Er wordt weer aan de Comper gewerkt. De V-stelling zit weer in de vleugel en er lijkt gelukkig geen torsie in te zitten.
Bij nadere beschouwing bleken door het omvallen van de doos ook de rechter langsliggers (boven én onder) gebroken. De reparatie ervan leverde met mijn dikke vingers weer een aantal andere reparatiespots aan de staart op.
Uiteindelijk heb ik voor een goede structurele samenhang twee balsa 'schetsplaatjes' moeten maken zodat alles weer redelijk uitgelijnd en degelijk vast zit.
Wout had waarzeggende gaven toe hij aangaf dat je niet te ver moet schuren omdat de reparaties het toestel zwaarder maken.
Nu ja, dan wordt dit maar geen wedstrijdklasse, als hij maar leuk gaat vliegen!
Nu de vleugel weer OK is heb ik hem afgelopen week bespannen en zojuist in de parketpolish gezet.
Blijft altijd spannend. Heb je net je stinkende best gedaan het Gampi papier (ca 11g/m2) er zo strak mogelijk op te lijmen dan zorgt de polish ervoor dat alles nat en slap tussen de ribben hangt. Maar als je dan een half uur later kijkt staat het strakker dan tevoren.
Omdat ik daar nu op wacht was dit een mooi moment voor deze update!
Onderstaand een paar plaatjes van het werk in mijn nieuwe maar nog rommelige werkhok. Ik heb het afgelopen jaar de bergvliering geïsoleerd, afgetimmerd en van een laminaatvloertje voorzien, dakramen geplaatst elektriciteit aangelegd en een bureau en stellingen geplaatst; stahoogte recht onder de nokbalk is 1,63 m, entree gaat via een vlizotrap. Voor de veiligheid (en om een weg naar buiten te houden) heb ik een brandblusser op het bureau staan.
Het is niet groot maar een lekkere stek om te werken!