Compass Topic

Tail control rod was bij mij ook te lang. Als ik inkortte had ik niet genoeg schroefdraad over (naar mijn zin)

Bij mij is hij ook te lang. Ik heb de draad afgeknipt en is nu nog ongeveer 0.5-1 mm te lang, maar ik denk dat ik daar niet veel last van ga hebben, bij problemen pas ik het wel weer aan.

Overigens heb ik een ball links van de swash helemaal verdraait, het plastic begon wit te worden. Ik wilde de maten aanhouden zoals aangegeven in de manual, maar dat is veel te kort :(. Heb alvast een zakje met nieuwe ballinks bij mrrigid besteld. Als deze binnen zijn, kan ik de beastx afstellen voor de maiden :p. Verder verliep de bouw best snel.

Die maten kloppen inderdaad niet in de manual. Had ik op voorhand op helifreak gelezen.
Ik heb de swashplate leveler van de vorige 6hv gebruikt als basis en de links waren zo goed als op maat.

Die maten kloppen inderdaad niet in de manual. Had ik op voorhand op helifreak gelezen.
Ik heb de swashplate leveler van de vorige 6hv gebruikt als basis en de links waren zo goed als op maat.

+1, zo heb ik het ook gedaan, en van daaruit de servo naar swash links op aangepast!

ik heb 2 desire power 1300 35C lipo's en een Nanotech 1300.

Deze bevallen goed zijn wel wat aan de lichte kant, de lipo's moeten een heel eind naar voren en steken dan een heel eind uit aan de voorkant.

Ook moet je dan de onderste canopymount naar voren zetten en gaten maken in de canopy zodat deze verder naar voren kan (deze staan aangetekend in de nieuwe kits op de canopy).

Vliegt er erg goed mee, 4min30 tot 5 min fun afhankelijk van je RPM en vliegstijl.

Ik vlieg em denk ik rond de 2700 rpm , meer als genoeg....moet em nog eens keer meten de volgende keer.

oke,
dat zijn volgens mij ook wel de waardes die ze aanraden vanuit compass.
zat alvast wat rond te neuzen naar een verstandige keus voor accu's.

Ik zit al een tijd verlekkerd naar de nieuwe 6HVU te kijken, alleen al vanwege de belt tensioner is het al bijna de moeite waard om te upgraden. Jammer dat de oude 6HV niet (deels) om te bouwen is met de nieuwe upgrades. Sinds ik al een 6HV heb, heb ik toch wat moeite om de zo'n investering goed te praten.

Dus een paar vraagjes aan de 6HVU vliegers hier... Hoe vliegt deze heli nou vergeleken met de oude 6HV? Is het de investering waard naar jullie mening nu jullie beiden hebben gevlogen? Hoe zit het met performance bij lagere headspeeds, is dat wat beter geworden vergeleken met de oude 6HV?

Buiten de in het frame gemonteerde parts, is de 6hv best te upgraden. Complete tail, boom, kop, gears...
Of het goedkoop is...denk het niet maar kan wel.
6HVU vliegt als een scheermes, deed de oude ook al maar niet te vergelijken.
Kijk de recensies maar eens op helifreak :thumbup:

Idd vliegt erg strak, de heli is wat zwaarder geworden maar dat heeft de vliegen eigenschappen alleen maar goed gedaan.

De oude 6HV voelde wat floaty zeg maar, dat heeft de Ultimate stukken minder, de heli gaat daarheen waar jij em wil hebben. En hij rolt over een snaartje... Er wordt gezegd dat het design wat gedateerd is omdat de packs voor op de neus zitten maar dat maakt em over de aileron snaar strak.

Gewoon standaard recht uit de doos een geweldige heli.

Aanrader voor je oude 6HV is de slant gears erop en evt de nieuwe delrin rods naar de bladhouders. De tail kan ook maar dan moet je het frame aanpassen doordat de diameter van de tailboom is toegenomen. loopt ook een draadje over op helifreak.....

Mij is ook al vaker gevraagd hoe de 6hvU vliegt ten opzicht van de originele 6hv.

Ik zeg altijd dat ie volwassener vliegt. Ik vind het moeilijk om het op een andere manier te omschrijven.

De originele vliegt ook erg goed maar als ik moet kiezen zal ik zeker voor de 6hvU kiezen.
Deze voelt gewoon anders in de goede zin van "anders"

Bedankt voor de antwoorden. Op papier vind ik de diskloading een van de grootste voordelen van 6HVU, samen met de nieuwe delrim links. Inmiddels heb ik een setje voor mijn 7HV besteld, ben echter nog te lui geweest om deze te monteren. Op helifreak heb ik echter gelezen dat de nieuwe links niet bruikbaar zijn met de oude 6HV kop. Klopt dit of is dat een fabeltje gebleken?

Voorlopig houd ik het bij mijn huidige vloot. De Logo is net nieuw en ik vind het leuk hoe verschillend de heli is vergeleken met de 6HV. Vergelijkbaar formaat, vergelijkbare diskloading en toch stimuleren deze twee heli's heel ander vlieggedrag. Volgend najaar, als er weer een winterproject moet komen is de 6HVU echter een grote kanshebber. Wat me ook erg interessant lijkt is de 550 gebaseerd op de 6HVU, het schijnt dat deze er toch echt gaat komen. Gezien het formaat van de 6HV frame, kan een shrink naar een 550 weleens de ultieme combinatie worden...

idd de delrin links gaan niet passen, er zitten groter diameter boutjes in de kop bij de Ultimate!!

Ze zijn idd aan het testen met een 550 setup, ik denk dat er een shrink kit gaat komen ;-), Je korte tailboom en belt, en een hoger Kv motor en je kan op 6S vliegen met 550 bladen.

Ik hoop dat er dit jaar nog een nieuwe 500 gaat komen ook van Compass, de Atom 500 is een super machine maar die mag wel wat meer volwassener gaan worden zoals zijn grotere broers.

We gaan het het wel zien dit jaar....

heren, nog even de volgende vraag.

Chow vroeg me dat in een ander topic.

Waarom de Warp en niet een Atom 500...

Tja het enige wat ik mij kan bedenken is dat de size me wel aanstaat en de bouw / vorm van de warp. Daar ben ik wel gecharmeerd van.

Maar wellicht kan iemand eens wat meer toelichting geven wat de verschillen in vlieg-eigenschappen zijn tussen deze 2.

Qua aanschaf prijzen maakt het elkaar niet zo heel veel.

De Atom 500 vliegt uiteraard door zijn grote stabieler. Het is een hele fijne heli met de mogelijkheid hem te stretchen. Je kan dan met 515 mm bladen vliegen, ik heb em ook gehad en was er zeer tevreden over.

Vliegt goed standaard uit de doos en veel power.. Een trex killer.

Ik verwacht van compass dit jaar hopelijk een nieuwe 500....

Maar als het in prijs en budget niet uitmaakt is de Atom zeker het overwegen waard!

Laatst bewerkt door een moderator:
fijn gerard, nu kan ik dus helemaal niet meer kiezen haha

Vind wel dat ze de plank een beetje mis hebben geslagen met de canopy van de Atom.
Niet helemaal mijn ding.

ik had 'm gezien. Dan nog vind ik 'm niet super, maargoed... volgens mij zijn er wel bedrijven die voor vele merken canopy's maken.
Deze canopy had van mij wel wat meer door mogen lopen naar achter, nog steeds steekt er wat van die electronica uit.

Afijn, ik ga van beide heli's wel eens een verglijking maken qua prijs en eens zien of 't de moeite waard is.

De warp is ontwerp technisch wat beter dan de atom: Servo layout, vermogen overbrengen via de belt en de positionering van de motor zijn drie voordelen die ik uit mijn hoofd kan opnoemen. Dat is logisch, aangezien de ontwerper tussentijds veel ervaring heeft opgedaan.

De oude Atom vliegt echter nog steeds ongelooflijk lekker en is een ideale leerheli. Groter is (vrijwel) altijd beter. Qua crashkosten ontlopen de twee heli's elkaar nauwelijks, wat aanschafkosten betreft is de Warp licht in het voordeel. Een voordeel van de Atom is dat je packs kunt delen met een toekomstige 6HVU ;)

Ik had een pre-order openstaan voor de Warp, maar heb deze uiteindelijk geannuleerd omdat ik het verschil tussen deze twee heli's te klein vond (Ik had toen nog een Atom). Als je tot het uiterste gaat qua vliegen, dan zul je meer aan de Warp hebben. Zo niet, dan zul je aan beide heli's veel plezier beleven en dan kun je je keuze beter laten afhangen van dingen als prijs, uiterlijk en batterijkeuze.

Bedankt voor je verhaaltje Mike.
Ik sluit niks uit, maar stiekem gaat m'n voorkeur qua design toch uit naar de warp.

Maarrrr...voor m'n definitieve keuze ga ik ze nog wel met elkaar vergelijken prijstechnisch.

Blijft toch lastig ...keuzes maken

Back