Compass Topic

thnx rogier, de brain is binnen :)

nu alleen nog even een windows simulator draaien op de mac...
geen windows pc's meer in huis ..

Hoi Sven,

Ik heb op mijn Warp nu de Turnigy's TGY306 van HK erop zitten. Kosten geen geld enwerken super.

Grtz,
Dirk

hoi dirk

ik zal er eens naar kijken.

Hitec werd me ook geadviseerd,

Maar er zijn zoveel servo's en types op de markt..dat het best verwarrend is om een keus te maken.

Sven, heb de hitecs 5065 op mijn warp gehad en die deden het ook perfect hoor. Heb ze alleen door mij eigen stomme fout doorgebrand. Had de blade caddy er niet afgehaald terwijl er stroom op de servo's zat, gevolg een rookpluimpje en 2 doorgebrande servo's :(

Grtz,
Dirk

he Dirk,

oke ik heb ook geen slecht beeld hoor bij de hitec's.
Heb je dit type dan ook voor de staart gebruikt? ..

Staart vraagt toch meestal om een snelle servo?

Vandaag nog wat verder gewerkt aan de 7hv.

Alle schroeven zijn voorzien van locktide en de plaatsing van de elektronica is ook bijna compleet.

Dat laatste kruipt bij mij altijd veel tijd in. Ik lijk wel de eeuwige twijfelaar omdat ik alles zo mooi mogelijk wil af en wegwerken.

dat is toch niet erg?

persoonlijk houd ik ook wel van een nette afwerking.
Ik zie soms plaatjes van heli's voorbij komen waar de kabels dan nog net vast gestrapt zitten... maar niet netjes.
Vind ik toch altijd erg jammer.

Neenee, vind ik ook niet erg.

Misschien als ik nog wat meer ervaring krijg dat het wat vlotter gaat.

Alleen ga ik nu een tijdje stoppen met heli's bouwen ... tenzij iemand wil sponsoren :D

Vandaag nog wat verder gewerkt aan de 7hv.

Alle schroeven zijn voorzien van locktide en de plaatsing van de elektronica is ook bijna compleet.

Dat laatste kruipt bij mij altijd veel tijd in. Ik lijk wel de eeuwige twijfelaar omdat ik alles zo mooi mogelijk wil af en wegwerken.

Die twijfel die jij hebt heb ik ook :D. Inmiddels bijna 6 weken met de 6HVU bezig. Ten eerste omdat ik niet ieder avond kan bouwen maar ook omdat ik alles netjes weggewerkt wil hebben. Bouwen is 1 maar netjes bouwen zeker zo leuk. Hoop hem deze week klaar te hebben. Alles is afgesteld en bekabeling naar mijn zin wegegwerkt. Nog wat kleine dingen en de regelaar inleren.:thumbsup:

Hier een foto van mijn Compass Familie. 6HVU inmiddels klaar voor de maiden

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met de maiden Rogiër.

Ik ben intussen ook zover. Met wat geluk volgt namiddag de maiden al.

qcse.jpg

zn7x.jpg

Setup:

- Msh Brain FBL
- 3 x mks hbl950 op de swash
- 1 x mks hbl 980 op de tail
- Yge 160hv
- Scorpion 4530 450kv Rigidheli edition gewikkeld door Gmauro.
- 2 x 7s desire power 5200mah lipo.
- Compass blades en tailblades.
- WR super Bec

Totale vlieggewicht ligt net onder de 5kg gewogen op een analoge personen weegschaal.

Edit:
Gewicht van de Heli is 5,7kg.
Deze keer gewogen op een keukenweegschaal.

Laatst bewerkt:
Back