Corby Starlet voor een Typhoon 29

Nog wat plaatjes;

corbystarlet18ff3.jpg

Niet volgens de kit maar wilde de tip met de balance gewicht uitgevoerd.
Komt geen lood in hoor dat is niet nodig staat wel leuker.

corbystarlet19iu7.jpg

In de kit staat op tekening de vleugel volledig ingedekt maar dit is meer schaal kwam daar pas achter nadat het ontwerp klaar was.

corbystarlet20sa7.jpg

corbystarlet22de7.jpg

Leuk staartje toch met die roertjes.

corbystarlet23mv0.jpg

corbystarlet24hm2.jpg

Hoogteroer ook met balans gewicht.

corbystarlet26zt4.jpg
Klaar
voor de glas met PU behandeling.

corbystarlet27py6.jpg

corbystarlet28yq4.jpg

corbystarlet29fo9.jpg

corbystarlet30kd1.jpg

corbystarlet32ku9.jpg

Ton

Volgens mij heb ik die foto's al eerder gezien. ;)

Maar 't blijft leuk en wellicht maak ik er ook nog wel eens eentje als "tussendoortje".

En nu graag nieuwe foto's!

Wouter,

Klopt, maar we moeten eerst de spanning een beetje opdrijven.

Pas daarna komt de golf met nieuwe foto's nog even geduld dus:p.

Ton

Hier zijn weer wat plaatjes;

corbystarlet41oj7.jpg

corbystarlet47oc2.jpg

Strak genoeg nog wat schuren dan kan er een grondverfje op.

corbystarlet48bn3.jpg

Koperdraad met dunne CA geplakt op de delen waar een naad moet komen van een klepje en de motorkap moet komen.

corbystarlet49bu0.jpg

In de antennekabel zit mooi dun massief kopendraad.

corbystarlet50kd4.jpg

Leuk om te proberen en te prutsen.

corbystarlet51ev5.jpg

corbystarlet52ld8.jpg

Verf ertegenaan smeren en draad na drogen verwijderen, dit is dan het resultaat.

corbystarlet53kw4.jpg

Grappig toch, later meer over de motorkap, ga sstraks eerst verder met de vleuegl.

Ton

Nou Ton,

jij wil een paar paneellijnen aanbrengen op het model, zit de familie zonder TV!

Best een goed idee, alleen ziet ernaar uit dat de randjes een beetje 'opstaan', of is dat door de foto.
Ik gebruik zelf 0.5mm 'low tack tape' wat een wat de paneellijnen wat minder laat uitkomen.

Wordt een leuk kistje.

Groetjes, Edwin

Edwin,

Ja hallo modelbouw is nou eenmaal belangrijker dan TV:p kijken ze maar effe niet hoor:puppydogeyes:.

Klopt opstaande randen, maar is ook nog niet klaar is wel al een heel mooi en strak lijntje zo.

Ton

Zo eerst maar eens verder met de vleugel

corbystarlet54hz8.jpg

corbystarlet55jr0.jpg

corbystarlet56jd2.jpg

corbystarlet57ql9.jpg

corbystarlet58uo3.jpg

Voor de stripjes van de ribstitich worden wat spijkers in de zijkant van een plaat gedrukt
waarna de een draad over een stuk papier wordt opgespannen.

corbystarlet59ov9.jpg

Draadjes op afstand op het blad papier en klaar om strookjes te snijden

corbystarlet60sj9.jpg

Met een aanslag en wat spelden wordt de breedte van de strookjes uitgezet.

corbystarlet62jj3.jpg

corbystarlet63dl8.jpg

Naaigaren voor gebruikt en met PU ingesmeerd.

corbystarlet64vs9.jpg

Grappig maar voor het mooie iets te breed.

corbystarlet65bd1.jpg

Smaller komt toch beter uit.

corbystarlet66cs6.jpg

corbystarlet68le8.jpg

Na 10 min snijden gaat snel genoeg toch.

corbystarlet69fq3.jpg

Dit zou voldoende moeten zijn voor boven en onder, we kunnen dus aan de slag met plakken.

Lijkt allemaal heel veel werk maar is eigenlijk zo gebeurt en nog grappig om te doen ook.

Later meer plaatjes.

Ton

Moest me Corby hier even opgraven was al weer een jaar geleden.

Mag duidelijk zijn dat afwerken niet mijn favoriete bezigheid is maar moet tenslotte toch gebeuren.

Eerst maar weer wat plaatjes;

corbystarlet70.jpg

corbystarlet71.jpg

corbystarlet72.jpg

corbystarlet76.jpg

corbystarlet79.jpg

corbystarlet80.jpg

corbystarlet82.jpg

corbystarlet83.jpg

:)

Ton

goed bezig ton! ik ben vorige week weer begonnen, moet eerst eens de bestaande projecten afmaken voor ik weer met nieuwe dingen mag starten. de romp is nu voor een groot deel ingedekt.

Hoi Ton,

goed dat je weer de Starlet oppakt. De stitching ziet er goed uit. Wordt een mooie kistje, en kan je technieken op oefenen voor de Fiat.

Groetjes vanuit Malta, Edwin

Wouter,

Er wordt weer gebouwd in huize Van Munsteren!
:thumbsup:Heeft niet echt stilgestaan maar ging veeeeeel langzamer dan normaal.
Was meer met tekenen en het schrijven (althans proberen) bezig van een verslag van de Wave vliegboot, dat nu is afgerond en in het RCM&E staat met bouwtekening.
rcmemetwave.jpg

rcmewave.jpg

Een volgend model is ook al bijna klaar :D waarna de Corby Starlet aan de beurt is, trouwens prima motivatie om het model verder af te werken.
Ben tijdens het verven ook aan de tekening bezig die in 2D te zetten, veel werk maar leuk om te doen.

Jitze,

Mooi dat je weet aan het knutselen bent maar je maakt toch wel eerst de Corby af, Red Eagles :cool: Ben :sleepy: zit met smart te wachten op de maiden die je hem beloofd hebt.

Edwin,

Gaat langzaam maar de FIAT komt steeds dichterbij en dan te bedenken dat je me zit te pushen voor een FW190 :mrgreen:

:D
Nog even wat plaatjes van de Corby zoals tie er nu bij staat, nog niet klaar maar wel al grappig.

corbystarlet84.jpg

corbystarlet85.jpg

corbystarlet86.jpg

corbystarlet87.jpg

corbystarlet90.jpg

corbystarlet89.jpg

Ton

Wordt een verrekte mooi kistje Ton! :celebrate:
Gaaf dat je artikel van de wave gepubliceerd wordt
Moet je ook even plaatsen op het forum natuurlijk :p

(zou je tevens een scan willen maken van het Dawn Patrol stukje? :rolleyes:)

Groeten, Ralf

pf, de lat ligt weer hoog.
eigenlijk moet ik nu dus ook mn vleugels ribstitchen. Of is dat weer te gek voor een funschaal kistje?

tijd genoeg om over na te denken, eerst een dakterras maken ;)

Weer eens tijd voor een update had deze plaatjes wel bij het verslag van Jitze gezet maar me eigen Corby vergeten te update;

corbystarlet96.jpg

Staartwiel ophanging van 2mm verenstaal en een kroonsteentje met een messing doorvoer pijpje.

corbystarlet97.jpg

corbystarlet98.jpg

Zo die staan er nu tijd voor de echte update want de Corby is vliegklaar hier dus nog een paar plaatjes.

corbystarlet99.jpg

Gehele onderstel zou eigenlijk van aluminium moeten zijn maar laat het even zo, eerst maar eens lekker vliegen.

corbystarlet100.jpg

Rolroer aansturing niet schaal maar praktisch.

corbystarlet101.jpg

Zo staat tie er nu bij moet nog wel registratie op.

corbystarlet102.jpg

corbystarlet104.jpg

De opstap nog een beetje geweathered en ziet er wel grappig uit.

Ton

Hoi Ton het ziet er mooi uit, het zou qua model niet mijn eerste keuze zijn maar het heeft wel iets grappigs in zich.
Die rolroeraansturing waar je de servo-as door de folie (neem ik aan) steken zit er op die plaats nog een balsa sheeting onder of heb je een gaatje in de folie gemaakt?
Ik neem aan dat je de servo van de andere zijde hebt vastgeschroefd zodat die demontabel is.

groeten en succes met de maiden.
Michiel

Edwin,

Heb ik ook aan gedacht maar heb de verf in een spuitbus zitten vindt zo'n geklieder maar ben het met je eens zou zeker beter staan. Misschien toch maar doen.

Michiel,

Dank je en ja veel van die homebuild kistjes hebben wel wat en je kunt er wat schaal betreft ook nog veel leuke dingen mee doen zonder dat het erg complex wordt. En daarbij vliegt het ook nog eens heerlijk relaxed.

Je omschrijving van de rolroerservo klopt de folie zit ook nog eens vast op de rand van de servo, effe een pagina terug gekeken stond nog een mooi plaatje hopenlijk is het duidelijk zo.

corbystarlet20sa7.jpg

Heb dacht ik niet geschroefd maar op het plankje gelijmt gaat er toch niet meer uit.

Ton

leuk Ton,
schiet lekker op zo ja!

Doe je even een belletje of mailtje als je gaat maidenen? Denk dat het niet gaat lukken om ze tegelijk te maidenen, tenzij je nog even de tijd hebt...

Hij vertelde dat hij jaren geleden de Starlet gebouwd heeft en dat zijn zoon toen 10 jaar oud was.
Grappig is dat de kist nog steeds in zijn bezit is en dat ook zijn zoon er nu mee vliegt.

Ik heb de ZK-TOY zelf rond 1983 zien vliegen op een show in Nieuw Zeeland, en ik heb 'm zelfs nog op een oude S-8 film staan!
Alleen was de piloot toen jonger, en sleepte in zijn eentje de kist met het staartwiel op zijn schouder over het veld.

Max.

Back