woning en vliegspot in Herwen.
De wind komt dus altijd van achteruit vanaf het water wat een paar 100mtr verderop ligt tegen de dijk op.
Nou dit is al genieten laat staan het vliegen straks als het verhuizen al een beetje achter de rug is en mijn jawel HOBBYKAMER straks klaar is .......
Nou dit is een klein hobbygerelateerd epo van mijn leven op dit moment
Fijne avond vliegers en tot spoedig met de eerste filmpjes [emoji481]

Sent from my SM-G960F using Modelbouwforum.nl mobile app

Leeuwang (misschien verkeerd gespeld)
Leeuwangh...

Mooie Vliegstek! Lijkt me alleen voor vrije vlucht aan de krappe kant.
Daarvoor heb je wel zo'n 800x800m nodig, wil je niet het risico lopen om vaak buiten het terrein te landen...
Bomen lijken erg dichtbij.:eek:
Zou je deze spam willen uitzetten? Bij voorbaat dank. :worship::thumbsup:
Ik stuur dit bericht ook vanaf mijn (wifi)smartphone, maar gebruik de gewone website. Dat gaat, zoals je ziet, probleemloos.:yes:

Back