Compass Topic

Welke accu's heb je genomen Sven?
Vanavond er 3 opgevlogen met m'n Atom. Als ik 6min30 vlieg met m'n Gens Ace 3200 mAh geeft m'n meter nog 32% aan. Lekker lang vliegen dus. Eigenlijk moet ik zeggen dat die 3gx van Align het wel goed doet hoor voor het gewone sportvliegwerk. Mijn vliegmaat heeft er ook zo één op z'n Trex 550 pro dfc en die werkt ook uitstekend.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb even 2 turnigy packs besteld. 3000mah 40c
simpelweg omdat ik ze eens wilde proberen omdat ze er op de club ook veel mee vliegen.
Maar ook met name omdat ze een stuk zwaarder zijn wat voor de balans van mijn atom wel positief is. Ik heb ook de Gens Ace 2600 mah 25c packs, maar die zijn iets te licht.

Vanavond even 1 testvluchtje gemaakt voor op het veld mij m'n huis.
Kon er niet rondvliegen, maar wel even hooveren / pitch pumps en snelle stijgingen / dalingen.
Viel me in ieder geval niet tegen. Dus ben benieuwd wat ze doen in normale vlucht met soft 3d.

Denk dat ik mijn timer met deze packs ook wel naar de 5 minuut kan zetten.

je Atom opbergen in een tent op de camping is niet handig ben ik achter gekomen.
Door het vochtgehalte is er op alle schroeven aanslag gekomen.
nu zal dit niet direct heel ernstig zijn, maar denk dat ik na de vakantie de Brain en ontvanger om zet naar de Warp, deze vliegend maken.

En dan kan de Atom een keer helemaal uit elkaar voor een nieuwe schroefset en wilde altijd al de kabels nog mooier weg werken. En dan nog opnieuw afstellen, het gedrag van de atom bij volledig draaien op de staart staat me nog niet zo aan.

.. ik wens je / jullie iig beter weer Sven,
dan kan je de heli toch in het tent opbergen,
of is dat het tent, waar jullie ook binnen slapen,

dan zou ik de heli idd in de auto laten slapen !

..een doekje met wat olie of iets, en de schroeven na gaan ???

Groet
Uwe

dank uwe, hij moet toch uit elkaar thuis.. wil de kabels mooier weg werken.
leuk hobby projectje voor de vrije uurtjes straks als de warp vliegend is.

Ja, de boutjes durven na een tijdje wel eens wat roest te vertonen op de Atom als er wat vochtigheid hangt in de lucht. Mijn Heli's staan altijd in m'n huis (als ik niet vlieg :S). Dit is volledig van hout en heeft daarom altijd de perfecte vochtigheidsgraad.
Voor dat afdrijven tijdens een pirouette; er zijn toch veel factoren die dat kunnen beïnvloeden denk ik. Zoals wind, zwaartepunt, ...
Die 3D-mannen corrigeren toch lichtjes tijdens een pirouette neem ik aan? Of blijft dat ding dan perfect mooi stilhangen? Dat doet ie toch ook niet bij een hoover?

Tja zeg het maar haha. Ik denk gewoon dat het beter kan bij die van mij. De trex500 van m'n maatje gaat ook gewoon rechts omhoog bij piro en pitch positief.

als je tijdens het pirouetten draaien
op een bepaald punt (b.v. staart in)
een tikkie rol links geeft,
zou die toch naar links gaan

of je doet het als de staart rechts staat
met een tikkie nick voorwaarts.

Groet
Uwe

Daarnet eens geprobeerd. Ik kan gewoon piros doen maar de heli drijft natuurlijk wel een klein beetje af. Ik zie er niks abnormaal aan. Je zou eens een filmpje moeten posten, dan zien we wat het verschil is met jouw piros, Sven.

Weet er iemand waar je Compass stickers kan kopen om een neutrale canopy op te smukken?
Zowel het merk-logo als het opschrift Atom zou leuk zijn!
Mijn oude canopy heeft een tweede leven gekregen; mijn jongste van bijna 1 jaar is er helemaal weg van! :-)
aju5e4ym.jpg

ha5ebupa.jpg

Wat denk je hiervan? Een super-cheap ass canopy, maar ik vind hem wel heel mooi op de Atom! Hier wil ik dus nog wat stickers op.

Ja hoor Uwe, als ik zo laag hang, zie ik toch alleen maar de onderkant van de heli; en die is wit :D

hy2yza5e.jpg

Goh komt bekend voor :-)

Maar het is inderdaad een prima canopy om mee te vliegen hoor. Heb er nu ook van die quick pins op zitten en bevalt prima

Tiens Sven, is die van jou geen Fusuno? De mijne is van HK en kostte maar 8€. Oeeee HK op een Compass!! Heiligschennis!! :p

Oooh een chinese kopie van mijn fusuno kap haha.
Nou ja mijne was ook maar 3 tientjes ofzo. + dan de verzendkosten uit amerika

Back