Communicatie in PM's

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door mkamer, 2 aug 2012.

  1. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    De letselschade advocaten staan zich alweer te verdringen. Ik kan je alleen niet verzekeren dat de communicatie daarmee vlekkeloos zal verlopen. Volgens mij hebben die toestenborden waarop alleen € tekens staan.....

    Groet,

    Ad
     
  2. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Niet enkel via PM, maar ook via mail de laatste jaren. Ik ging er vroeger van uit dat het vaak jongere kinderen waren met wie ik dan communiceerde, maar gek genoeg zijn het meestal 18-plussers.

    Nuja, ik erger me er al lang niet meer aan. Ik reageer normaal, maar ik weet wel direct met wat voor soort mensen ik te maken heb. Dat wilt dus ook zeggen dat wanneer zij geen moeite doen om mij netjes aan te schrijven, ik mij geen moeite doe om eventueel wat van de prijs af te doen als het om een koop-verkoop gaat. ;)

    Nette communicatie is essentieel wanneer je een goede deal wilt sluiten, dat heb ik de laatste 3-4 jaar wel geleerd.
    Ik vraag me daarbij ook altijd af of diezelfde mensen ook in real life een gesprek op die manier voeren, of een telefoongesprek op diezelfde botte en lompe manier voeren.
     
  3. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Hallo mede critici.

    Gelukkig zijn de meeste berichten die ik ontvangen heb positief. Ik ben nog nooit regelrechte onfatsoenlijkheden tegengekomen.

    Ik kan me voorstellen dat veel mensen moeite hebben met het correct communiceren via het forum en / of pm.
    Er bestaat immers geen etiquette voor!
    Op school leer je hoe je een nette brief moet schriiven, hoe je een spreekbeurt moet houden, hoe je een interview moet afnemen, een telefoongesprek voert en soms zelfs hoe je een sollicietatiegesprek moet voeren.

    Voor forums, email en social media bestaan geen formele richtijnen.
    Veel grote bedrijven en organisaties hebben daarom zelf een "internet etiquette" opgesteld, hetgeen wat houvast biedt.

    Ik communiceer op een manier die ik zelf correct zou vinden en ga er van uit dat anderen dat ook doen. Als anderen op een heel andere manier communiceren dan ik, probeer ik dat te accepteren en zal ik in mijn reacties vast blijven houden aan mijn eigen communicatiestijl.

    Ik probeer me niet te ergeren, dat kost me teveel energie.
    (die energie gebruik ik liever voor andere dingen)
     

Deel Deze Pagina