Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Fin, dat stukje wat uitgebroken is er gewoon weer inlijmen met de houtlijm.
@Fin, je hebt nu die romp klaar, steek die liggers door de gaten en bouw de eerste vleugelhelft volgens tekening los van de romp. Schuif hem daarna tegen de romp aan en verlijm het geheel. Voor het bespannen zou ik de wortelrib iets dikker maken door met restjes balsa een randje tegen de rip aan te lijmen voor meer hechtgrond voor de folie. Daarna bouw je de andere vleugelhelft en heb je het model klaar voor het bespannen.
Finn, dit is in dit stadium van je ontwikkeling echt het beste advies: je hebt een prima begeleider.Hoi Finn, ik lees allemaal bouw adviezen die op zich natuurlijk goed bedoeld zijn, maar niet nodig. Volg gewoon de bouwbeschrijving, dat bouwt het makkelijkst en het resultaat is echt heel sterk. Twee van de vier liggers blijven nl langer er raken elkaar in de romp. Met een kort stukje ligger worden ze met elkaar verbonden.
Finn, dit is in dit stadium van je ontwikkeling echt het beste advies: je hebt een prima begeleider.
Verder: ik folie al een jaar of tien met een afgedankte strijkbout, misschien ietsje minder handig, maar gaat echt wel.
En zowiezo:![]()
Tip van Flip:Ik heb die latjes nog even allemaal hetzelfde gelaten omdat ik nog niet weet welke ik wil gaan afkorten.