conversie Sig four star 40

daar het vliegtuig zelf nog op de bouwplank staat en ik eerst terug nog deftig moet leren vliegen, zal het wel even duren.... 'k schat zo misschien juni ofzo

na veel cijferwerk had ik misschien beter een motor met iets minder kv genomen en dan een 4S.

maar in principe zou het moeten gaan.

Patrick

OK, zal best loslopen denk ik met de Hacker A30.

Ik vind het ook een beetje lastig om er nu "uit" te komen. De sites waar conversies van de 4 star 40 zijn beschreven zijn wat aan de oude kant. Voorlopig heeft de e-flite 46 de voorkeur, kijk ook nog naar Hyperion. Scorpion lees ik ook nog wel goede geluiden over. Een Chinees wil ik voor de verandering een keer niet aan.

En zo houd ik mezelf van de straat ;).

Succes met de bouw en leren vliegen iig. Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke resultaten, ik zal mijn 4 star niet af hebben deze zomer.

Freek

ik denk dat in het beste geval, ik het vliegtuig zelf wel klaar zal krijgen, maar of ik ertoe kom om ook echt te gaan vliegen ermee hangt van veel factoren af.

'k kan altijd wat testwaarden hier neerzetten bij statisch gebruik, ik heb een wattmeter beschikbaar.

en inderdaad... de meeste dingen die ik kan lezen in de US over conversies zijn oftewel oud, oftewel van mensen die 1000W erop zetten :-)

Patrick

Ik denk dat een 600W motor meer dan voldoende is. Het mot idd geen raket worden ;). Kom er wel uit..

Freek

Ach.... dat geworstel ook om die elektrobakkies... Zucht...
Ik kan ook al niet kiezen om een voor mij prettige set-up... waar ik altijd weer een hoge verwachting van 'moet' hebben
Ik kwakkel tussen een vliegende zeesleper op 6S en gewoon een 'normaal' toestel. 3 tot 4S... en dan nog een een hele lange vliegduur... :confused:
Notabene... 6S? Komt nog een extra vette investering voor mij bij als ik 2 tot 3C 5000 mAh wil laden! Tikt ook weer door...

Hier staat een vergelijkbaar draadje... De Hyperion waar Frank3 voor kiest komt eigenlijk best goed uit de bus voor zijn kist. Hacker, Hyperion, Scorpion zijn naar mijn gevoel motoren met prima rendementen. Ieder geval zijn alle data bekend, zodat je zo een motor in een motor calculeer programmaatje kan invoeren... avond aan avond propjes... batterijtjes... motortje kan afwegen...
A30? Kijk ook eens bij de A40 serie.

Voor het gemak tik ik alles maar in in eCalc.ch... hier de versie vanuit Castle Creations
http://www.ecalc.ch/motorcalc_e.htm?castle

[149090] taxi-cup-ii-elektro-3

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben wel benieuwd naar je resultaten met de 4 star icm de Hacker. Ben ook een beetje aan het rondkijken en kom voorlopig op de volgende opties:
AXI Gold 2826/12 (misschien underpowered?)

Gr,

Freekt

Ik heb de cloon van de motor Doet het prima op 4s met een 13x6.5APC een 60A regelaar erin en gaan, dit zou wel een goede motor kunnen zijn voor de 4* Ik heb deze in een kist van 2.2kg zitten.

Back