Compass Topic

Die upgrade is er niet voor niets, is er mogelijk iets aan de hand met de stock tail, waarom gebruiken mensen dan de upgrade? (ik ben blind afgegaan op ander advies)

Oud topic. Nieuwe kits zijn perfect. Op rc groups waren ze aan het azijn pissen over de Warp.

Erzijn verschillende updates gekomen en de warp is nu helemaal stock een geweldige heli.

Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn al die bangmakerij ::confused:
Er van uitgaande dat al die mensen stuk voor stuk techneuten zijn die weten hoe ze een heli moeten bouwen...
Er vliegen nog genoeg warps rond van batch 1 zonder een enkele upgrade of update...

mij werd ook het fabeltje verteld dat door de 6S de lagers snel zouden slijten van de Warp e.d.

Gelukkig weet ik nu wel beter ;)

enige wat ik er van kan zeggen, maar dat geld voor elke heli, zorgen dat alles soepel loopt in de tail en wederom GAS erop ;).

Voor mij is Warp vliegen bijna gelijk aan simmen, echt een lekkere gooi en smijt heli. Ik kan er lekker fearless mee vliegen. Kan ik van mijn Ultimate niet zeggen, maar als iets met mijn Warp lukt, gaat het met de Ultimate ook maar dan veel soepeler.......

Heel mooie heli en volgens mij een serieus power beestje , hopelijk is de maiden goed meegevallen ? zal wel da vliegt als een raket volgens mij :-)

Grtjs Blitske

Dan wil ik wel nog een vraag kwijt over de motor. De kit (warp 360 bedoel ik voor de volledigheid) wordt ook verkocht met een scorpion motor. Een maat van me hier in Zeewolde heeft de originele motor en die maakt een ratelend geluid tijdens het optoeren.

Daar heb ook ook veel over gelezen (komt allemaal echt niet uit de lucht vallen). Is de kit met een scorpion motor nu aan te bevelen boven de kit met standaard motor, of is dit ook een fabeltje. Ik heb dat laatste fabeltje namelijk zelf in het echt gehoord / gezien. Ik stel ook maar een paar vragen he. Niks bangmakerij, daar gaat het me niet om.

Ik heb laatst een warp met scorpion motor.
Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de stock motor maar was wel onder de indruk.

Heb geen gekke dingen gedaan omdat het mijn heli niet was en de lipo's nieuw waren maar merkte toch dat er heel wat power in zat voor deze size heli.

Voor het prijsverschil zou ik het in elk geval niet laten. Mail anders Rogiër ff die gaat je precies kunnen zeggen wat de meerkost is ;-)

enige wat ik er van kan zeggen, maar dat geld voor elke heli, zorgen dat alles soepel loopt in de tail en wederom GAS erop ;).

Voor mij is Warp vliegen bijna gelijk aan simmen, echt een lekkere gooi en smijt heli. Ik kan er lekker fearless mee vliegen. Kan ik van mijn Ultimate niet zeggen, maar als iets met mijn Warp lukt, gaat het met de Ultimate ook maar dan veel soepeler.......

ik ben er ook wel van overtuigd dat Compass niet zomaar iets op de markt brengt.
Dat vertrouwen heb ik wel.

Dus mijn keus staat wel vast ;)

Dan wil ik wel nog een vraag kwijt over de motor. De kit (warp 360 bedoel ik voor de volledigheid) wordt ook verkocht met een scorpion motor. Een maat van me hier in Zeewolde heeft de originele motor en die maakt een ratelend geluid tijdens het optoeren.

Daar heb ook ook veel over gelezen (komt allemaal echt niet uit de lucht vallen). Is de kit met een scorpion motor nu aan te bevelen boven de kit met standaard motor, of is dit ook een fabeltje. Ik heb dat laatste fabeltje namelijk zelf in het echt gehoord / gezien. Ik stel ook maar een paar vragen he. Niks bangmakerij, daar gaat het me niet om.

Compass had bij de eerste batch de motor anders dan bij de kits die nu te koop zijn. Ze hadden volgens mij op advies van yge en kontronik de stator en magneten op een bepaalde manier gezet. Dit gaf als resultaat dat bij het optoeren en uitschakelen van de motor er een rattelend geluid kon ontstaan. Ook dit is inmiddels verholpen.
Bij de kits die nu te koop zijn zijn echt alle kinderziektes er uit gehaald. Het is echt een toppertje.:thumbsup:

Kijk ff op helifreak, in de Warp sectie van het compass forum....

Alle kreukels zijn ondertussen uit de Warp gestreken, zoals ik al eerder melde, totaal niks mis met de laatste serie kits. Ik heb alleen de standaard tailblades vervangen door een setje KBDD's

Voor wat meer power is idd de Scorpion de betere keus, maar de Compass motor is ook gewoon goed.

Ik zou zeggen , welcome to the club ;).

Je gaat echt veel plezier hebben van je Warp. Geef maar een gil als je nog met (bouw) vragen zit.

Maar ook daarin voorzien onze vrienden op helifreak weer , staat een echt heel mooi en duidelijk bouw verslag. Verder is de manual ook erg goed vind ik.

Dat ratelende geluid is resonantie, buiten het korte akelige geluid tijdens het optoeren, is er met de performance niks mis mee. Nieuwe cans voor diegene die er last van hadden en problem solved. Dit is trouwens al meer dan een jaar geleden. Succes met bouwen. :thumbup:

Inderdaad,

ik vlieg met een Warp van de eerste batch, gewoon een nieuwe motorcan gekregen van Compass zoals Rogiër zei. Ik heb ook nog de 1mm dunnere tailboom, nog tot op heden geen enkel probleem mee gehad.

Gewoon gas erop en vliegen met die handel :)

Grtz,
Dirk

Namiddag 7/8 vluchten gedaan met de 6hvU en de 7hvU.
2 met de 6hvU en de rest met "The Beast" ;-)

Ideaal als het zo hard waait want dan blijven de vliegtuig piloten bij ons op de club thuis :D
Lader heeft hard moeten werken want ik heb nog maar 1 set lipo's voor de 7hv.

Mijn Hyperion 720i duo is zo goed als verkocht dus nu ben ik aant rondkijken voor de opvolger.
De Revolectrix Cellpro Dual PowerLab 8x2 heeft in elk geval mijn voorkeur.

Back