CopterX CX 450PRO-TT V3 Torque Tube Version Kit (CX450PROTT-KIT)

• Topicstarter Topicstarter bert_france
  • Startdatum Startdatum
Mooi

voordat je hem start, draai eerst de rotorkop met de hand en zorg dat de servo's in de uiterste stand gaan staan, dwz vol pitch, nick en roll
dan idem met vol negative pitch, nick en roll.
(dus de ene stick schuin bovenin, de andere naar boven of naar onderen)

en kijk of de boel niet ergens vast loopt. Brommende servo's zijn indicatie dat er ergens een servo tegenaan loopt te duwen tegen iets wat niet verder wil

staat zo slordig wanneer de boel ontploft in de lucht door binding

Oke hij zit in elkaar net even buiten getest of alles werkt. Eerst stuurde de staart heel erg mee dus gyro reverse switch omgezet. Alleen de staart blijft trillen. Heb jij voor mij een waarde waarop jij je gyro ingesteld hebt bert? ( of iemand anders ). Dit als beginpunt. Kan je dan gelijk kijken naar de delay setting?

Mag de gyro ( het kastje zelf ) elke kant opwijzen of moet hij met de letters leesbaar zijn als je achter de heli staat?

Laatst bewerkt:
staart trillen is te veel gain
begin eerst eens op 50%
delay moet op 0 bij de meeste gyro's
Dan heb je nog HH en normal. Heading hold loopt weg als je de ontvanger+ zender aanzet.
Deze nog ff niet gebruiken, maar de standaard.
Trim in het midden zetten op je zender, servohevel moet dan ook in het midden gaan staan, anders bijsleutelen.
Dan eerst je ATV instellen, dus max rudder/links rechts geven, en kijken of ie vastloopt in de staart. Dan ATV terugdraaien totdat ie net niet de uiterste stand kan bereiken, zeg 0.5 mm er voor.

Dan voorzichtig hooveren. Als ie dan wegdraait eerst proberen met de stuurstang bij te draaien om hem zover te krijgen dat ie nauwelijks meer wegdraait. Pas daarna je trim gaan gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
met HK 500 heb ik het nu helemaal gehad. Na 6 maanden tobben en amper 5 minuten gevlogen te hebben, brak van de week spontaan een boutje van het chassis af. En vandaag begaf het one-way lager het. Heli plofte neer en uiteraard is er dan wat verbogen.

nu deze heli besteld CopterX CX 500SE V2 Kit. Met motorkit en regelaar. Ben benieuwd hoe dit is. Zodra die binnen is zal ik een verslagje op het forum zetten.

copetx 500

verslag staat hier copterx-500-v2

CopterX is prima... 450 of 500
gewoon vliegen en gaan:banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
Net nog even een lipo gevlogen met mn CX450PRO. Hij vliegt echt goed geen gekke of onverwachte dingen. Geeft toch een goed gevoel een doos onderdelen krijgen en dan zelf een heli opbouwen voor de eerste keer. Ben erg blij dat ik voor deze heb gekozen.

Hebben jullie nog een tip voor een soort snelsluiting voor de traininggear. Met traininggear eronder past ie zo lastig op de kast. En telkens die tywraps nos knippen is ook niet ideaal.

http://www2.gpmd.com/image/h/hmxe9549.jpg

Training gear clips heten ze dus alleen waar haal je die?

Laatst bewerkt:
er bestaan ook van die tywraps met die balletjes, als een soort gordeltje
die kan je hergebruiken
misschien eens bij de bouwmarkt kijken?
of anders elastieken?

Ja ik weet welke je bedoeld Bert, scheelt inderdaad tywraps, bedankt. Betere oplossing is natuurlijk veel oefenen en dan zonder landing gear haha. Hopen dat het morgen een beetje leuk vliegweer word.

er bestaan ook van die tywraps met die balletjes, als een soort gordeltje
die kan je hergebruiken
misschien eens bij de bouwmarkt kijken?
of anders elastieken?

ik heb afgelopen week klein onderhoud gepleegd aan mijn CX450 pro...
- lagers van de bladhouders vervangen, speling bleef dus nieuwe blad houders er opgezet, van mijn reserve align pro kopje.
- hoofdas vervangen door een nieuwe van align Trex 450 PRO. (zat een hééééle lichte slingering in)
- tandwieltjes van de torque tube in het frame vervangen door nieuw van align(waren gestript, wat heel snel kan gebeuren met deze heli)
- feathering shaft vervangen door nieuwe (uit voorzorg)
- thrust bearings vernieuwd door een setje van een Blade 400 (passen ook) en opnieuw ingevet met Kroon oil Wheel bearing grease NF met lithiumzeep als verdikkingsmiddel hier de link naar het vet
- nieuwe skids eronder, nu witte aligns ipv de slecht zichtbare zwarte van CX.
- alle lagers van een druppie teflon olie voorzien.

Vliegt als een zonnetje deze CX450 Pro. Alleen nu nog op nieuw rubbers voor in de kop.
iemand tips welke rubbers ik het beste kan nemen? KBDD heeft oranje harde rubbers, Trueblood engineering groene harde....

Laatst bewerkt:
Back