Dan heb jij hele rare ideen over wat 'waar' en 'niet waar' betekenen. Moet kunnen.dit is niet waar
Jammer dat je de hulp (want ik zie je hele erge dingen doen in dat filmpje) om je fouten te verbeteren niet aanneemt.
Maar zet jezelf dan niet zo te kijk met zo'n rare reactie.
Says who? Twee gelijke motoren kunnen bij gelijke belasting en toerental toch heel andere instellingen nodig hebben. Daarom is het zo fijn dat zowel compressie als brandstof toevoer instelbaar zijn.de motor staat 4 slagen open welke meer is als het moet normaal moet dit 3 slagen zijn
Mijn conclusie baseer ik op de reactie van de motor op de dingen die ik je zie doen.
Iedere diesel die je zo erg overcomprimeert als in het filmpje gaat dit typische geluid maken. Dit komt niet alleen van het small end, in dit geval het kogelgewricht. Er gebeuren in dat filmpje meer akelige dingen in die motor.de motor klinkt metalig omdat de zuiger ge reset moest worden
Dat klopt, daarna draai je hem zonder enig gevoel voor de motor veel te ver op. Daar had ik het over.en de compressie staat in het begin van de video te laag
Fijn als je zo'n rotsvast vertrouwen hebt in typisch amerikaanse marketing kletskoek. Ik ken die verhalen.de krukas kan niet knappen
dit zijn namelijk de davis diesel onderdeel
en die is speciaal gehard hiervoor
Begrijp me goed, davis maakt prima spul, maar wat je je nu hebt laten wijsmaken klopt echt niet.
Die luidt: Op een redelijk lage temperatuur (lang) laten inslijten. Hoge temperatuur verwoest je passing voor dat die goed en wel is bereikt.het kan zijn dat je motoren snel versleiten omdat je de procidure voor het harden van de ijzenen zuiger niet hebt gevolgt
Cox nam een zekere uitzonderingspositie in doordat deze units zo precies geslepen werden waardoor de passing bij het begin al heel goed was. Maar oververhitten is ook daarvoor heel slecht.
ABS is een soort plastic.... ABC, AAC en ABN units moeten juist wel bij bedrijfstemperatuur inlopen, dat gaat een stuk vlotter dan bij gietijzer/staal.bij abs motoren hoeft dit niet
maar bij oude motoren welke een ijzeren zuiger hebben
Door wie? Want dit verhaal klopt van geen kant.je start hem
laat hem goed heet worden
dan trek je de brandstof slang eraf en laat je hem uitvallen
hierna wacht je 5 minuuten
en begin je opnieuw
dit doet met 5 tot 10 keer en dan hard je alle onderdelen voor correct gebruik
dit is mij verteld voor mijn mk17 motor (1.5 cc diesel russiese afkomst)
Dat was het jaren 60 mengsel. 33% smering is wel heel erg vet. Ik ga nooit hoger dan 25%, maar 20-22 zou ook in een Cox goed moeten werken.mijn model diesel bestaat voor nu uit een 1:1:1 mix van parafine (lampolie) wonderolie en ether
Waar heb je vandaan dat olijfolie bij bedrijfstemperatuur nog voldoende smerende eigenschappen heeft? Gek toch dat onze Italiaanse vrienden hun (Cipolla, Super Tigre)diesels daar nooit op hebben laten lopen. Zegt mij genoeg....ik ga nog experimenten met olijfolie en lagere ether gehaltes
Als je naar minder ether gaat, heb je meer compressie nodig. Lijkt me voor zo'n Cox geen fijn idee. Ik zou het houden bij 25 olie, 35 ether en 40 petroleum/kerosine en 2% IPN. Op dat laatste zou ik nooit bezuinigen.
Helemaal mee eens, maar hoe kom je daar nou op?ps koop nooit lampolie met antie rook middelen
Je best doen lijkt af en toe nog niet genoeg. Neem van mij aan dat we niet zomaar wat roepen, maar terugkijkend over tientallen jaren nu wel ongeveer doorhebben wat er wel en niet kan.ik zal mijn best doen om te luisteren naar een oude generatie
Wij vinden niets. We weten het gewoon. En die kennis willen we niet alleen voor ons zelf houden. Anders maakte ik er ook nu niet zo'n werk van...maar ik zelf geef alleen mijn bevindingen door
en deze kloppen blijkbaar niet met wat de mensen hier vinden
Diesel met gasregeling is nooit zo succesvol geworden als een gloeiplugmotor. Dat komt o.a. doordat een glow bij verlaging van toerental het ontstekingstijdstip min of meer automatisch bijregelt. Bij een diesel blijft het veel meer op zijn plaats. Je zou ook compressie moeten terugregelen, maar dat is wel een opgave.ik ga trouwens mijn mk17 motor ombouwen
ik ga hem namelijk rc maken
en een koppeling monteren
Dit is de reden dat je met de opkomst van RC -in de jaren 60- de diesel langzaam maar zeker naar de achtergrond ziet verdwijnen. Men kreeg toen veel meer behoefte aan een goed regelbare motor en dat was de diesel niet....
Hoe ga je de waterkoeling maken? Want dat wordt op zijn minst een nieuwe cilindermantel.