Corne's multirotors...builds, pics and more

Calibreer ze toch gewoon 1 per 1...rechtstreeks op je ontvanger.

Ik vind dat Cli/putty gedoe toch wel shit.
Geef mij maar Arduino en multiwii gui , is veel gemakkelijker...ook omdat ik het gewoon ben.

ik heb ze net met dat progje gecalibreerd, alles zag er goed uit, als ik de uitslagen veranderde van de gas in de zender zag ik netjes de waardes in dat progje veranderen, Maar !

Nu start ik die wingui en is mijn gaskanaal ineens mijn hoggteroer volgens dat ding, en ik weet zeker dat dat niet zo is.....iemand een idee?

Hoe heb je dat gecalibreerd met dat programma? Spanning van de regelaars afgehaald ofzo?Heb je toevallig je mappings gewijzigd?
map EATR2134 of map EATR1234

Dat zijn namelijk je kanalen en hun functie

ik heb daar niets aan veranderd en in dat prog zie ik ook de gaswaardes verlopen als ik de gas beweeg, dus vind het een beetje vreemd.....

dat calibreren gewoon zoals jij zei, alleen pakt dat progje geen enter, dus druk je snel met je muis in een ander invoerveld na de eerste piepjes, en hij zet hem dan terug naar 1050, en klaar is klara......

gas is kanaal 1 en dat geeft hij ook aan bij rc-live als ik de stick beweeg

ik krijg hem trouwens ook niet gearmed, maar hoe kan dat ook, als de software niet precies de uiterlijke waardes van mijn zender kent ?Dan weet ie toch ook niet wat stick rechtsonder is ?

Ja dat kan ook....alleen dat programmatje werkt af en toe traag vind ik. minthrottle en maxthrottle ook ingesteld?

verander je mappings naar je wens of je draait die twee stekkers om totdat je controls kloppen.
Je moet je zender travel zo instellen dat je op ieder kanaal tussen 1000 en 2000 komt.

Corné , zet het eens aan de gui , daar kan je de stickrange bekijken en kan je ineens zien als je endpoint goedstaan en als je kanalen moet reversen.
Vergeet je acc niet te kalibreren voor je een vluchtje doet.

Wat ik ook altijd doe is elke keer voor ik begin te vliegen de gyro's kalibreren.
Dat doe je zo , gas dicht , rechter stick naar beneden , dan yaw naar links , dan zie je een lichtje flikkeren op je bord.

Laatst bewerkt:
Aileron=1 Elevator=2 Throttle=3 Rudder=4

Dus in jout geval lijkt Throttle en rudder omgedraaid als ik het goed heb?
EATR1243 zou bij jou ook alles goed moeten zetten afhankelijk van hoe het nu staat

Ik heb alleen de pitch moeten reversen meen ik

Nou er klopt geen reet van die volgordes, maar ik heb nu de draden in de ontvanger verwisseld zodat in de wingui alles klopt, maar kan nog steeds niet armen.....pffffffffff leve openpilot !

en ik zal eens het een en ander gaan reversen in de zender.....

ik doe armen via een kanaal. Maar je moet je zender dus goed instellen zoals ik zei dat deze bij minimale uitslag 1000 aangeeft en bij maximale uitslag 2000. Midden moet op 1500 uitkomen, mits je geen futaba hebt. Het hoeft niet super precies en mag wel iets afwijken.

Je kan armen bij een knopje zetten.....ik heb dat op een schakelaar....super handig.

Configureren hiervan de eerste keer is inderdaad drama, maar als je het eenmaal snapt is het super simpel. Wacht maar af totdat je ermee vliegt.

Jij bent er al bijna!!! armen en het zal vliegen!

nou ik kan doen wat ik wil, maar krijg hem niet gearmed.......

volgorde lijkt nu te kloppen, maar de vraag is of de volgorde ook klopt voor het bordje, want je zou zeggen dat ie anders moet armen.....

Zet armen gewoon op een knopje/schakelaar. Je moet armen wel aanvinken onder een bepaalde AUX in gui....zelfs al wil je via sticks armen moet je dat aanvinken

heb de endpoints al aangepast, arm op een schakelaar gezet (aux4) in de gui zie je hem nu ook armen, maar nog steeds geen motoren die willen draaien.....

ik zie ook geen verandering in de ledstatus als ik zogenaamd arm via de schakelaar.....

Tis triest dat je na een hele avond en halve nacht, gewoon nog niet eens de motoren kan laten draaien:cry:

als ik hem morgen niet binnen een uur aan het werk heb, dan ga ik er op dansen en dan zet ik er een CC3D op ! Ben het ding nu al kotsbeu....:bad-words:

zit net nog ff te lezen.....

als ik uitga van mijn ontvanger 1thro, 2ail, 3ele, 4rudd.

het bordje is 2thro, 3ail, 1ele. 4rudd.

dus misschien als ik invoer EATR1324 dat het dan wel gaat werken......

ga ik morgen proberen want ga nu nog ff proberen 4 uur te slapen voor de wekker om 06:00

Dat is idd raar, de flip met cc3d vond ik niet zo goed vliegen.
Ik heb er een nanowii opgezet en dat is echt de perfekte combi.

De naze is best stabiel maar het is een gedoe om alles door te hebben.
Heb die van mij snel vliegend gekregen maar heb toch liever een nanowii bordje.

Ik snap je frustratie corne, maar het gaat echt goedkomen en anders spreken we af ofzo.

Je hebt ergens volgorde van je kanalen niet goed. Dat kun je in die andere gui multiwii gui makkelijk zien of het allemaal klopt.
Om te armen koet throttle op 0 staan als je via schakelaar doet en je aileron en rudder gecentreerd.

Ik had namelijk ook die volgorde fout de eerste keer. Het is heel makkelijk om deze om te draaien in de configuratie of gewoon op je rx.

Hoi Corné,

Gewoon even volhouden en het gaat helemaal goed komen. In het begin is het gewoon allemaal heel erg zoeken wat nou precies de bedoeling is. Ik heb zelf een crius multiwii en heb daarbij ook gemerkt dat er gewoon niet echt een duidelijke documentatie is en dat alle informatie in flarden bij elkaar gezocht moet worden.

Vergelijkbaar met een HK KK boardje, of een Naza is het gewoon in het begin enorm zoeken hoe het werkt, waarom het zo moet, en wat nou precies de bedoeling is. Ik ben zelf op redelijk niveau hobbyist programmeur (php) en onderhoud een eigen server/webwinkel. Ik heb dus al redelijk wat kennis wat betreft computers, software en hardware, maar ik had in het begin ook wel een behoorlijke tijd nodig om MultiWii een beetje te snappen. Maar echt, je gaat er uitkomen, en als je het eenmaal door hebt is het de volgende keer een eitje!

Suc6! En gewoon niet te lang blijven aanmodderen en soms even wegleggen:)

Back