Concept EP SR sneller maken met reageren.

  • Topicstarter Topicstarter Bosje
  • Startdatum Startdatum
B

Bosje

Guest
Hoi.
Ik heb een Concept ep sr en die vliegt goed alleen als ik aan't rondjes vliegen ben, dan rolt die heel traag als ik tegen stuur.
Wat kan ik daar aan verbeteren?
De uitslag van de tuimelschuif is al maximaal.
Wat is verschil tussen een 3d rotorkop en de rotorkop van deze?
 
je kan lichtere paddles monteren, dat is de gemakelijkste manier om hem feller te maken.
 
Daarbij gaan we er vanuit dat je niet (om em juist rustiger te maken tijdens het leren) een flinke hoeveelheid expo op de zender hebt ingesteld.

Groet,

Marc
 
Aha kijk dus toch lichter.
Ik heb nu de standaard paddels van het nieuwe type erop zitten.
Die zitten ook standaard bij de alu rotorkop die er nu opzit.
Wat heeft de alu rotor kop eigenlijk als voordeel?
Ik heb nog geen tijd gehad om hem uit te proberen.
De concept met de oude rotor kop heeft lichtere ik zal die er eens
op zetten.
Maar meer toeren op de rotorkop heeft dat ook voordelen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik was goed bezig met vliegen maar door 2 goede crashes ben in
2 maanden stil gevallen.
Ik vloog toen soms 4x per dag.
:P
 
nee inderdaad heb er geen expo instaan.
Ik bedoel bij volledige uitslag van de knuppel.
Is trouwens wel balen dat ik nu weer met kruis moet vliegen.
Maar ja is beter als stukken he.
Motor is trouwens een FUN480/42 van kontronik
 
Maar meer toeren op de rotorkop heeft dat ook voordelen?

Met meer toeren word hij ook agressiever....

Metalen rotorkop slijt minder snel en blijft strakker, buigt ook niet of minder onder belasting. Verder weinig voordelen. (ziet er mooier uit ook natuurlijk!)

Cheers,

Richard
 
Bij mij staat nog een EP Concept van zo'n 5 jaar oud. Ik hoop dat die van jou verbetert is. Bij deze heeft het niet veel zin om lichtere paddels te monteren. De heli is zo traag door de speling en het meegeven van de verschillende aansturingen. Teminste bij die van mij is de rotorkop en de aanturing daarvan niet beter dan bij de huidige micro's. Als je dus een metalen rotorkop hebt met metalen armpjes voor de aansturing zal de heli een stuk directer sturen. Het toerental flink verhogen helpt natuurlijk ook.

tieske
 
Ow op die fiets.
Zo iets dacht ik al.
Ziet er ook goed uit zeker.
Is er trouwens een aderes waar ik op korte termijn 2 setjes
accu houders voor de jet ranger/hughes500 romp kan krijgen?
Als ik wist hoe ik een afbeelding toe kon voegen had ik er een foto bij gezet.
[/img]
 
Tieske is het geen optie voor jou om er een nieuw type kop op tezetten?
Heb ik bij mijn ander concept met oude systeem ook gedaan.
 
Tieske is het geen optie voor jou om er een nieuw type kop op tezetten?
Heb ik bij mijn ander concept met oude systeem ook gedaan.
Niet echt een optie bosje.
Ik vlieg eigenlijk alleen nog maar met brandstof heli's. Het electro vliegen trekt me echter weer steeds meer aan, maar dan het micro gebeuren.Ik ben nu van plan om zelf een rotorkop voor een micro te maken. Als deze echter wat zwaar uitvalt zal die waarschijnlijk wel geschikt zijn voor de EP Concept.

tieske
 
er zitten standaard 16gr paddels op kyoscho heeft ook nog op paddels van
12gr.
Zijn en nog ligtere paddels?
Ik had mijn alukop geprobeert maar da vlog nie echt dat ik zeg lekker.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik tot ontdekking gekomen dat er de
16gr paddels op zaten ipv 12gr.
Dat viel mij later op toen ik de oude kop erop wou zetten.
De borstelloze motor zit er ook weer op dus de storing is ook weer weg.
Maar hoe kun je het beste de anttene hangen en waar de ontvanger
hangen.
Of is gewoon voor in het beste?
 
Gewoon voorin plaatsen zover mogelijk bij motor en regelaar vandaan, antenne via de kortste weg naar buiten en die in geen geval over je regelaar laten lopen. Antennedraad nergens omheen draaien maar zoveel mogelijk los laten hangen. Die accuhouders kun je gewoon bij Quartel bestellen. Met een week heb je het in huis.
 
Dus bij Quartel hebben ze EH-89A opvoorraad.
Zal morgen eens heen bellen of een email sturen.
Dan kan ik mijn rompjes ook monteren.
 
Ik heb de kontronik fun480/42 met kontronik 30-6-12 en de 40-6-12 alleen die is nu stuk.
De storing is nog niet weg.
Ik heb vanalles geprobeert.
Als volgende ga ik nu de ontvanger voor een nieuwe uitwisselen.
Er zit nu en mirco IPD in van MPX.
Vloog er in het begin goed mee maar na de crash niet meer.
Bevreest dat hij stuk is.
EH-89A kon Quartel nie leveren of bestellen.[/img]
 
Nog even iets over de motor. Jammer dat hij stuk is. Ik ben van plan om mijn concept weer vliegklaar te maken. Er moet dus een brushles motor in zodat ik flink vermogen heb. Lukt dat met de Fun480 of zou er een zwaardere in moeten. De accu word een 3s2p lopo.
Weet je toevallig ook iets over de tandwiel overbrenging in de concept of moet ik 't ding uitelkaar halen om te kijken welke tandwielen er in zitten.

tieske
 
Motor is niet stuk maar de regelaar.
Ik had de + en - verwisseld stom stom stom :oops:
Had jij al een nieuw type kop op jou concept?
Vliegt goed die 480/42 toeren genoeg.
Hij verbruikt bijna 20A bij het hoveren.
Wat wil je weten over de tandwiel kast?
Die is bij alle 3 bij standaart alleen op de kontronik
zit een kleinder tandwiel op de motor.
 
Wat wil je weten over de tandwiel kast?
Die is bij alle 3 bij standaart alleen op de kontronik
zit een kleinder tandwiel op de motor.
Ik zou willen weten hoeveel tanden er op de tandwielen zitten dus welke overbrenging ik heb. En nee ik heb nog geen andere kop, anders had ik al eens met de standaard motor geprobeerd maar met de kop die er nu op zit heeft dat geen zin. Ik heb wel nog nieuwe bladen liggen en ook een nieuwe pitchcompensater met bijbehorende hendeltjes maar ben bang dat dat niks uithaald met de oude kop.
Je zegt verder dat het tandwiel van de kontronik kleiner is, bedoel je hiermee het aantal tanden of de tanden zelf. Ik weet dat het modul 0,75 moet zijn voor de concept.

tieske
 
Ik heb mijn kontronik ook eens op mijn concept met oude kop gehad.
Maar da hij er beter op vliegt nou zowat geen verschil.
Maar tussen de 2 rotorkoppen en met de 12 gr paddels dat merk je wel.
Alle tandwiel zijn bij mij standaard,allen op de motor zit een kleine omdat
die heelveel toeren aan kan.
Ik bestel binnen kort een 2e fun480/42 voor een van mij andere concept's
Maar kijk hier maar eens http://www.joerg-reinholdt.de/heli.htm.
Staat ook vanalles over de concept.
 
motor tandwiel is 16 tanden
tussen tandwiel is 63 tanden buiten en 16 bovenop

dus deze verhouding maakt op zich niet uit

hooftandwiel 63 tanden maakt dus een verhouding van 16/63 (dit is wel standaard).
 
Back
Top