Corne's multirotors...builds, pics and more

Hier even een update fotootje....

02656a9578f37772f35ab954d06893d0_zpsa66c5549.jpg

Sorry dat ik weer kritisch ben ;), maar waarom heb je die draden naar de motor een beetje in mekaar getwist? Zou er net wat netter uitzien.

Ik heb besloten toch met stekkers te werken omdat anders de kabellengte weer aan de korte kant is, en de stekkers van de sunnysky motoren klemmen goed in de 3,5 mm goudstekkers.

Omdat ik toch de draairichtingen van de motoren nog moet uitzoeken, heeft het geen zin om nu alles al vast te gaan zetten, dus dat komt nog wel, en dan loopt alles wel netjes langs elkaar hoor !:D

Wat ik doe is solderen zonder krimpkous vast te maken op 2 van de 3 draden en dan gok ik maar wat bij de eerste keer en dan doe ik waar de motoren verkeerde kant op draaien nog eens de 2 overgebleven draden omsolderen en dan pas krimpkous vast. Heel simpel dus.

Wat betreft calibratie via naze32 wat je eerst vroeg moet je het volgende doen. Je kan ze alle vier tegelijk doen of 1 voor een volgens hetzelfde procedure, maar je haalt de ESC connectie weg op de FC.

Hier citaat van mij op naze32 multiwii forum. Let op calibreren zonder props! Props moeten er pas op als je zeker weet dat het goed gecalibreerd is, want je multi kan bij verkeerde calibratie wegvliegen.

For folks who want to know how to calibrate ESC's.
Let's say you want to configure your ESC's between 1050 and 1950us.
1.) REMOVE PROPS and unplug your lipo ofcourse.
2.) Login to the cli and type 'set mincommand = 1950' and hit enter to execute
3.) Prepare already 'set mincommand = 1050' but don't hit enter before next step is completed!
4.) Now plug in your lipo and wait till ESC's make calibrating sound as they detect high throttle input
5.) Now quickly hit enter and you will hear all ESC's will detect low throttle input on 'set mincommand = 1050'.

And done! You should test it caryfully before putting props on it, that the motors spin and react normally when armed. You also might repeat this if you're not sure that some ESC's passed. You can always do it one by one ofcourse if you want.

je mincheck en maxcheck moeten bij 1050 en 1950 ertussen liggen op ongeveer mincheck =1100 en maxcheck= 1900

Laatst bewerkt:
Ik overweeg een custom frame te maken op basis van de flip armen.
Zou iemand aub de afmetingen van met name de verbindingspunten kunnen geven? Thanks!

Flip afmetingen zijn niet de beste afmetingen. Als je zo'n frame wil maken pak dan de volgende afmetingen.
pitch 33,5cm
roll 36cm
diagonal 48cm

Die zijn namelijk van mijn Iconic-X quad :D

Wil toch ook eerst de nieuwste software proberen erop te krijgen, aangezien ik anders als ik instellingen ga veranderen, na het updaten van de firmware weer opnieuw kan beginnen.....

Tja dat begrijp ik, maar goed ga zo weer verder met het ding......het moet toch wel een aardige raket worden denk ik.....hahahah

Hopelijk deze week nog testen, maar met die kou en wind......maar ff wachten tot het iets minder is....

Flip afmetingen zijn niet de beste afmetingen. Als je zo'n frame wil maken pak dan de volgende afmetingen.
pitch 33,5cm
roll 36cm
diagonal 48cm

Die zijn namelijk van mijn Iconic-X quad :D

:D ja mooie maten zeg
maar was misschien niet duidelijk. Ik bedoel alleen de armen van de flip.. die lijken me wel flex. Nouja ...

dus alleen het armpie

PFF wordt gek van die software voor die naze32....

ik heb een progje om die firmware te updaten, maar ik dacht ik ga eerst even de regelaars calibreren.......nou ik snap er de ballen niet van.....ook niet wat ik nu voor software nodig heb om dit te doen.....

het enige begrijpelijke is die multiwii wingui, maar daar kun je alleen wat std instellingen in veranderen.......

Corné , ik begrijp er ook geen bal van maak je niet druk.
Default staat het bodje al op X-quad , ik heb de multiwii gui gedownload en alles via daar gedaan.
Sluit effe alles aan , ik zal je zo een link sturen met de software.

ik heb 2.2 al gedownload...maar die mutiwiiconf. wil niet starten.....

ook heb ik afroflashfc al gedownload om de nieuwe firmware straks te laden....

en de multiwii wingui heb ik ook al....

maar ik zoek de cli om de regelaars te resetten.....

ik weet niet wat die putty is, maar ik heb nu de naze32 cli configurator op het scherm, dus dat is al iets.....heb verbinding met het bord, dus ga ff proberen om de regelaars te calibreren......

Die kun je niet via die gui doen. Die is daar te langzaam voor eigenlijk. Calibreren moet zodra dat muziekje afgaat gelijk naar minimale throttle.

Een andere tip. Je kan via je CC3D bordje je regelaars op je flip ook calibreren en dan alleen de juiste waardes invullen.

Back