Compass Topic

..leuk, dat alles zo goed vliegt Kristof,

overstappen naar elektro zou voor mij wel te duur zijn,
anderer heli, lipos, laders, ...
nee nee, blijf ik nog wat bij benzine en nitro,
en misschien maar tussendoor een testje met turbine, ha ha

Groet
Uwe
 
Update over gewicht van de 14S 7hvU.

Gisteren gewogen op een keuken weegschaal. Precies 5,7 kg.

Ik zal thuis maar niet zeggen dat iedereen bijna een kilo zwaarder dan de personenweegschaal aangeeft zeker :D
 
ha ha,
toch aardig wat gewicht,
als ik zo kijk, dat mijn B-Trainer 7,5 kg heeft ...

naja, je hebt 3 keer zo veel power, daar komt het weer goed,
en zeker ook voor het vliegbeeld leuk

Groet
Uwe
 
Ik zou het echt niet weten Bas.
Misschien heeft @MrRigid hier een antwoord op.

Gevoelsmatig heeft ie echt wel een PAK meer vermogen dan mijn 6hvU op 12s maar deze heeft wel de stock motor.
 
Het enige voordeel van 14S is dat de lipos (als het goed is) iets koeler blijven. Dus als je 12S goed warm stookt zal 14S iets koeler blijven vanwege het lagere amperage.
Maar dit hoeft niet perse zo te zijn als je ook een grotere motor eraan hangt en ook weer harder gaat vliegen.
Het verschil tussen een 4525 en 4530 is ook niet zo simpel. Als de 4525 niet extreem warm loopt en hij houdt het toerental goed genoeg waarom zou je dan naar een grotere motor gaan? De grotere motor zal dan waarschijnlijk alleen je vliegtijd weer korter maken en je lipos zwaarder belasten, en het gewicht gaat weer omhoog. Maar als je 4525 extreem warm loopt dan heeft het waarschijnlijk wel zin om een maat groter te gaan. Want dan trek je gewoon teveel vermogen voor de 4525.
 
De lipo's komen koel van de heli alsook de esc.
Zelfs de motor is gewoon warm. Kan je makkelijk blijven vasthouden.

De buiten temperatuur was wel maar 11 graden dus kan in de zomer misschien nog wat anders zijn.

Dit was met een (voor mij) agressieve vliegsstijl met veel pitch wisselingen grote snelle loops tic tocs enz.

Nodig is deze setup volgens mij niet maar leuk is ie in elk geval wel ;)
 
Het hoeft ook niet perse nodig te zijn.
Extra vermogen is altijd leuk,
heb ook 364 pk op 4 wielen. altijd leuk
maar het went belachelijk snel
 
Nu maak je me erg nieuwsgierig. Ik heb namelijk 352 pk op 4 wielen :)

Ik zou een foto posten maar dat is wel erg off topic.
 
Jammer dat het gewogen 1345 kg mee moet nemen
De helft had een gunstigere pk gewicht verhouding
Bezorgd maarja tis niet anders.

Ow 352 pk is hetzelfde als ik. Paar pk verschilt nix.
Wel lekker is de dsg bsk die erachter hangt
 
Bij mij hangt er een manuele bak achter en een 1400 kg schat ik.

Ik maak morgen een Compass gerelateerde foto voor op het forum hier :D
 
Nee nee, bij mij ist een Subaru.

Brokstukken houden we niet van in onze hobby dus doe de foto met de Logo maar.
 
Bij deze mijn vervoer van en naar het veld ;)

jh8v.jpg


advanrz5.jpg


Als iemand dit te erg off topic vind mogen de laatste posts gerust opgeruimd worden door een mod.
Het 1 bracht het ander mee vandaar dat we wat afgedwaald zijn :D
 
Leuk Kristof,

laat maar gerust staan,
mijn fietsaanhanger staat ook zeker 10 keer op dit forum.

Groet
Uwe
 
Het zijn wel niet zulke mooie spullen als Kristoff maar goed. Ook is het niet mijn vervoer naar het veld. Aangezien ik altijd naar het veld loop vanaf huis. 1 min lopen. Ben ook nooit naar een meeting of club geweest maar dat moet dit jaar maar eens gebeuren. Alleen naar Helimasters afgelopen jaar en ook dit jaar weer.



full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top