Combat - bouwverslag

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Viper 01, 25 feb 2017.

  1. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    55 jaar?? Ik vind dat zo mooi als mensen al zo lang een passie hebben voor modelvliegtuigen. Ik nu bijna 9 maanden Als ik een jaar modelvlieg (begin oktober) vier ik een feest...
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Is gewoon een kwestie van er een keer mee beginnen en dan vooral niet te veel laten afleiden door wat er verder in je leven gebeurt.
    Nou ja, binnen de grenzen van het redelijke, het moet wel leuk blijven natuurlijk....
     
  3. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Ja snap ik, al mag een model van 600 euro of zoiets toch ook wel is? Is wel veel maar toch mooi
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    budget is voor iedereen anders...
    maar de lol is hetzelfde ;-)
    en iedereen geeft er toch een eigen invulling aan.
    de ene vind zweven leuk, de anders racen. de ene wil rustig een rondje tussen, de volgende keihard 3d.

    het ene toestel heeft een ander prijskaartje als het andere. rustige toestellen zijn niet zo prijzig gemiddeld. 3d kisten wel..
    daarnaast geeft een prijskaartje nooit weer wat voor lol iemand er mee beleefd.
    toestel van 10 eur kan net zoveel lol geven als een bak van 1000.

    600 euro is daarin nog niet eens zo heel gek.
    Ga je naar grotere toestellen, carbon, gfk rompen.. dan is 600 de prijs van alleen de romp...
    een klein turbinemotortje kost 1500 a 2000 eur.. komt het toestel er nog bij.
    dat is ook het mooie van deze hobby: je kan het zo rustig en goedkoop houden als je wilt, aan de andere kant kun je het ook zo gek maken als je wilt..
     
  5. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Begrijp ik student, ik had laatst gekeken voor een kleine schuim zwever, 75 euro met ontvanger, lipo weet ik niet en met verzendkosten... dat vind ik wel leuk om wat rustig mee te zweven op een avond.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    top toch?
    kan makkelijk dat zo'n kist toch de favoriet blijft..
     
  7. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Ja leuk dat je ook al voor zo weinig geld zo'n ding hebt. Ik begrijp dat mensen daar niet altijd 200 euro voor willen uitgeven
     
  8. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Ik heb kisten gratis gekregen..... iets reparatie, een motortje en een servo hier en daar......ik vlieg voor weinig...... en met veel plezier!
     
  9. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik vlieg met veeeel verschillende toestellen. Goedkope (50-100 euro) en middensegment(300-1500) euro.
    Momenteel qua pure lol beleef ik dit het meest met mijn scratch build Rasant (alles tesamen 100 euro of zo?)
    Als je een massa vlucht doet met een schuimplaat van 30 euro. Ook massa's lol.

    Wil ik genot van het vliegbeeld ga ik naar een duurder toestel bvb iets schaal.

    Wil ik een zuivere vlucht neerzetten en daar een goed gevoel van krijgen ga ik f3a vliegen.

    Het is zo'n brede hobby...
    Het is goed dat er in deze hobby zowel toestellen zijn van 30 tot 30000 euro zijn.
     
  10. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Ja, iedereen in deze hobby doet wat hij leuk vindt, en wat hij er aan wil besteden. Stiekem hou ik van de uitgebreidere modellen (parachute, lichten) en ik wil mij ook bezig houden met het bouwen van vliegtuigen (Tiger II, yess) Zo word de Tiger II nu echt een stapje hoger voor mij, hij is duurder maar dat geeft wel een beetje de druk om het goed te doen (120 euro I.p.v. 15 euro combat)

    Ik denk wel dat ik heb gevonden wat ik leuk vind.
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  11. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    IK , ben nu ondertussen 77 jaar jong nog gelukkig , en ga nu Zaterdag mijn combatje ophalen ,
    laat dan wel mijn ervaring langs deze weg weten
     
  12. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Haha, 77 jaar en 'nog' gelukkig, daar komt hopelijk nog meer geluk bij door het bouwen van dit toestelletje.
     
  13. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.032
    Locatie:
    evergem
    EN ondertussen het setje in huis , trouwens goede service
    bedankt
     

Deel Deze Pagina