CopterX CX 450PRO-TT V3 Torque Tube Version Kit (CX450PROTT-KIT)

• Topicstarter Topicstarter bert_france
  • Startdatum Startdatum
nee de ESC die je er bij kan bestellen, dus motor+ ESC
dat blauwe ding met koelplaat en een losse BEC

standaard (dus ongeprogrammeerd) doet ie het ook maar hoor je rare geluidjes, na programmeren is dat weg
fusonic heb ik later er bijbesteld en dat zit op een Telebee 320.

met die gyro's krijg je die problemen op DS stand. DE Hk401b heeft dat weer niet, maar die gaat weer niet goed op andere servo's heb ik getest. Kortom is kennelijk een match tussen gyro en servo
Mogelijk werkt de gyro die je bij eHirobo kan bestellen wel goed op die fusonic in DS mode.
Op standaard mode is alles prima. Je moet een poosje testen met het rudder om vast te stellen of het wel of niet goed werkt, want af en toe maakt die van die valse bewegingen.

vliegtijd ca 7-8 min op 2200ma

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal het gaan zien als ik hem ga bouwen(duurt nog wel even hoor). Heb de pro kit met de electro kit dus motor, ESC, Gyro, Fusonic tail, en 3 habbiebabbies voor de andere van eH.

Ik heb hem ook besteld en hij is inmiddels onderweg. Hij is verzonden met UPS Worldwide Express. Hebben jullie daar nog last mee gehad wat betreft de douane? Of hebben jullie een andere verzendmethode gekozen?

Heb trouwens de Pro kit incl. de electronica. Waar ik nog wel een vraag over heb.

Er zit een BatteryHobby Li-Polymer Battery 11.1V 15C 2200mAh accutje bij, nou lees ik wel eens dat een 15C te laag zou zijn.
Hij hoeft van mij totaal niet fel te zijn of super veel vermogen te hebben, 3D vliegen zit er voorlopig niet in. Maar is zo'n 15C schadelijk voor de rest?

• CopterX 450PRO Electronic Parts Package Specification:
  • 9G Servo x 3
  • CopterX 240Gyro x 1
  • CopterX 430XL 3500Kv Brushless Motor x 1
  • CopterX 50A ESC with BEC x 1
  • Fusonic 9257 Servo x 1

Laatst bewerkt:
Hoi Bert,

Ik had dezelfde gekocht, 450Pro+electronics 103,-Euro(incl. verzending). Besteld op 28Juli en op 2Augustus stond hij bij mij op tafel. Gewoon de standaard (goedkoopste) verzend manier. Dus ach 5daagjes is eigenlijk super snel. En geen problemen gehad met de douane dus weer mazzel :D

ja prima setje. Ik was iets goedkoper uit, maar dat zal de dollarstand geweest zijn. Die TT is ook prima. Verhalen over minder schade met een snaar is onzin, dan breekt dat tussenwieltje ook zodra je de grond raakt.
Vanavond weer 2 accus leeggevlogen. Geen last meer van rare tikken in de staart nu de gyro op standaard staat.

@Remco met UPS ben je gewoon de klos. Je gaat BTW betalen, en 10 euro inklaringskosten. Misschien ook nog invoerrechten, maar dat hangt er vanaf.
Beste is voortaan slowspeed te kiezen. Inderdaad komt dat ook in 5 dagen aan

Die accu is wat mager maar met het 11T tandwieltje haal je best een aardige tijd en vliegt als een speer. 14T is pas nodig je 3d gaat vliegen.

full
full

Little bird na wat accu's vliegen
Kapje komt van FMT model (ebay) vandaan FMTmodel items - Get great deals on F01481 Durable plastic canopy,Trex 450 SE V2 helicopter items on eBay Stores!

koolstofblaadjes zijn onderweg http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110657297073&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
die shipt niet zo snel, duurt al 16 dagen

@ Bert

Vlieg jij hem zoals ie uit de doos komt zeg maar, dus alles standaard? Want je leest wel eens van mensen dat ie uit elkaar zou spatten van ellende en dat soort dingen. Volgens mij is dat allemaal wat overdreven. Ik verwacht hem binnenkort dus dan weet ik het ook haha

@ Bert

Vlieg jij hem zoals ie uit de doos komt zeg maar, dus alles standaard? Want je leest wel eens van mensen dat ie uit elkaar zou spatten van ellende en dat soort dingen. Volgens mij is dat allemaal wat overdreven. Ik verwacht hem binnenkort dus dan weet ik het ook haha
ja hoor
niets uit elkaar gespat
weer 2 accu's vanavond
wel een merkwaardig geluid uit de regelaar bij een volle accu de 1e 10 seconden, daarna alles prima

maar dit is geen HK :vamp:....
uiteraard kan je eea opgraden met align, maar waarom dan geen Align direct aangeschaft. Ergens op dit forum kwam ik iemand tegen die alles vervangen had door Align behalve de staartbuis. Dan is die man toch vele malen duurder uitgeweest??
voor 65 dollar is dit een prima setje, en anders bestel je er nog 2 bij
kan makkelijk voor dat geld en heb je nog steeds geen Align prijs betaalt

ja dat zou wat wezen een CHC
:wink:
Ik heb de antenne verlegd van achter naar de staartbuis naar voren met een plastic buisje. Vanwege storing uit de regelaar. In sommige bochten hoorde ik iets raars met merkwaardige bewegingen.

Maar ja ik vlieg nog op zeer ouderwets 35 mhz
Zal op 2.4 gig weinig uitmaken denk ik. Na verlegging wat dit verdwenen.

Nog een tip: zet dat balletje voor de hekrotorservo zo kort mogelijk. De uitslag is al niet groot voor de servo en als je de arm nog langer maakt reageert het nog beroerder. Standaard zit er een schroefje bij dat te kort is om door het heveltje te draaien opdat je een moertje aan de onderkant kan zetten. maar ergens in het zakje zit een wat langer boutje, die wat afknippen op lengte en het balletje zit prima vast, met locktide uiteraard....
En vergeet niet de ATV in te stellen op de gyro anders loopt de servo vast in de hoeken met alle gevolgen van dien.
Geen binding gezien bij de CopterX, ook niet op de tuimelschijf.

Nou hij is binnen hoor eerste indruk is gewoon goed spul. De flesjes vloeistof zijn inderdaad zo goed als leeg. En Bert, je zat er naast. Totaal 0 euro hoeven te betalen aan UPS.

Nou het geluk is weer weg hoor haha, gister een servo kapot gemaakt met monteren. Denk iets te ruw geweest met het snoertje, bij de staartservo zit netjes zo'n antiknik rubbertje maar bij de kleine servos niet. Nja dinsdag liggen er weer nieuwe op de mat dus dan kan ik weer verder.

Ik zit even vast hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben met de servo's bezig en de instellingen op mijn DX6i. Als ik achter de heli sta ( staart naar mij toe dus ) gebeurd er het volgende.

Throttle stick omhoog. Alle 3 de swash servos duwen de swashplate omhoog. Dit klopt dus lijkt me.

Rudder werkt ook.

Als ik naar Aileron rechts geef, gaat rechtsvoor naar beneden en linksomhoog. De achterste servo blijkt netjes stil.

Maar als ik Elevator naar voren geef, ik wil dus vooruit vliegen gaan de 2 voorste naar boven en de achterste servo omlaag. Volgens mij zit dit vekeerd om? Dan vlieg ik toch achteruit of maak ik een denktfout.

Iemand raad?

Laatst bewerkt:
koolstofblaadjes vandaag binnen, mooie blaadjes, perfect in balans, maar helaas is de post hardhandig geweest en zit er een scheurtje in 1 van de 2.
Email naar de chinees en maar afwachten of ie een andere setje stuurt.
kwaliteit is in elk geval ok

@remcoinc
mazzelaar met ups.... maar die van mij kwam ook zonder bijbetalen door de (franse) douane.
Je vraag: elevator heet nu eigenlijk nick bij helivliegen, die moet je dus omkeren. Zodra je de nick naar voren drukt moet de achterste omhoog, de voorste 2 naar beneden.

aileron heet eigenlijk roll in heli stand. Als je die rechts doet, moet de rechter naar beneden, en de linker omhoog, dus dat klopt bij je.

@remcoinc
mazzelaar met ups.... maar die van mij kwam ook zonder bijbetalen door de (franse) douane.
Je vraag: elevator heet nu eigenlijk nick bij helivliegen, die moet je dus omkeren. Zodra je de nick naar voren drukt moet de achterste omhoog, de voorste 2 naar beneden.

aileron heet eigenlijk roll in heli stand. Als je die rechts doet, moet de rechter naar beneden, en de linker omhoog, dus dat klopt bij je.

Oke maar ik noem het voor het gemak even zo als mijn DX6i ze noemt. Maar ik kan alleen de elevator/nick los reversen dus dan is het nog niet goed.

Ik heb het als volgt aangesloten op mijn ontvanger zit dar iets fout?

Aux1 - rechterservo voor
Gear - nog niks
Rudder - de rudderstekker vanuit de gyro
Elev - de achterste swash servo
Aile - linkerservo voor
Thro - de ESC

ken die zender niet van je, maar je moet in het mixmenu zijn, dus niet die achterste servo alleen omkeren.
zit er niet iets wat swash heet of zo?
in dat mixmenu kan je (in het algemeen) de 3 servo's onderling bijstellen, en ook het mixprogramma ompolen.
de andere functie's zijn goed, dus de servo's zitten goed

Swash type (Normal, and CCPM 120) kan je daar niets veranderen?

Ben er inmiddels uit Bert het zat hem inderdaad in het Swash mix menu de Pitch moest van negatief naar positief. En ik heel moeilijk doen met reversen en dingen haha. Kan ik morgen beginnen met het netjes wegwerken van alle kabels en dan even proefdraaien. Vind het wel erg leuk hoor zelf zo'n kit in elkaar zetten. Daarom nam ik ook een kit ik vind het sleutelen net zo leuk als het vliegen zelf.

Dit menu is de oplossing
DX6i_HowTo_Part_4_Binding_Swash_Throttle_Pitch_Curves.jpg

Je gebruikt servo reverse om je swash servos allemaal dezelfde kant op te laten gaan wanneer je pitch geeft.
Het "swash mix" menu bepaalt de werkelijke richtingen van de commandos en de maximum uitslag.
Dus elevator wisselen van + naar - getallen laat hem andersom sturen.
Groot getal is grote uitslag, klein getal is kleinere uitslag

Laatst bewerkt:
Back