Corona LMH 120 : beginners impressie ....

Wel n pokke eind weg voor alleen even kijken. :P Ik zie wel wat ik doe. Mischien als ik die corona eens op een fatsoenlijke plek (en met fatsoenlijk weer :mad:) heb gevlogen, dat ik et makkenlijk genoeg vind om toch mee te doen. Ik heb tot nu toe alleen maar n beetje gehoverd en hele kleine zigzagjes gevlogen.

ja voor mij is het ook niet naast de deur vanuit nijmegen, maar ja, voor een keertje is het wel te doen.
Bovendien is er veel moois te zien en last but not least worden er leuke dingen verloot onder de deelnemers, de laatste keer 12 heli's !
Maar ja, daar moet je het niet voor doen natuurlijk ....

Ik kom nu nieteens voorbij nummer 6 op die lijst. :p Ik heb bij zon wedstrijd nog niks te zoeken denk ik. :D

En voor mij ist 2,5x zover als voor jou. ;)

Yeti snapt het, het is niet alleen voor "experts".

Dit vloog Addy bijvoorbeeld de eerste wedstrijd:
Horizontale lijn
Horizontale vierkant
Tail-in 8
Vlakke 8
Zijwaarts hoveren
Neus-in hoveren

Eerst eens kijken hoe goed et gaat met voorwaardse vlucht. :P Ik heb nog niet geprobeerd (lees kunnen proberen) om echt rond te vliegen met dat ding, dus ik kan nog niet zeggen of ik dr eigenlijk wel aanleg voor heb en of et zin heeft om aan zon wedstrijd deel te nemen. :P

Bovendien moet ik eerst nog zien of et goed gaat met die astro 020 motor. :roll:

Ik heb eigenlijk nog nieteens gekeken of er inschrijf geld betaald moet worden. Die loterij helicoptertjes komen immers (nog) niet uit de lucht vallen lijkt me.

7.50 kost inschrijven, dat is voor de bekers. De prijzen van de loterij komen WEL uit de lucht vallen;-)

EDIT: bij die 7.50 zat ook koffie etc.

Nou , na 23 vluchten hier weer een update:

Ik heb een ander landingsgestel gekocht van een JR Voyager waar gelijk 2 accuhouders onder zitten. De accu komt nu netjes in het midden ipv aan de zijkant van het chassis.
Het zit met 3 tie wraps prima op zijn plaats zonder het houten chassis aan te passen.
Verder heb ik besloten om het chassis en de staartvin een fel oranje kleurtje te geven, omdat de zichtbaarheid op wat grotere afstand dan beter is. Nou dat is wel gelukt geloof ik :

img_1870_.jpg

img_1871_.jpg

Toen ik toch alles eraf had gehaald heb ik ook maar gelijk de metalen stang naar de hevel voor de heckrotor vervangen door een staafje carbon en dat werkt prima :

img_1891_.jpg

img_1890_.jpg

Om het staafje recht naar achteren te laten lopen heb ik de desbetreffende servo aan de andere kant van het chassis gemonteerd en op de puntige schroefjes 2 stukjes siliconen brandstofslang geschoven :

img_1886_.jpg

img_1879_.jpg

Verder heb ik de Graupner Speed 500 motor onder handen genomen.
Oorspronkelijk blijkt dit een 21 turns motor te zijn zonder kogellagers en zonder mogelijkheid tot timing doordat de endbell op het huis geklemd zit.

Daar ik uit mijn elektrowagen-periode nog een aantal goede motoren had liggen heb ik het Graupner anker in een Corally competition modified huis geplaatst.
Dit huisje ziet er beter uit, heeft meer openingen en is te timen.

De koolborstels en veren overgenomen alsmede de diode en de kogellagers gesmeerd.
De commutator was inmiddels wat verkleurd en dus maar gelijk gepolijst mbv de kolomboormachine en schuurpapier #800. Ziet er weer prima uit !

Daarna ca. 10 graden ge-timed.

Nu alles nog terugbouwen en testen, ben benieuwd of het wat gaat opleveren, wordt vervolgd.

Foto voor het polijsten :
img_1864_before.jpg

Foto na het polijsten :
img_1866_after.jpg

Graupner speed 500 versus Corally modified :
img_1855_.jpg

img_1857_.jpg

img_1858_.jpg

Fijn kleurtje, Yeti! Ik dacht dat er geen kleur was die paste bij paars, maar je hebt er een gevonden. ;)

Maar ik vind eigenlijk dat je heckrotor link een beetje te flexibel word op die manier. Ga je de gripjes nog terug zetten mischien?

Back