Copterx 450se vibratie probleem

@ Anko:

Is die Scorpion een binnenloper dan? Welke kV waarde heeft die?

Ik heb een standaard Align motor (450M o.i.d.) nu in het BO 105je.
Is 3500 kV en dat is eigenlijk te hoog, moet de gascurve nogal ver terugnemen en dat levert een wat warme ESC op. Motor word overigens niet voelbaar warm, ondanks redelijk vermogen voor alleen al te hooveren (kleine 200 W in stationaire hoover, t.o.v. plm 100~120 W voor een "gewone" 450).

Groet, Bert

@ Anko

Anko, weet jij het zeker van de scorpion?
Ik lees namelijk op diverse Fora dat er gedremeld moet worden om het passend te maken.
Ik wil plug & play.

Graag je reactie

Danny

@Bert, ik zei nergens dat de scorpion geen buitenloper was.. Scorpion heeft trouwens een 3000(ik geloof de 2221-10)kv motor.. misschien wat voor jou?

haal eens 1 boutje eruit, is deze 3mm, past de scorpion. is het boutje 2.5, moet je dremelen. is overigens heel weinig werk.... Het enige wat je moet doen is het sleufje breder maken, van 2.5mm naar 3mm, als het sleufje al niet 3mm is.

Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen.
Ik zoek inderdaad iets (volgens mijn ruwe berekeningen) in de geest van 2800~3000 kV.

Zal wel eens op zoek gaan, maar niet nu (moet weer aan het werk voor 7 weken).

Groet, Bert

Ik ben maar voor de Align motor gegaan. De scorpion is toch meer voor high 3d performance. Nu hoef ik mijn esc ook niet te upgraden.

Kon de Align (nieuw) voor 47,90 incl verzenden kopen

Ach, het moet iig goed zijn.

Mijn 3700xl is 3,5 jaar meegegaan, de nieuwere lichting align motoren zal alleen beter geworden zijn.
en die motor heeft mijn leerproces meegemaakt, en is meegegaan tot ik loopings, rolls en andere gekke dingen ben gaan doen
en die gekke dingen kunnen met de meeste motoren wel

Maar we hebben het hier over elektronica
maakt niet uit of je er een gigantische motor in zet, je gebruikt alleen wat je nodig hebt.
Beetje het idee van 700 pk in een fiat panda. Leuk, maar meer als 100pk zal hij effectief niet gebruiken.
Enigste punt is dat een grote motor grotere pieken trekt, wat de regelaar niet echt grappig kan vinden.
De motor vraagt nl, en de regelaar levert. Ook al betekend dit dat hij doorbrand, hij levert gewoon.
Daarom moet je bij een nieuwe motor altijd een beetje kijken naar wattage, en liefst wat gebruikerservaringen opzoeken waarbij men gemeten heeft hoeveel ampere er werkelijk door de regelaar getrokken wordt.

Maar normaal zal de regelaar niet zo snel vervangen hoeven worden.
met 35 a 40 amp regelaar kun je de gekste situaties aan, ik heb er 3,5 jaar een 35 amp op gehad. Die heb ik vervangen omdat er bij mij wel een grote motor in gegaan is, en ik was een beetje geschrokken van wat die motor aan amperes wegtrekt zou kunnen trekken... 45 amp is meer dan hij aankon..

Enigste waar je op moet letten is de bec, stroomvoorziening voor de servo's etc.
die wil in een regelaar nog wel eens voor een hoop warmte zorgen.
zet je er een losse bec op, scheelt dat in temperatuur en dus in levensduur. (ja, ook een regelaar "slijt", en zeker continu bloedheed worden verkort de levensduur gigantisch)

Thnx voor de zeer uitgebreide uitleg!!

Ach, het moet iig goed zijn.

Mijn 3700xl is 3,5 jaar meegegaan, de nieuwere lichting align motoren zal alleen beter geworden zijn.
en die motor heeft mijn leerproces meegemaakt, en is meegegaan tot ik loopings, rolls en andere gekke dingen ben gaan doen
en die gekke dingen kunnen met de meeste motoren wel

Maar we hebben het hier over elektronica
maakt niet uit of je er een gigantische motor in zet, je gebruikt alleen wat je nodig hebt.
Beetje het idee van 700 pk in een fiat panda. Leuk, maar meer als 100pk zal hij effectief niet gebruiken.
Enigste punt is dat een grote motor grotere pieken trekt, wat de regelaar niet echt grappig kan vinden.
De motor vraagt nl, en de regelaar levert. Ook al betekend dit dat hij doorbrand, hij levert gewoon.
Daarom moet je bij een nieuwe motor altijd een beetje kijken naar wattage, en liefst wat gebruikerservaringen opzoeken waarbij men gemeten heeft hoeveel ampere er werkelijk door de regelaar getrokken wordt.

Maar normaal zal de regelaar niet zo snel vervangen hoeven worden.
met 35 a 40 amp regelaar kun je de gekste situaties aan, ik heb er 3,5 jaar een 35 amp op gehad. Die heb ik vervangen omdat er bij mij wel een grote motor in gegaan is, en ik was een beetje geschrokken van wat die motor aan amperes wegtrekt zou kunnen trekken... 45 amp is meer dan hij aankon..

Enigste waar je op moet letten is de bec, stroomvoorziening voor de servo's etc.
die wil in een regelaar nog wel eens voor een hoop warmte zorgen.
zet je er een losse bec op, scheelt dat in temperatuur en dus in levensduur. (ja, ook een regelaar "slijt", en zeker continu bloedheed worden verkort de levensduur gigantisch)

Kan iemand mij een link van een filmpje mailen hoe een riem vervangen moet worden?
Heb daar mijn vingers nog niet aan durven branden. Volgens mij best ingewikkeld.

Tailboom uit frame halen (belt van het autorotation gear doen), vijsjes uit tailcase zodat 2 helften los komen, belt door de tailboom halen, nieuwe erdoor, tailboom in frame, belt rond autorotation gear en vanachter rond he tandwieltje dat in de tailcase zit en de schroefjes weer in de tailcase vijzen , klaar! ;)

Tailboom uit frame halen (belt van het autorotation gear doen), vijsjes uit tailcase zodat 2 helften los komen, belt door de tailboom halen, nieuwe erdoor, tailboom in frame, belt rond autorotation gear en vanachter rond he tandwieltje dat in de tailcase zit en de schroefjes weer in de tailcase vijzen , klaar! ;)

Thnx!

@ Anko
@ Brandenburg

Jongens,

Ik heb voor mijn Copterx 450 SE V2 een Align mainshaft, Align Featheringshafts.
Het volgende:

1: Featheringshaft Align is bijna 10mm langer
2: Mainshaft ongeveer 5mm langer

Ik las op het zakje dat de mainshaft voor de Align 450 Pro is, maar volgens de leverancier RC hellevoet is deze gelijk aan de sport.

1: featheringshaft van Align inbouwen is geen optie want ik krijg de blade clamps nooit vast zonder speling.

2: Mainshaft heb ik wel kunnen plaatsen, maar moet ik nu niet de 3 linkjes langer maken omdat de kop hoger zit?

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Ik baal echt van die Featheringshafts....

Alvast bedankt!

Niet meer naar die winkel gaan. je moet de SE V2 align onderdelen hebben, niet die van de pro, niet die van de sport. die assen zijn idd anders..

Je kan niet zomaar een langere as erin plaatsen, krijg je zoals je al zei problemen met de links(en nog belangrijker) de geometrie van de kop.;)

Die kerel is overigens niet goed op de hoogte van zn materieel, want de Pro/sport assen zijn verschillend.. de Sport hoofdassen en de V2 hoofdassen zijn wel weer hetzelfde.

Als je onderdelen vervangt of sleutelt aan je heli. Moet je daarna alles weer afstellen.
Ik neem aan dat je weet hoe je een kop moet afstellen?
Beginnen bij de swashplate en rustig omhoog werken. Dan weet je ook of je de linkjes moet aanpassen
En de juiste onderdelen zijn ook belangrijk.

Niet meer naar die winkel gaan. je moet de SE V2 align onderdelen hebben, niet die van de pro, niet die van de sport. die assen zijn idd anders..

Je kan niet zomaar een langere as erin plaatsen, krijg je zoals je al zei problemen met de links(en nog belangrijker) de geometrie van de kop.;)

Die kerel is overigens niet goed op de hoogte van zn materieel, want de Pro/sport assen zijn verschillend.. de Sport hoofdassen en de V2 hoofdassen zijn wel weer hetzelfde.

" Die kerel is overigens niet goed op de hoogte van zn materieel, want de Pro/sport assen zijn verschillend.. de Sport hoofdassen en de V2 hoofdassen zijn wel weer hetzelfde.[/QUOTE"

Je vat de koe bij de horens. HIj weet het inderdaad niet. Heb vorige maand voor mijn Esky belt cp v2 ook featheringshafts bestelt. Krijg ik die van de Esky king v2. Terwijl deze wel onder het kopje "ESKY BELT CP v2"staat. Ruud (rc hellevoet) blijft ook nog stug volhouden dat het niet kan wat ik claim..... De featheringshafts van de king zijn veel kleiner dan die van de Belt.

Als je onderdelen vervangt of sleutelt aan je heli. Moet je daarna alles weer afstellen.
Ik neem aan dat je weet hoe je een kop moet afstellen?
Beginnen bij de swashplate en rustig omhoog werken. Dan weet je ook of je de linkjes moet aanpassen
En de juiste onderdelen zijn ook belangrijk.

Hey,

ja klopt dat weet ik wel, maar omdat ik had begrepen dat de onderdelen 100% compatible zijn was ik verbaast dat ik linkjes moest gaan aanpassen. vandaar.

Maar zoals Anko zojuist heeft aangegeven zijn de onderedelen dus niet goed:(. Wel blij dat ik weet dat ik de Align V2 SE onderdelen moet hebben.

Back