@ paul,
ik kom op 40 mm uit als ik een lip van de servo afsnij dus 8) .
Tape onder de servo verwijderd. Je kan zien dat ze niet helemaal in lijn liggen maar dit is wel de beste positie om de servo hevel op torsie te ontlasten (dus uitlubberen van gat voorkomen).
Omtrek aftekenen
Omtrek met tape afplakken en de toplaag wegschuren. ik heb met de dremel ook nog het oppervlak verder lichtjes opgeruwd, maar met een zoetvijltje geeft beter resultaat :wink:
rolroeren vast tapen voor neutraal stand. De sevro ook met een mesje kerven in horizontale, vertikale en diagonale richting. alles goed ontvetten.
Servo ruim voorzien van epoxy en zo hard aandrukken dat aan de omtrek een rand lijm zichtbaar is. desnoods met vinger even nalopen. epoxy vegen zjn goed te verwijderen met spititus als de epoxy nog niet 100% is uitgehard.
2e servo ook lijmen. ik druk met een geodriehoek aan omdat...
de bovenkant van de servos vlak komt te liggen om een stip triplex er nog bovenop te lijmen. dit doe ik om zo de lijmverbinding van de servos nog meer te ontlasten en door de sandwich konstruktie maximale sterkte te krijgen van de dunne servo huisjes. Het is nog altijd de bedoeling om lomp hard te hoeken straks
aluminium busjes niet vergeten te lijmen aan de stuurstangen en als de epoxy uitgehard is even soepel maken
Laatste klus aan de vleugel voorlopig is de rolroertippen vasttapen om flutter te voorkomen
ik kom op 40 mm uit als ik een lip van de servo afsnij dus 8) .
Tape onder de servo verwijderd. Je kan zien dat ze niet helemaal in lijn liggen maar dit is wel de beste positie om de servo hevel op torsie te ontlasten (dus uitlubberen van gat voorkomen).

Omtrek aftekenen

Omtrek met tape afplakken en de toplaag wegschuren. ik heb met de dremel ook nog het oppervlak verder lichtjes opgeruwd, maar met een zoetvijltje geeft beter resultaat :wink:

rolroeren vast tapen voor neutraal stand. De sevro ook met een mesje kerven in horizontale, vertikale en diagonale richting. alles goed ontvetten.

Servo ruim voorzien van epoxy en zo hard aandrukken dat aan de omtrek een rand lijm zichtbaar is. desnoods met vinger even nalopen. epoxy vegen zjn goed te verwijderen met spititus als de epoxy nog niet 100% is uitgehard.

2e servo ook lijmen. ik druk met een geodriehoek aan omdat...

de bovenkant van de servos vlak komt te liggen om een stip triplex er nog bovenop te lijmen. dit doe ik om zo de lijmverbinding van de servos nog meer te ontlasten en door de sandwich konstruktie maximale sterkte te krijgen van de dunne servo huisjes. Het is nog altijd de bedoeling om lomp hard te hoeken straks


aluminium busjes niet vergeten te lijmen aan de stuurstangen en als de epoxy uitgehard is even soepel maken

Laatste klus aan de vleugel voorlopig is de rolroertippen vasttapen om flutter te voorkomen
